Секретная комната (Secret Room) — комната, впервые появившаяся в игре The Binding of Isaac.
Для нахождения комнаты нужно найти скрытый проход по центру стены и взорвать его бомбой. Секретная комната обычно имеет несколько общих стен с другими комнатами: чем больше точек соприкосновения, тем выше вероятность нахождения. Также на пути прохода не должно быть камней, шипов, разломов и врагов.
Возможные классические планировки
0. Артефакт
1. 3 Пенни
2. 6 Пенни
3. 9 Девять пенни
5. Три случайных расходника
7. 3 Пилюли
8. 3 Пенни
9. 3 Бомбы
10. Батарейка
11. 2 Ключа
12. 2 Бомбы и 4 лавочника
15. Двойная бомба и 4 группы грибов
16. Особая какашка (Зернистая/Радужная/Золотая)
17. 2 Кнопки
18. 4 Паука и 4 случайных расходника
19. Артефакт, окружённый разломами, с четырёх сторон расположено 4 случайных объекта из списка: Блок, Камень, Шипы, Костёр
20. Кнопка случайного события
21. 2 Случайных расходника, закрытых камнями и блоками-замками; Повышенный шанс замены расходника на артефакт
22. Пятак
23. Мешочек и автомат пополнения
24. Группа грибов
25. 2 Мешочка
26. Тролль-бомба в окружении лавочника и 3 грибов
27. 2 Кнопки
28. Обычный и Красный сундук, Артефакт, Какашка и 3 Мухи
29. 5 Лавочников и артефакт, закрытый 4 блоками и фиолетовыми кострами
30. Мега-Батарейка
31. 3 Лавочника и радужная какашка
32. 5 Монет и несколько грибов
33. Карта, окружённая шипованными камнями
34. Артефакт в окружении шипов и шипованных камней
35. Сундук и Золотой сундук за шипованными камнями и три пенни
36. Сундук в окружении камней, шипов и бочки тротила
37. Гнилой Попрошайка и 3 пенни
38. Деревянный сундук
Артефакты, встречающиеся в комнате
Обычный вес артефактов 1, за исключением тех, где подписан иной.
Примечания
- Каждый случай, когда в секретной комнате находятся случайные расходники, есть малый шанс замены какого-либо из них артефактом. Это касается не только секретных комнат, но и всех ситуаций с генерацией случайных подбираемых предметов.
- Секретная комната может появиться лишь в тех местах, в которых могла бы появиться и обычная комната. Это значит, что выбор набора комнат вокруг секрета всегда будет иметь определённые критерии, что делает эти комнаты гораздо чаще других и проще для запоминания. Часто бывает, что такие комнаты содержат в себе взрывающихся врагов, позволяя открыть секретную комнату без использования бомбы.
- Даже с первого взгляда пустые от препятствий и разломов места, где могла бы появиться секретная комната, могут быть лишены входа туда, так как там запросто не задан выход в другую комнату.
- После открытия достижения Повреждённые данные, каждый артефакт в секретных комнатах будет иметь шанс стать «глючным» предметом с непредсказуемыми эффектами, как если бы тот был сгенерирован артефактом ТМТРЕЙНЕР.
- В большинстве секретных комнат сидят лавочники.
- Аналоги камням в секретных комнатах всегда грибы, независимо от того, на каком этаже в данный момент находится игрок.
- В редких случаях комната может находиться в соприкосновении всего лишь с одной комнатой, причём та может быть особой.
- Секретные комнаты открываются каменными волнами, создаваемыми некоторыми врагами, вроде Гримасы землетрясения, Кругликом или Клеткой, а также артефактами Мегабоб, Птичья клетка и Погоди, что?
- Секретные Комнаты открываются на карте предметами:
- Если в комнате находится Алчность или Супер Алчность, из комнаты нельзя выйти, пока не уничтожен мини босс.
- Секретные комнаты могут быть рядом со всеми комнатами, кроме Комнаты босса.
- Из Секретной комнаты можно попасть в смежные комнаты, например в Магазин, при этом не потратив ключа, или в Проклятую комнату, не получив повреждений.
- Альтернативные главы имеют уникальные секретные комнаты, не появляющиеся на обычных этажах.
Супер секретная комната (Super Secret Rooms) — впервые появилась в оригинальной игре в дополнении Wrath of the Lamb.
Чтобы попасть в неё, нужно найти скрытый проход посреди стены и взорвать его бомбой.
Комната имеет только одну общую стену с другими комнатами на этаже. Замечено, что вход стоит искать в ближайших к боссу комнатах.
- В дополнении Repentance была добавлена своя музыкальная тема.
Наполнение комнаты
Комната заимствует внешний вид у других комнатуровней и содержит в них:
0. Матка: 8 красных сердец.
10. Я-ОШИБКА: Случайные расходники или артефакты, в некоторых случаях в сопровождении Руки Мамы или Тряпочника.
11. Матка: 3 двойных красных сердца и красные кучки.
12. Собор: 2 синих костра и 3 синих сердца (+ статуя Ангела).
13. Преисподняя: 2 головы чёрных Глобинов и 3 чёрных сердца.
14. Магазин: Попрошайка и автомат для сдачи крови.
