Ascii fbx files are not supported blender как исправить

I have a FBX model which I would like to open in Blender but when I try to import the model it says: ASCII FBX files are not supported. Is there a way to import the model to Blender somehow? I don’t have access to any Autodesk software.

asked Feb 20, 2015 at 18:26

hamalaiv's user avatar

For some reason Blender import doesn’t support FBX models that are serialized to text.

As a workaround the model can be changed to binary FBX model and imported to Blender. At least I am able to use Autodesk FBX 2013.3 Converter even I don’t have any other Autodesk software installed.

Other option that might work is to use Bos FBX Importer.

PS. If you want to export FBX models from Blender and be able to import them again, you can choose version: FBX 7.4 binary not FBX 6.1 ASCII in the export settings panel.

answered Feb 20, 2015 at 22:15

maZZZu's user avatar

maZZZumaZZZu

3,5572 gold badges16 silver badges21 bronze badges

2

If you have Visual Studio installed try to open the original file then save it and import in Blender. This should work.

Kalamarico's user avatar

Kalamarico

5,38622 gold badges53 silver badges70 bronze badges

answered Nov 14, 2017 at 16:01

Alex Gr's user avatar

Alex GrAlex Gr

1611 silver badge3 bronze badges

7

This simple commandline tool worked for me to convert an ASCII FBX to a Blender-compatible binary FBX: https://github.com/BobbyAnguelov/FbxFormatConverter/releases/

It can convert between binary and ascii – see usage info, for example:

# ASCII to Binary
FbxFormatConverter.exe -c in_ascii.fbx -o out_binary.fbx -binary

# Binary to ASCII
FbxFormatConverter.exe -c in_binary.fbx -o out_ascii.fbx -ascii

It’s for Windows, but I used it fine with wine under linux.

If you use the pre-compiled version, technically you should agree to the FBX SDK license agreement.

answered Aug 26, 2021 at 0:24

Jeff Ward's user avatar

Jeff WardJeff Ward

15.9k5 gold badges48 silver badges57 bronze badges

I tried Audtodesk converter – useless because of UV destroying.

I use Paint 3D (if you have win10 of course). Works fluent. Just open it then save in fbx again.

p.s. have a nice day!

answered Jul 15, 2019 at 11:34

wooden_coder's user avatar

This site has a good explanation. It says that ASCII format is human readable, contains all the model’s info, but it’s not Blender-readable. We need Binary format, and whoever makes the model needs to choose ASCII to give customers all the data, or they choose binary to make it importable to Blender. When they choose ASCII, we need to covert it ourselves. Supposedly there’s a free tool for converting this using the Autodesk. I’m still looking around the Autodesk site for a free tool, but it may require some trial software. https://www.blender3darchitect.com/modeling-for-architecture/import-ascii-fbx-files-blender/.

Update: I found this page with links to Autodesk tools, including the FBX 2013.3 Converter for Windows 64-bit mentioned earlier in this thread: https://www.autodesk.com/developer-network/platform-technologies/fbx-converter-archives

Update 2: It* worked! I converted my ASCII FBX to Binary, and I imported successfully into Blender 2.80. (*It = FBX 2013.3 Converter for Windows 64-bit)

answered Aug 14, 2019 at 14:55

Jaded John's user avatar

Содержание

  1. Импорт fbx в Blender из формата ascii
  2. 5 ответов
  3. Частый вопрос: Как открыть загруженный файл в Blender?
  4. Почему я не могу открыть файл Blender?
  5. Как просмотреть файлы в Blender?
  6. Как добавить файлы в Blender?
  7. Можете ли вы импортировать в Blender?
  8. Почему Блендер не работает?
  9. Как извлечь смешанный файл?
  10. Как открыть папку в Blender?
  11. Как открыть файл STL в Blender?
  12. Как открыть два файла в Blender?
  13. Как открыть zip-файл в Blender?
  14. Как открыть файл сетки в Blender?
  15. Какие файлы можно открыть в Blender?
  16. Может ли Blender открывать файлы MAX?
  17. Почему blender не открывает fbx

Импорт fbx в Blender из формата ascii

У меня есть модель FBX, которую я хотел бы открыть в Blender, но когда я пытаюсь импортировать модель, она говорит: Файлы ASCII FBX не поддерживаются . Есть ли способ как-нибудь импортировать модель в Blender? У меня нет доступа к какому-либо программному обеспечению Autodesk.

