Обновлено 12.11.2020
Добрый день! Уважаемые читатели и гости одного из крупнейших IT блогов рунета Pyatilistnik.org. В прошлый раз мы с вами устранили на сервере ошибку “запуск этого устройства невозможен. (код 10)”, из-за которой у нас некорректно работало устройство. Двигаемся дальше и сегодня вновь поговорим про сторонние утилиты которые очень часто используем на RDS фермах, а именно разберем ошибку при выборе PDF файла “Произошла внутренняя ошибка в Acrobat Reader DC 11“.
Описание ошибки An internal error occurred
И так у меня есть новенькая Терминальная ферма Remote Desktop Services High Availability на базе Windows Server 2019. Я накатил на нее весь набор программ и успешно перевел на нее пользователей организации, путем миграции перемещаемых профилей. В какой-то момент стали поступать жалобы, что при выборе в проводнике WIndows любого файла в формате PDF появляется вот такая ошибка:
Произошла внутренняя ошибка в Acrobat Reader DC
В английском варианте она звучит вот так:
An internal error occurred.
После закрытия данного окна с ошибкой, PDF файл корректно открывается. На серверах установлена последняя версия Acrobat Reader DC 2020.013.20064.
Методы устранения ошибки “An internal error occurred”
- Отключение повышенного уровня защиты через Acrobat Reader DC
- Создание ключа реестра, который так же отключает повышенный уровень защиты
- Переустановка Acrobat Reader DC
- Проверка прав доступа на
Переустановка Acrobat Reader DC
Первое с чего бы я начал, это переустановка самой программы. Это может устранить большую часть проблем, которые могут вылезти если дистрибутив поврежден. Для этого откройте окно выполнить и введите:
В результате чего у вас будет открыта оснастка “Программы и компоненты“. Найдите в списке приложений Acrobat Reader DC и произведите его удаление.
После чего перезагрузите компьютер или сервер. Далее установите приложение с нуля.
Как отключить повышенный уровень защиты
итак, чтобы отключить защищенный режим при запуске вам нужно открыть Acrobat Reader DC и нажать сочетание клавиш CTRL+K или же открыть меню “Редактирование – Установки (Edit – Preferences)“
Далее открываем раздел “Защита (повышенный уровень) Security (Enhanced)“, где вам необходимо снять две галки:
-
- Включить защищенный режим при запуске (Enable Protected View Mode at Startu);
- Включить повышенный уровень защиты (Enable increased protection level)
Обратите внимание, что данная настройка будет активна только после перезагрузки вашего Windows. В результате чего должно пропасть окно “Произошла внутренняя ошибка (An internal error occurred)” при запуске Acrobat Reader DC.
Как отключить повышенный уровень защиты через реестр
Если хотите деактивировать защищенный режим через реестр, а у этого огромный плюс, который заключается в том, что если у вас терминальная ферма как у меня состоит из 50 RDSH хостов, то ходить по каждому это очень долго, можно конечно сделать скрипт на PowerShell и создать ключ реестра удаленно, но плохо это тем, что если появится новый хост или старый будет заменен ключ автоматически не появится, а хочется полную автоматику и использование всех инструментов Active Directory. Данный ключ я вам предлагаю при желании распространять через групповую политику, о том как это делать я писал. Ниже я лишь приведу саму ветку и значение ключа.
HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesAdobeAcrobat Reader11.0FeatureLockDown
Там нужно создать ключ bProtectedMode RED_DWORD со значением “0”. Не забываем рестартнуть вашу систему.
Об этом кстати есть ветка обсуждений – https://www.adobe.com/devnet-docs/acrobatetk/tools/PrefRef/Windows/Privileged.html
Проверка прав доступа
Еще одним моментом, который может влияет на наличие ошибки “An internal error occurred”, это слетевшие права в профиле. Путь к профилю:
C:Usersимя пользователяAppDataRoamingAdobe
Обратите внимание, что данная папка скрыта и нужно включить ее отображение в Windows. Далее откройте свойства и перейдите на вкладку “Безопасность – Дополнительно”. Посмотрите кто является владельцем папки и есть ли у вас вообще полные права на нее. В моем примере, папка Adobe принадлежит администраторам сервера, это нормально, но у моей основной учетной записи полные права. Если у вас не так, то измените это.
Дополнительно
Если у вас все еще появляется окно “Произошла внутренняя ошибка (An internal error occurred)”, то попробуйте запускать Acrobat Reader DC в режиме администратора. Для этого откройте его свойства. Далее выберите вкладку “Совместимость” и поставьте галку “Выполнять эту программу от имени администратора”.
На этом у меня все, надеюсь, что мой скромный опыт помог вам в вашей задаче. С вами был Иван Семин, автор и создатель IT портала Pyatilistnik.org.
“Works like a charm” would be amazing. What does it mean to Delete and recreate the profile of the user?
—
I get “An Internal Error Occurred” repeatedly whenever I try to open or even hover over a PDF. If I try to rename it, it will even make my explorer window briefly say, “Not Responding.” It’s absolutely infuriating because I’m used to being able to just jump in and out of PDFs like any other program.
This notification acts almost like virus pop-ups in its constant annoyingness where you have to close it and then do something and it pops up again and you close it.
I’ve tried uninstalling and reinstalling Acrobat, and I’ve tried various fixes I’ve seen on this Adobe forum, including having full permissions for all my folders. I’m currently running version 22.0. (I can’t remember with which version I started having issues but it started last year sometime.)