15. Матка: Множество случайных сердец и кучка падали.
16. Собор: 2 вечных сердца и радужная кучка.
18. Магазин: 3 игровых и 2 автомата предсказаний.
19. Подвал: 9 пилюль и красная кучка.
20. Библиотека: Батарейный Попрошайка, 3 пенни, урны и паутина.
21. Горящий подвал: Бомбовый Попрошайка, 4 случайных бомбы, костры и камни.
22. Подвал: Лавочник и 4 Алчных Зеваки.
23. Труп: 3 Гнилых сердца и шипованные камни, если не открыты – три красных сердца.
24. Игровая комната: 5 Мини-батареек, с редким шансом могут быть заменены на обычные и мега-батарейки.
25. Сырые глубины: Гарантированный золотой ключ, или с малым шансом золотая бомба и 4 черепа.
26. Пепельная яма: Редкая комната. Одна взрывающаяся Мега-Бомба и 8 грибов.
27. Труп: Автомат для сдачи крови и Гнилой Попрошайка, если не открыт – Ключник.
28. Мавзолей: Два тёмных мешочка и 12 черепов, если не открыты – Два обычных мешочка.
29. Геенна: Золотая Батарейка и 4 шипа, если не открыта – обычная батарейка.
30. Сундук: Мега-Сундук и два случайных ключа, если не открыт – Обычный золотой сундук.
31. Погреб: Два деревянных сундука и 4 камня, если не открыты – два обычных сундука.
32. Собор: Исповедальня, если не открыта – Синее сердце.
Комната в Режиме алчности
В режиме жадности в комнате содержатся иные предметы:
Примечания
- В комнате с 8 сердцами — Тёмный бездельник собирая в такой комнате красные сердца, будет выбрасывать вновь красные — поэтому стоит не подпускать его себе, пока он не собрал всё, а после выйти из комнаты, чтобы он мог выдать чёрные сердца.
- Супер-секретные комнаты появляются по таким правилам: 1) Они всегда сопряжены только с одной комнатой на этаже. 2) Они всегда сопряжены с обычными комнатами и не могут быть сопряжены со специальными комнатами или с комнатой босса. 3) Появляются супер-секретные комнаты либо недалеко от комнаты босса, либо максимально далеко от неё. Понять это можно интуитивно по виду комнаты.
- Набор артефактов супер-секретной комнаты аналогичен обычной секретной комнате, на случай если каким-то образом игрок сообразил там предмет (Например, использовав Загадочный подарок).
- Если в Супер секретной комнате появилась статуя ангела, то при уничтожении последней и победе над появившимся ангелом герою будет выдан артефакт 1 часть Ключа или 2 часть Ключа.
- Водосток, Нечистоты, Шахты, Некрополис, Рубцовая матка, ???, Дом, Планетарий и Комната игральной кости — Единственные этажи и комнаты, чьи текстуры не представлены ни в одной из планировок Супер-секретной комнаты.
- Самая частая тема супер-секретной комнаты — Собор, встречающийся сразу в 4-х планировках.
Ультра секретная комната (Ultra Secret Rooms) — добавлена в DLC: Repentance.
Это особые комнаты, которые не связаны ни с какими другими комнатами на карте. Имеют текстуру Дома, содержат в себе множество блоков-замков, лавочников, а также один артефакт из красного набора. (см. ниже)
Чаще всего, ультра секретная комната располагается за одной красной комнатой, которая примыкает сразу к двум обычным комнатам, но бывают исключения.
Используйте это в поисках комнаты. (см. также ► Гайд по ультра с. комнатам)
Список артефактов комнаты
Всё артефакты в этом пуле имеют вес 1.
Возможные планировки
Примечания
История изменений
- 1.7.5 комната больше не содержит артефатов из Комнаты ангела, отныне имеет уникакальный набор из красных артефактов.
- 1.7.5 исправлен конфликт с супер секретной комнатой, возникающий при использовании карты XVIII Луна?.
The Binding of Isaac: Rebirth
68 ratings
Как искать секретные комнаты
Играешь в Repentance, а до сих пор не научился искать секретки, значит тебе сюда.
Секретные комнаты
Секретная комната
Чтобы быстро находить секретные комнаты, а не бомбить все возможные проходы, нужно просто понять как вообще генерируется секретка.
1)Хоть секретная комната и может примыкать к 1-4 комнатам, в 95% случаях она будет иметь 2 или 3 входа(один проход может быть, если генератор не сможет её создать с 2-4 проходами).
2)Все проходы в секретку не должны быть загорожены камнями, пропастью или врагами.
3)Секретная комната не может примыкать к комнате с боссом.
Супер секретная комната
Супер секретная комната находится немного по другому, но алгоритм ее поиска схож с обычной секреткой.
1)Супер секретная комната имеет только один вход.
2)Супер секретная комната не может сгенерироваться в первой комнате.
3)С очень большим шансом генерируется рядом с комнатой босса.
Лучший способ поиска секретной комнаты
Есть еще один способ нахождения секретки, и он является самым эффективным(только ради него руководство и написал).
Способ нахождение секретной комнаты заключается в том, что у вас есть комната, где по идее должен быть проход, но его нет. И если его нет, то скорее всего там секретка.