5 ответов

По какой-то причине импорт Blender не поддерживает модели FBX, сериализованные в текст.

В качестве обходного пути модель можно изменить на двоичную модель FBX и импортировать в Blender. По крайней мере, я могу использовать Autodesk FBX 2013.3 Converter, даже если я этого не делаю. установить любое другое программное обеспечение Autodesk.

Другой вариант, который может работать, — использовать Bos FBX Importer.

PS. Если вы хотите экспортировать модели FBX из Blender и иметь возможность импортировать их снова, вы можете выбрать версию: двоичный FBX 7.4, а не FBX 6.1 ASCII на панели настроек экспорта.

У этого сайта есть хорошее объяснение. В нем говорится, что формат ASCII удобочитаем, содержит всю информацию о модели, но не читается Blender. Нам нужен двоичный формат, и тот, кто создает модель, должен выбрать ASCII, чтобы предоставить клиентам все данные, или они выберут двоичный, чтобы сделать его импортируемым в Blender. Когда они выбирают ASCII, нам нужно скрыть его самим. Предположительно существует бесплатный инструмент для преобразования этого с помощью Autodesk. Я все еще ищу на сайте Autodesk бесплатный инструмент, но для него может потребоваться пробное программное обеспечение. https://www.blender3darchitect.com/modeling -for-architecture / import-ascii-fbx-files-blender /.

Обновление: я нашел эту страницу со ссылками на инструменты Autodesk, включая конвертер FBX 2013.3 для 64-разрядной версии Windows, упомянутый ранее в этой теме: https://www.autodesk.com/developer-network/platform-technologies/fbx-converter-archives

Обновление 2: * сработало! Я преобразовал свой ASCII FBX в двоичный и успешно импортировал в Blender 2.80. (* It = Конвертер FBX 2013.3 для Windows 64-бит)

Я попробовал конвертер Autodesk — бесполезно из-за разрушения UV.

Пользуюсь Paint 3D (если конечно у вас win10). Работает свободно. Просто откройте его и снова сохраните в fbx.

P.s. хорошего дня!

К сожалению, я пока не могу комментировать, но вот обновление ответа maZZZu:

Bos FBX Importer также не будет открывать файлы ASCII .fbx, однако конвертер Autodesk FBX Converter по-прежнему открывает. Вот обновленный URL: https://www.autodesk.com/ developer-network / платформенные технологии / fbx-converter-архивы

Если у вас установлена ​​Visual Studio, попробуйте открыть исходный файл, затем сохраните его и импортируйте в Blender. Это должно сработать.

Источник

Частый вопрос: Как открыть загруженный файл в Blender?

Почему я не могу открыть файл Blender?

У меня была похожая проблема, и я, наконец, нашел решение. Если вы используете Windows, перейдите на страницу . BLEND, который вы хотите открыть, и поместите его в меньшее окно. Удерживая файл левой кнопкой мыши, перетащите его в программу значков Blender на рабочем столе и нажмите «Открыть в Blender». Он должен нормально открываться.

Как просмотреть файлы в Blender?

Вы можете открыть файл BLEND в Blender (кросс-платформенный). Для этого выберите «Файл» → «Открыть…» в строке меню программы. Затем перейдите к файлу BLEND и откройте его. 3D-изображение или анимация, содержащиеся в вашем файле BLEND, появятся в Blender.

Как добавить файлы в Blender?

В File Browser перейдите к blend-файлу внешнего источника и выберите блок данных, который вы хотите использовать повторно. Blend-файлы также могут быть связаны/добавлены путем перетаскивания blend-файлов в окно Blender.

Можете ли вы импортировать в Blender?