Проблема: после установки Adobe Reader XI на Windows Server 2012R2 и попытке его запустить появляется сообщение об ошибке:
An internal error occurred
Произошла внутренняя ошибка
Решение
Одним из вариантов решения проблемы является отключение режима sandbox protection (режим защиты изолированной среды).
Для этого нужно в реестре операционной системы найти ключ FeatureLockDown:
HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREPoliciesAdobeAcrobat Reader11.0FeatureLockDown
Создать новый REG_DWORD параметр:
Имя параметра: bProtectedMode
Значение параметра: 0
После создания ключа перезагружаем ПК.
Если Вам понравилась статья, пожалуйста, поставьте лайк, сделайте репост или оставьте комментарий. Если у Вас есть какие-либо замечания, также пишите комментарии.
I see this problem constantly if Acrobat X has been open for a while (more than a couple of hours.
ALL of the pdf’s I am working with are created on this system, with this user. There is no protection involved.
I get repeated “An internal error occurred” messages, mostly just a blank message with a blank acrobat window (where the window was populated fine earlier.)
The error often occurs with a document that I’ve left open.
Many of the documents, especially the recently created ones are pdf/a, although many are not.
Almost all the documents are scanned and ocr’d so they have large volumes of images. I do not remember having the error occur specificaly in a pdf that was not a scanned/ocr document, although I will not say it hasn’t happened.
There has not been a day that has gone by since installing Acrobat X that this problem has not occurred.
I am trying to use Acrobat as a document processing system to scan index and store documents at a historical society, so this new “feature” of Acrobat X is infuriating and I am just about to downgrade to 9.4
There is another absolutely constant error in Acrobat X, with scanning the back sides of a document, that Acrobat X always cause a fatal error and close, so you lose the 1st side of the document scans.
This happens on multiple scanners in multiple locations. The scanners are a mix of brand new and old scanners.
Neither of the problems existed in Acrobat 9. We have not changed anything in the way we work, after upgrading to Acrobat X, we haven’t had time to even use any of the new features, all the time has been taken recovering from errors.
No cheers for Acrobat X. Sort of like Windows Vista … it looks pretty now, but it doesn’t work reliably anymore.
Adobe Acrobat is one of the most popular PDF readers on the planet. However, as good and feature-rich a program as Adobe has tried to turn Acrobat into, it still isn’t immune to random bugs and glitches from time to time.
In this article, we’re talking about the Adobe Acrobat internal error, its causes and what you can do to fix the problem.
What causes the Adobe Acrobat internal error?
There are a number of reasons why you might see an internal error in Acrobat internal error. Some of the more common causes are:
- Corrupt or incomplete installation.
- Outdated Acrobat version.
- Corrupted source file.
Also read: How to fix Acrobat Reader error 14?
How to fix this?
Here are six fixes you can try out.
Run Adobe Acrobat as administrator
Access permission issues can keep Adobe Acrobat from reading files properly and running into issues like this. Try launching the program as an administrator to see if that resolves your issue.
Check out our detailed guide on how to run programs as administrator on Windows.
Force open files with Adobe Reader
Forcing files to open with Adobe Acrobat can also resolve the issue in case your system isn’t able to open files using Acrobat by default. All you have to do is right-click the file in question, head over to Open with and select Adobe Acrobat from the list of programs.
Disable Protected Mode at startup
By default, Acrobat starts in the protected mode that restricts files to protect your system from any malicious payloads they might be carrying. You can disable protected mode to see if that fixes the issue. Here’s how.
Step 1: Open Acrobat, click Edit followed by Preferences. Alternatively, you can also use the Ctrl + K shortcut.
Step 2: Select Security (Enhanced) in the Categories section and disable the Enable Protected Mode at Startup checkbox. Click OK to save your changes.
Restart Acrobat and try reading your file again. It should work without issues.
Also read: How to fix install error 0x80070103?
Check for file permission issues
If your user account doesn’t have access to the file you’re trying to open, programs interfacing with the file can give errors. Follow these steps to ensure that you have the appropriate permissions required.
Step 1: Right-click on the file or folder you want to delete and choose Properties.
Step 2: Under the Security tab, click on Advanced.
Step 3: Click on Change in front of the current Owner.
Step 4: Enter the username of the account you want to make the owner of the file/folder. Use the Check Names button to ensure you’re using the right username. Click OK when done.
Step 5: Make sure you have all the required permissions for the file. If you don’t, use the Edit… button to modify said permissions.
Try opening the file again, and the error should be gone.
Also read: An unknown error occurred when installing Nvidia driver: Quick Fix
Repair installation
Repairing your Acrobat installation can also help resolve seemingly random issues that might arise due to missing or corrupt program files. To do so, launch Acrobat, click Help and then Repair Installation. Run the repair tool do its job and restart Acrobat to see if the error has been resolved.
Reinstall Adobe Acrobat
If all else fails, your best bet is to reinstall Adobe Acrobat from scratch.
Step 1: Press Windows key + X to open the Quick Access menu and click on Apps & Features.
Step 2: Find Adobe Acrobat in this list and click on Uninstall.
Once the program has been removed, restart your PC, reinstall Adobe Acrobat and try launching it again.
Also read: Fix: An error was encountered while retrieving page content in Adobe Acrobat