Вот примеры таких комнат
В игре не бесконечное количество комнат, и наиграв часов 150, вы подсознательно запомните большинство местонахождений секреток.
Ультра секретная комната
Ультра секретные комнаты это комнаты которые не примыкают к основному уровню. Их можно найти только с помощью: красного ключа, обломка ключа, кристального ключа,души каина и телепортироваться с помощью перевернутой карты “Луна”.
1)Ультра секретная комната должна примыкать к двум красным комнатам, а эти красные комнаты должны примыкать к обычным комнатам.
Это значит что ульта секретка не находится на краю карты, она всегда рядом с основной картой.
2)Красные комнаты не примыкают к комнате босса(вы их там просто создать не сможете),
и не примыкают если есть какое-то препятствие(тоже просто не создатся).
Вот пример, где потенциально могут находиться комнаты, и где они находятся
Заключение
Надеюсь вы узнали для себя что-то новое в этом маленьком руководстве.
Пишите если нашли ошибку или что-то не поняли.
Всем удачных поисков секреток!
Secret Rooms are rooms that are not normally visible on the map and are usually accessed by bombing a wall leading to them. Regular Secret Rooms are usually located next to 3 or 4 rooms, while Super Secret Rooms can only be next to one room; they are placed on one of the dead ends generated on the map, similar to other Special Rooms. Very rarely, the regular Secret Room may also be located next to only one room. Entrances to Secret Rooms will never have rocks or gaps in the way. Secret Rooms usually contain at least one Shopkeeper. Secret Rooms stay open after bombing them.
Variations[]
The following room maps were made using Basement Renovator[1] for cleaner viewing; note that all Urns you see will be Mushrooms when encountered in-game.
Possible Layouts[]
ID | Weight | Contents | Image preview |
---|---|---|---|
0 | 1.0 | 1 Shopkeeper, 2 Fire Places, and 1 Secret Room item. | |
1 | 1.0 | 1 Shopkeeper, 2 Fire Places, and 3 random Coins. | |
2 | 1.0 | 1 Shopkeeper, 2 Fire Places, 4 Rocks and 6 random Coins. | |
3 | 1.0 | 1 Shopkeeper, 2 Fire Places, 4 Rocks, and 9 random Coins. | |
4 | 1.0 | 1 Shopkeeper, 4 Rocks, and 1 Slot Machine. | |
5 | 1.0 | 1 Shopkeeper, 5 Mushrooms, 4 Cobwebs, and 3 random Pickups. | |
6 | 1.0 | 1 Shopkeeper, 2 TNT, 4 Rocks, and 1 Chest. | |
7 | 1.0 | 1 Shopkeeper, 2 Mushrooms, and 3 random Pills. | |
8 | 1.0 | 1 Shopkeeper surrounded by 4 Cobwebs, and 3 random Coins. | |
9 | 1.0 | 1 Shopkeeper, 2 Fire Places, 4 Rocks in each corner, and 3 random Bomb pickups. | |
10 | 1.0 0.75 |
1 Shopkeeper, 2 Fire Places, 2 Red Fire Places, and a Lil’ Battery. | |
11 | 1.0 | 1 Shopkeeper, and 2 random Key pickups. | |
12 | 1.0 | 4 Shopkeepers, 1 Red Fire Place, and 2 random Bomb pickups. | |
13 | 1.0 | 1 Key Master, 2 Mushrooms, and 1 random Key pickup. This is the only Secret Room that doesn’t have a Shopkeeper. |
|
14 | 1.0 0.5 |
3 Shopkeepers, and 1 Golden Poop. | |
15 | 1.0 | 1 Shopkeeper, 20 Mushrooms, and 1 Double Bomb. | |
16 | 1.0 0.25 |
1 Shopkeeper, 2 Fire Places, and 1 Corny Poop. | |
17 | 1.0 0.25 |
1 Shopkeeper, 2 Fire Places, 2 Rocks, and 2 Reward Plates. | |
18 | 1.0 | 1 Shopkeeper, 2 Fire Places, 20 Cobwebs, 4 Spiders, and 4 random pickups. | |
19 | 1.0 0.5 |
2 Shopkeepers in the upper 2 corners, with 4 more plus a Secret Room item on the other side of several gap in the floor. There are four obstacles that have equal, independent chances of being Blocks, Fire Places, Rocks, and/or Spikes; if they are Rocks, they can be bombed to bridge the gap and allow access to the room’s center. | |
20 | 1.0 0.25 |
1 Shopkeeper, 2 Fire Places, and 1 Reward Plate. | |
21 | 1.0 | 1 Shopkeeper, 2 Fire Places, and several Rocks and Key Blocks blocking access to 2 rewards in the upper corners. The rewards have equal, independent chances of being Chests, Locked Chests, Grab Bags, Secret Room items, and/or random pickups. | |
22 | 1.0 | 3 Shopkeepers, 2 Fire Places, and 1 Nickel. | |
23 | 1.0 0.5 |
1 Shopkeeper, 2 Fire Places, 1 Grab Bag, and 1 Shop Restock Machine. | |
24 | 1.0 0.25 |
1 Shopkeeper, 2 Blocks, and 10 Mushrooms. | |
25 | 1.0 0.5 |
1 Shopkeeper, 2 Fire Places, and 2 Grab Bags. | |
26 | 1.0 0.5 |
1 Shopkeeper, 2 Fire Places, 2 Poops, 6 Mushrooms, and 1 Troll Bomb which will blow up 3 of the Mushrooms and the Shopkeeper. | |
27 | 1.0 0.25 |
1 Shopkeeper, 2 Fire Places, and 2 Reward Plates. | |
28 | 0.1 | 1 Shopkeeper, 2 Fire Places, 2 Chests, 1 Poop surrounded by 3 Flies, and 1 Secret Room item. | |