К счастью, Blender предлагает широкий спектр форматов файлов (например, ABC, USD, OBJ, FBX, PLY, STL и т. д.), которые можно использовать для импорта и экспорта. Популярные форматы включены по умолчанию, другие форматы также поддерживаются и распространяются вместе с Blender, их можно включить в настройках с помощью надстроек.

Почему Блендер не работает?

Другой возможной причиной того, что блендер не работает, может быть заедание. Для этого необходимо сначала разобрать привод, а затем провернуть вал лопасти. Если кажется, что он застрял, проверьте, что является причиной заедания. В большинстве случаев причиной заклинивания является мусор на лезвиях блендера.

Как извлечь смешанный файл?

Если вы хотите собрать текстуры, используемые вашей моделью, в папку, сделайте следующее:

  1. Сохраните файл Blender (.blend) в той же папке, что и ваш файл . …
  2. Нажмите Файл/Внешние данные/Упаковать все в . …
  3. Щелкните Файл/Внешние данные/Распаковать все в файлы.
  4. Выберите «Использовать файлы в текущем каталоге (создавать при необходимости)».

Как открыть папку в Blender?

Как открывать папки одним кликом в Blender 2.8x

  1. Откройте окно «Настройки».
  2. Откройте раздел «Клавиатура».
  3. В дереве раскройте ветку «Файловый браузер» — «Главный файловый браузер».
  4. Откройте карту клавиш «Выбрать (мышь — левая мышь)».
  5. Установите флажок «Открыть».
  6. Сохраните настройки, нажав кнопку «Сохранить настройки».

Как открыть файл STL в Blender?

  1. Используйте Netfabb (загрузка доступна здесь: Загрузка Netfabb) для очистки вашего STL. …
  2. Откройте Blender и импортируйте свой STL, перейдя в строку меню и нажав «Файл»> «Импорт»> «STL». (…
  3. Откройте режим редактирования, чтобы отобразить полигоны STL, нажав Tab. …
  4. Превратите треугольники в четырехугольники, нажав Alt+J.

Как открыть два файла в Blender?

blend файлы открыты одновременно, вам понадобятся два отдельных экземпляра Blender. Однако, чтобы открыть две или более сцен в одном экземпляре, нужно перейти к Сцене на панели информации и создать новую Сцену. Затем наведите курсор на маленькие канавки в 3D-виде, удерживайте Shift и перетащите. Он разорвет новую рамку.

Как открыть zip-файл в Blender?

Дополнение к блендеру

  1. Перейдите на экран настроек пользователя (Файл -> Настройки пользователя…)
  2. Выберите вкладку «Дополнения».
  3. Нажмите «Установить из файла…» и выберите загруженный zip-файл.
  4. Найдите «layar» и установите флажок справа, чтобы включить надстройку.

Как открыть файл сетки в Blender?

меш-файлы в блендер…

  1. Откройте гугл хром.
  2. Зайдите в интернет-магазин Chrome и найдите расширение «jorodox».
  3. После установки откройте его из списка программ (под расширениями Chrome в окне 10).
  4. После открытия нажмите «Настройки» и «Выбрать каталог мода».
  5. Выберите папку, содержащую .

Какие файлы можно открыть в Blender?

Blender может как импортировать, так и экспортировать большое количество форматов файлов для самых разных вариантов использования. Он может использовать файлы FBX и OBJ для 3D-объектов, файлы JPG и PNG для изображений и файлы MOV и MP4 для видео. Он также совместим со многими дополнительными форматами файлов для 3D-моделей, изображений и видеоклипов.

Может ли Blender открывать файлы MAX?

Программа 3D-моделирования Blender с открытым исходным кодом использует разные форматы и не предоставляет встроенной поддержки для импорта файлов MAX из 3DS Max. Используйте сторонний скрипт для экспорта сцены из 3DS Max и преобразования ее в формат, понятный Blender.

Источник

Почему blender не открывает fbx

I did try import in blender .fbx file, but i get this error message:

ASCII FBX files are not supported.