29 | 0.1 | 5 Shopkeepers, and 1 Secret Room item behind 4 Blocks and 4 Purple Fire Places. | |
30 | 0.1 | 1 Shopkeeper, 2 Fire Places, 2 Poops, and 1 Mega Battery. | |
31 | 0.25 | 1 Shopkeeper, 4 Fire Places, 44 Rocks, and 1 Rainbow Poop. | |
32 | 1 | 1 Shopkeeper, 2 Poops, 10 Mushrooms, and 5 random Coins. | |
33 | 0.5 | 2 Shopkeepers, 4 Fire Places, 2 Rocks, and 3 Mushrooms and 1 rock which surround 1 random Card. | |
34 | 0.5 | 2 Shopkeepers, 2 Fire Places, 1 Spiked Rock in each corner, and 1 Secret Room item behind Blocks, Key Blocks, and Spikes. | |
35 | 1 | 1 Shopkeeper, 3 random Coins, along with 1 Chest and 1 Locked Chest each in the upper corners that are both blocked by 2 Spiked Rocks. | |
36 | 1 | 2 Shopkeepers, 1 Spiked Rock in each corner, and 1 random Chest that is surrounded by Rocks, which can be destroyed with 1 nearby TNT which is itself behind Spikes on each side. | |
37 | 0.5 | One Rotten Beggar, 4 Mushrooms, and 3 random Coins. | |
38 | 0.5 | 1 Shopkeeper, 2 Fire Places, 1 Block in each corner, and 1 Wooden Chest. |
Starting from the first floor of Chapter 3 onward, Greed and Super Greed have a chance to replace Secret Rooms.
Alternate Variations[]
Secret Rooms in alternate chapters ( Downpour, Dross, Mines, Ashpit, Mausoleum, Gehenna and Corpse) differ from the standard layouts. Each alternate floor has 11 unique layouts (12 in Downpour). Regular Secret Room layouts cannot appear on these floors.
Super Secret Rooms[]
Super Secret Rooms are only located next to one other room, and this room can’t be a Special Room; in other words, it is placed on one of the floor’s dead ends, like any other Special Room. Each Super Secret Room has set drops depending on the floor. Note that the type of Super Secret Room is not limited to certain floors it mimics (e.g. Isaac can find a Womb-themed Super Secret Room in Depths).
Super Secret Rooms are most likely to be found either at the end of a series of rooms that lead to a dead-end, and is particularly likely to appear near the Boss Room, as they are the second room type to be placed on a map during Map Generation, and are therefore placed far away from the room Isaac starts in. Because Shops are the third type of room generated, super secret rooms are also likely to spawn near the shop, and are likely to spawn in between the shop and the Boss Room.
Possible Layouts[]
ID | Weight | Room theme | Contents | Image preview |
---|---|---|---|---|
0 | 1 | Womb | 8 random Red Hearts. Only Red Hearts can be created in this room, regardless of what item is used to create said Hearts (e.g. V – The Hierophant will create 2 Red Hearts rather than Soul Hearts). | |
1 | 1 | Cathedral | 1 Eternal Heart. Only Eternal Hearts can be created in this room, regardless of what item is used to create said Hearts (e.g. V – The Hierophant will drop 2 Eternal Hearts rather than Soul Hearts). | |
2 | 1 | Sheol | 1 Red Chest. | |
3 | 1 | Necropolis | 1 Fortune Telling Machine. | |
4 | 1 | Cellar | 1 random trinket. | |
5 | 1 | Basement | 5 random Pills. | |
6 | 1 | Dark Room | 1 Black Heart. Only Black Hearts can be created in this room, regardless of what item is used to create said Hearts (e.g. V – The Hierophant will drop 2 Black Hearts rather than Soul Hearts). | |
0.5 | Library | |||
7 | 1 0.25 0.1 |
Dark Room | 1 Nulls in each corner, and 5 random Pills/Runes. | |
8 | 1 0.5 |
Burning Basement | 1 Shopkeeper, 2 Bomb Chests, 3 TNT, 13 Fire Places, and 5 Red Fire Places. All Fire Places in the room will be extinguished if this room appears in Downpour or Dross. |
|
9 | 1 0.1 |
Flooded Caves | 1 Black Poop surrounded by 6 retracting Spikes. | |
10 | 1 0.25 0.5 |
I AM ERROR room | Can contain any of the following: Mom’s Hand, Rag Man, random pickups, Chests, Cards, trinkets, Pills, and/or items. | |
11 | 1 | Womb | 4 Red Poops, and 3 Double Hearts. | |
12 | 0.1 | Cathedral | 3 Soul Hearts, 2 Blue Fire Places, and an Angel Statue which will summon an Angel if blown up, who will then drop a Key Piece upon death. | |
13 | 0.1 | Sheol | 3 Black Hearts, and 2 Black Globin’s Heads. | |
14 | 1 | Shop | 1 Beggar, and 1 Blood Donation Machine. | |
15 | 0.1 | Womb | 1 Red Poop surrounded by 3 Flies, and a random number of various types Red Hearts, except Double Hearts. | |
Scarred Womb | ||||
16 | 0.1 | Cathedral | 1 Rainbow Poop surrounded by 3 Flies, and 2 Eternal Hearts. | |
17 | 0.1 | Sheol | 1 Black Poop surrounded by 3 Flies, and 6 Red Chests. | |
18 | 0.1 | Shop | 2 Fortune Telling Machines and 3 Slot Machines. | |
19 | 0.1 | Basement | 1 Red Poop surrounded by 3 Flies, and 9 random Pills. | |
20 | 0.5 | Library | 1 Battery Bum, 4 Urns, 2 Cobwebs, and 3 random Coins. | |
21 | 0.5 | Burning Basement | 1 Bomb Bum, 3 Rocks and 3 Fire Places in each corner, and 4 random Bomb pickups. | |
22 | 0.25 | Basement | 1 Shopkeeper, and 4 Greed Gapers. | |
23 | 0.5 | Corpse | 1 Spiked Rock in each corner, and 3 Rotten Hearts. | |
24 | 0.5 | Arcade | 5 Micro Batteries. The middle one has a 50% chance to be a Lil’ Battery. | |
25 | 0.25 | Dank Depths | 1 pickup which has an 83% chance to be a Golden Key and a 17% chance to be a Golden Bomb, surrounded diagonally by 4 Skulls. | |
26 | 0.01 | Ashpit | 8 Urns, and 1 lit Giga Bomb that explodes shortly after. | |
27 | 1 | Corpse | 1 Rotten Beggar, and 1 Blood Donation Machine. | |
28 | 0.5 | Mausoleum | 3 Urns in each corner, and 2 Black Sacks. | |
29 | 0.25 | Gehenna | 4 Spikes, and 1 Golden Battery. | |
30 | 0.25 | Chest | 1 Mega Chest, and 2 random Key pickups. | |
31 | 0.5 | Cellar | 4 Rocks, and 2 Wooden Chests. | |
32 | 1 | Cathedral | 1 Confessional. |
Greed Mode Layouts[]
Greed Mode has its own set of Super Secret Room layouts.
ID | Weight | Room theme | Contents | Image preview |
---|---|---|---|---|
0 | 1 | Womb | 5 Red Hearts. Only Red Hearts can be created in this room, regardless of what item is used to create said Hearts (e.g. V – The Hierophant will create 2 Red Hearts rather than Soul Hearts). | |
1 | 1 | Arcade | 5 Pennies. One of which can be any type of Coin. | |
2 | 1 | Catacombs | 3 Keys. | |
3 | 1 | Burning Basement | 3 Bombs. | |
4 | 1 | Cathedral | 2 Soul Hearts. Only Soul Hearts can be created in this room, regardless of what item is used to create said Hearts (e.g. VI – The Lovers will create 2 Soul Hearts rather than Red Hearts). | |
5 | 1 | Library | 1 Black Heart. Only Black Hearts can be created in this room, regardless of what item is used to create said Hearts (e.g. V – The Hierophant will create 2 Black Hearts rather than Soul Hearts). | |
6 | 1 | Chest | 1 Chest; small chance to spawn another type of Chest instead. | |
7 | 1 | Chest | 1 Bomb Chest. | |
8 | 1 | Sheol | 1 Red Chest. | |
2 Red Chests. | ||||
9 | 1 | Basement | 4 random Pills. | |
10 | 1 | Library | 2 random Cards. | |
11 | 1 | Cellar | 4 Lil’ Batteries. Each battery has a 50% chance to be a Random Battery instead. | |
12 | 1 | Dark Room | 2 random Runes. | |
13 | 1 | Sheol | 2 Red Chests. | |
0.5 | 3 Red Chests. | |||
14 | 1 | Cellar | 2 random trinkets. | |
15 | 1.0 0.5 |
Cellar | 1 random trinket. | |
16 | 1 | Clean Bedroom | 1 bed. | |
17 | 1 | I AM ERROR room | 1 trapdoor to the next floor. | |
18 | 1 0.5 |
Basement | 17 Poops. | |
19 | 1 0.25 |
The Shop | 1 Golden Bomb. | |
20 | 1 | The Shop | 1 Golden Poop. | |
21 | 1 0.25 |
The Shop | 1 Golden Key. | |
22 | 1 | Secret Room | 1 Greed Mode Treasure Room item. 1 Greed Mode Secret Room item. |
|
23 | 1 | Chest | 2 Locked Chests. | |
24 | 1 | Cathedral | 1 Eternal Heart. Only Eternal Hearts can be created in this room, regardless of what item is used to create said Hearts (e.g. V – The Hierophant will create 2 Eternal Hearts rather than Soul Hearts). | |
25 | 1 0.1 |
Womb | 1 Half Red Heart. Only Half Red Hearts can be created in this room, regardless of what item is used to create said Hearts (e.g. V – The Hierophant will create 2 Half Red Hearts rather than Soul Hearts). | |
26 | 0.1 | Arcade | 1 Golden Penny. | |
27 | 0.5 | Necropolis | 1 Greed Mode Secret Room item surrounded by pits and 2 spike rocks that can fill up pits when destroyed from a certain direction. |
Ultra Secret Rooms[]
Ultra Secret Rooms are special rooms that are not connected to any other room on the map directly. They are not revealed by most mapping effects ( The Mind, etc.) and can only be revealed on the map with Cracked Orb, Book of Secrets wisps, and Rune Shard. They can be accessed directly by opening Red Rooms adjacent to them using Red Key or Red Key wisps, Crystal Key, Cracked Key, and Soul of Cain: entering a Red Room next to the Ultra Secret room will reveal its position and automatically open the doorway leading into it. It can also be entered by teleporting to it using XVIII – The Moon?; when teleported into, a pathway of Red Rooms back to the rest of the level will be opened automatically. Ultra Secret rooms contain items from the Ultra Secret Room item pool.
Common Ultra Secret Room locations
Ultra Secret rooms are most likely generated in spots that connect to 3+ non-red rooms through its adjacent red rooms (different squares in L rooms count as 2). They can be connected to 2 or 1 non-red rooms through its adjacent red rooms, but a specific 3+ room location is 11.5x more likely than a specific 2 room location, and 1 room locations being virtually impossible if there is a 3+ location available. If there is no 3+ room location available then a specific 2 room location is 11.5x more likely than a specific 1 room location.
Ultra Secret Rooms can’t be connected to red rooms that connect to Secret Rooms, Super Secret Rooms, or Curse Rooms, and can’t be in a location where any of its adjacent red rooms are invalid, such as next to a Boss Room (Boss Rooms in The Void can have red rooms next to them, but the Ultra Secret Room will never be connected to one), next to the sides of narrow rooms, or any room that can’t have a red room opened on that specific side, however locations on the 13×13 border where a red room would normally open to an I AM ERROR room are allowed.
Notes[]
- Generally, the best strategy for finding Ultra Secret Rooms is by checking a location that connects to at least 3 non-red rooms through its adjacent red rooms (in which all sides can have red rooms created, and isn’t next to a Secret, Super Secret, or Curse Room), and if it’s not in any 3+ locations, checking the spots connected to 2 rooms, then 1.
- When choosing which side to open from, the best way to increase your odds is to open the red room that connects to the highest number of other potential Ultra Secret Room locations.
- However, there is also value in choosing to open a red room that connects to an otherwise hard-to-access room, such as a Boss Challenge Room.
- If the only remaining valid locations are connected to a single non-red room, it’s just as likely for the Ultra Secret Room to be connected to the side of a single room as it is connected to a corner.
- When choosing which side to open from, the best way to increase your odds is to open the red room that connects to the highest number of other potential Ultra Secret Room locations.
- Curse of the Maze can move a room in a way that prevents creating a red room that connects to the Ultra Secret Room.
- The doors of the Ultra Secret Room are opened automatically only when approached from the outside. If other rooms exist adjacent to it, the doors will not open from inside the Ultra Secret Room without bombing them or returning from the outside.
- Red Key or Cracked Keys must be used before the bombs, as otherwise explosions won’t have an effect.
- The Ultra Secret Room can generate north of the Mega Satan door, despite not being able to create a red room there.
- In the Mirrored World, the Ultra Secret Room will be empty, same as any Special Room.
- It’s possible for the Ultra Secret Room to not generate if there are no valid locations.
Layouts[]
ID | Weight | Contents | Image preview |
---|---|---|---|
0 | 1.0 | 2 Shopkeepers, 4 Poops behind Key Blocks, some Cobwebs, 2 random Keys, and 1 Ultra Secret Room item. | |
1 | 1.0 | Several Key Blocks and Metal Blocks along the walls, and 1 Ultra Secret Room item. | |
2 | 1.0 | 2 Shopkeepers, several Key Blocks, and 1 Ultra Secret Room item. | |
3 | 1.0 | 1 Shopkeeper behind Key Blocks, a few Cobwebs, and 1 Ultra Secret Room item blocked off by Key Blocks and Metal Blocks. | |
4 | 0.75 | 1 Shopkeeper, a few Cobwebs, and Rocks in the shape of a Key, with 1 Ultra Secret Room item inside the Key’s ‘loop’. | |
5 | 0.5 | 2 Shopkeepers, a few Cobwebs, several Urns, 3 random Coins, and 4 Greed Gapers guarding 1 Ultra Secret Room item. | |
6 | 0.25 | 10 Shopkeepers, 2 Fire Places, a Rock, some Cobwebs, and 2 Ultra Secret Room items. | |
7 | 0.1 | 2 Shopkeepers, some Cobwebs, a Rock, 10 Keys, and 2 Key Rings. | |
8 | 1.0 | 1 Shopkeeper, some Cobwebs, 1 Key Block in each corner, and an item between some Retractable Spikes. |
Notes[]
- Secret Rooms are found by bombing the middle of a wall in a standard size room. For larger size rooms, divide the room mentally into the size of individual rooms to figure out where to bomb.
- One easy strategy to place the bomb correctly in large rooms is to position Isaac in a corner, walk along a wall, then place the bomb at the spot where the camera starts moving.
- For closet-size rooms, Secret Rooms will never be found by bombing the sides but may be found by bombing the wall at the end of the closet.
- Rooms adjacent to Secret Rooms will always have a clear, walkable path to the middle of the wall where Isaac can place a bomb. Secret Room entrances are never found in front of gaps, obstacles, spikes, or places that enemies spawned when the room was originally entered. Each room adjacent to a Secret Room must satisfy these requirements, so if one room near a suspicious gap in the map fails these requirements, then look elsewhere.
- Secret Rooms are equally as likely to be in a valid location with 3 neighbors, as it is with 4 neighbors. 2 neighbor locations are rare but possible, even when there are locations with 3+ neighbors available. 1 neighbor locations can only happen if there are no valid 3+ neighbor locations, and are very rare.
A secret room adjacent to only one room
- X-Ray Vision opens all available entrances to both the Secret Room and the Super Secret Room. The I Can See Forever pill does the same for the floor on which the pill was used. Dog Tooth will play a howl sound effect when Isaac enters a room adjacent to a Secret Room or Super Secret Room, and YO LISTEN! will hover over Secret Room entrances.
- Teleportation items can randomly teleport Isaac into Secret Rooms, and XVIII – The Moon will always teleport Isaac to the Secret Room.
- Secret Rooms are revealed on the map with Blue Map, Book of Secrets, Crystal Ball, The Mind, Spelunker Hat, XIX – The Sun, or XXI – The World, but Isaac will still need to open their entrance.
- Red Key can be used to find Secret Rooms. The lack of Red door frame means a Secret Room could have generated on the other side.
- Star of Bethlehem sometimes reveals Secret Rooms as it can travel through them.
- If Greed or Super Greed spawn inside a Secret Room, Isaac won’t be able to exit it (like a Mini-Boss Room), but once the fight ends, all the exits of the Secret Room will be accessible.
- Secret Rooms can exist next to all types of rooms except Boss Rooms, Super Secret Rooms, and other Secret Rooms; allowing certain restricted rooms to be entered.
- Secret Rooms of all types do not exist in the Ascent.
- Once Corrupted Data is achieved (beating Delirium as Tainted Eden), items that spawn in Secret Rooms have a chance to be “glitched” as if affected by TMTRAINER.
- Super Secret Rooms replace the dead-end room that would require the 2nd most rooms walked through from the start room to access, and cannot be connected to the Secret Room.
- Super Secret Rooms can have layouts with themes from floors that Isaac hasn’t unlocked yet.
Trivia[]
- In the original The Binding of Isaac, Secret Rooms worked differently; if the player left a room after opening a Secret Room entrance, the entrance would disappear. To access the room again for any purpose, the player needed another Bomb to reopen the entrance.
- Prior to V1.7.5, Ultra Secret Rooms used the Angel Room Item Pool. This was meant as a placeholder.
Seeds[]
PC 927Q 481S (Secret Room above Treasure Room is not attached to any others)
PC 2CC7 S7YG (Secret Room is attached to only one room; located on the eastern wall in the most eastern room starting from the spawn room)
PC 419H 1DQM (Take the Red Key in the Curse Room left of the starting room, then use it on the right-hand wall of the Curse Room to reveal a Red Room which opens the Ultra Secret Room)
Bugs[]
Bug! | After defeating an Angel spawned in a Super Secret Room, the music will not return to the floor’s regular music. |
---|
Bug! | Teleporting to the Super Secret Room in Greed or Greedier Mode, when the room is generated behind a still-locked Treasure Room, can trap Isaac inside. |
---|
Bug! | Certain secret rooms result in a crash (observed on seed THWM 9284, Dank Depths II) |
---|
References[]
- ↑ https://github.com/Tempus/Basement-Renovator
Rooms | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Unlocked | Boss Room |
Mini-Boss Room |
Curse Room |
Sacrifice Room |
Closet |
Grave Room |
Locked | Treasure Room |
Shop |
Library |
Planetarium |
||
Slotted | Arcade |
|||||
Barred | Challenge Room |
Boss Challenge Room |
||||
Double-locked | Vault |
Dice Room |
||||
Double-boarded | Clean/Dirty Bedroom |
|||||
Hidden | Secret Room |
Super Secret Room |
Crawl Space |
Black Market |
I AM ERROR |
Ultra Secret Room |
Post-boss | Devil Room |
Angel Room |
Boss Rush |
Blue Womb Entrance |
The Binding of Isaac: Rebirth |
---|
Achievements Collection • Item Pools • Version History • Modding • Music |
Overview
Играешь в Repentance, а до сих пор не научился искать секретки, значит тебе сюда.
Секретные комнаты
Секретная комната
Чтобы быстро находить секретные комнаты, а не бомбить все возможные проходы, нужно просто понять как вообще генерируется секретка.
1)Хоть секретная комната и может примыкать к 1-4 комнатам, в 95% случаях она будет иметь 2 или 3 входа(один проход может быть, если генератор не сможет её создать с 2-4 проходами).
2)Все проходы в секретку не должны быть загорожены камнями, пропастью или врагами.
3)Секретная комната не может примыкать к комнате с боссом.
Супер секретная комната
Супер секретная комната находится немного по другому, но алгоритм ее поиска схож с обычной секреткой.
1)Супер секретная комната имеет только один вход.
2)Супер секретная комната не может сгенерироваться в первой комнате.
3)С очень большим шансом генерируется рядом с комнатой босса.
Лучший способ поиска секретной комнаты
Есть еще один способ нахождения секретки, и он является самым эффективным(только ради него руководство и написал).
Способ нахождение секретной комнаты заключается в том, что у вас есть комната, где по идее должен быть проход, но его нет. И если его нет, то скорее всего там секретка.
Вот примеры таких комнат
В игре не бесконечное количество комнат, и наиграв часов 150, вы подсознательно запомните большинство местонахождений секреток.
Ультра секретная комната
Ультра секретные комнаты это комнаты которые не примыкают к основному уровню. Их можно найти только с помощью: красного ключа, обломка ключа, кристального ключа и телепортироваться с помощью перевернутой карты “Луна”.
1)Ультра секретная комната должна примыкать к двум красным комнатам, а эти красные комнаты должны примыкать к обычным комнатам.
Это значит что ульта секретка не находится на краю карты, она всегда рядом с основной картой.
2)Красные комнаты не примыкают к комнате босса(вы их там просто создать не сможете),
и не примыкают если есть какое-то препятствие(тоже просто не создатся).
Вот пример, где потенциально могут находиться комнаты, и где они находятся
Заключение
Надеюсь вы узнали для себя что-то новое в этом маленьком руководстве.
Пишите если нашли ошибку или что-то не поняли.
Всем удачных поисков секреток!
Repentance added a new type of secret rooms, which can only be found via certain items that are able to create red rooms. Most ultra secret rooms contain angel items, making them very rewarding to look for. This guide will teach you how to find them much more reliably
Due to a bug, as of the current version (v4.0.3), this method is flawed on and after the Womb floor. It looks like ultra secret rooms are generated before the shops and treasure rooms are removed, which sometimes makes them appear in seemingly random spots. It still works there, but not always.
This can be circumvented if you have a trinket that allows those rooms to spawn on late-game floors, like the Wicked Crown or Silver Dollar.
Prerequisites
In order to find an ultra secret room, you will need an item/consumable capable of creating red rooms. Obviously, the most reliable one the Red Key, but you can also use Cracked Key or Soul of Cain. The Crystal Key trinket opens red rooms too, but you can’t control it so it won’t be very helpful here.
Since red rooms cannot be created in greed mode, ultra secret rooms are limited to regular runs.
Generation Rules
Under normal circumstances, an ultra secret room will be generated between 2 (sometimes more) red rooms.
- At least one of these red rooms must be connected to any special room (treasure room, shop, arcade, regular or super secret room etc)besides a boss room.
- Both of these red rooms must be connected to at least one non-red room (but it cannot be the same one if it’s the only non-red room both red rooms border with)
The level usually has 3+ possible spots for an ultra secret room, but if there aren’t any valid spots for these rules to apply, the second rule will be disregarded.
If the level generation works as intended, you will only need to create one red room to find the ultra secret room, as it is revealed immediately after you open the neighboring red room.
Here are some useful examples of valid and invalid locations of ultra secret rooms. Obviously, there are many more possibilities, but these are going to be the most common:
- Gray square = regular room
- Gray square with a star = special room
- Bright red square = red room near a special room
- Dark red square = red room near a regular room
- Question mark = possible ultra secret room location
Map Examination
Now that we know the rules abided by ultra secret rooms, we can start looking at the map of our floor. Having items/cards that reveal parts of the map will help immensely. If you don’t have any, just rely on your gut until you’ve full cleared the floor. Make sure you have a good understanding of how to look for super secret rooms, since they often act as the final piece of the puzzle when it comes to our task. Don’t collect any batteries you find until you’ve revealed the whole map.
First, printscreen your full map and paste it in paint.
Then, draw the possible neighboring red rooms for each of your special rooms (without looking at the rooms themselves, only look at the map!), besides the boss room. Place a white square in spots where a red room cannot be created.
Afterwards, do the same for regular rooms, but in a darker color to make it more distinct.
Now, apply the rules mentioned above. Look at the empty spots on your map with 2 or more red neighbors, at least one of which is bright red. Don’t forget about the “it cannot be the same room if it’s the only non-red room both red rooms border with” part of the second rule.
If the spot you’re examining is in an invalid position, place a white square on it. If you find a possible spot for an ultra secret room, mark it.
That’s it. Return to the game and use your item to open a red room which neighbors with one of the marked spots. If you have red rooms that have multiple marked spots near them, opening those ones should be your priority.
Keep in mind that sometimes you won’t be able to open one of the red rooms leading to your marked spot. This does not mean that your spot is invalid, you will just need to find another way to get into the neighboring red room. In my example, I was forced to go through the curse room because I couldn’t create a red room below it.
Other Examples
This is the map that I used for Sheol. Due to the bug I was talking about at the beginning of the guide, it wasn’t correct.
However, it worked fine when I tried again with the Wicked Crown trinket!