So i wonder if blender just dont know how open new .fbx files, or you need paid version of blender, or only way is convert it in 3party program like adobe for now, etc. ?

Well chances are that something is a little off about that particular .fbx file then.
Have you googled the issue?
I have a software that let’s me run my .fbx files through a conversion process, which also outputs them as .fbx.
It might sound stupid, but I consider it a sanitizement before I actually import them into Blender.
In your case, it sounds like your .fbx file could use some sanitizement.
The problem is that my software doesn’t really exist anymore.
I could try and maybe send you some couped installation file if I still have it.
Maybe running your .fbx file through my software would fix it?
It’s called «Autodesk FBX Converter»

Oh, and to answer your questions: there isn’t really a paid version of Blender, because it’s always supposed to be able to accept .fbx files. And yes, you probably need a 3rd party software for this.

Just did some research and it seems your .fbx file is using the wrong format, which is ASCII instead of [Binary], which I assume is what Blender wants instead.

Where did you get the .fbx file from? Have you checked for an option to get the .fbx file as «Binary» instead?

I did some MORE research and yes, it seems that my software would do the trick if it still was accessible, but you can also try this software: http://blenderfbx.render.jp/home
which was recommended by an equally troubled user on this post:
https://stackoverflow.com/questions/28635736/blender-fbx-import-from-ascii-format

Of course, i will continue search, until i make it work. I did try find some one with similar problem, or some solution, but i didnt learn anythink i didnt know. Basicaly frend creat .fbx file in Unity and send it to me and i can not open it, from what i did find ASCII FBX files are normaly unity .fbx, so i realy dont see problem yet.

edit: Thank you for your time + links, you can bet i will try it too 🙂

Of course, i will continue search, until i make it work. I did try find some one with similar problem, or some solution, but i didnt learn anythink i didnt know. Basicaly frend creat .fbx file in Unity and send it to me and i can not open it, from what i did find ASCII FBX files are normaly unity .fbx, so i realy dont see problem yet.

Of course, i will continue search, until i make it work. I did try find some one with similar problem, or some solution, but i didnt learn anythink i didnt know. Basicaly frend creat .fbx file in Unity and send it to me and i can not open it, from what i did find ASCII FBX files are normaly unity .fbx, so i realy dont see problem yet.

Look at my last paragraph and try running your .fbx through the software/post of a user with the same problem, and see if that fixes it. It should convert it from ASCII to Binary.

I did instal it in blender, tryed import file throught it, but i did get only new error messages.

Will try diferent ways, but thank you for good type, it was definitely worth try it.

Error was:
File C etc.. etc. Blender2.79scriptsyaddonsyio_scene_bos_fbx_init_.py. line 138. in execute import_bos_fbx_init_.fbx(self.filepath, bpy.context, self.triangulate)

File C etc. Blender2.79scriptsyaddonsyio_scene_bos_fbx_init_.py. line 360. in import_bos_fbx import UMIO

ImportError: No module named ´UMIO´

AutoDesk FBX Converter is your friend! Convert from ASCII to Binary FBX

AutoDesk FBX Converter is your friend! Convert from ASCII to Binary FBX

AutoDesk FBX Converter is your friend! Convert from ASCII to Binary FBX

Hey, just a quick question, Blender users between, since you seem to know about the same software:
are you using the old version which has a black and white symbol which kind of looks like a leaf, or are you using the new instance of the Autodesk .fbx converter which has a newer icon that looks like an ‘M’?

Please disregard the URL text and the .exe file-name. That is the installer for the software which I was referring to. I actually managed to retrieve the download from which I got the installer, somehow.
You have my word on it being a safe download. I wouldn’t want to spread malware like this, however you are obviously allowed to be sceptical about it.

HOPEFULLY, running any ASCII .fbx file through it will convert it to Binary. There may even be a button for it within the software. Like I said, I only really use this software to retrieve textures that I wouldn’t be able to access otherwise. Textures related to the model in question.
Essentially, once the installation is done, you just drag and drop the .fbx file into the left window of the interface when launching it, then ask it to convert, and wherever you set the output, it’ll spit out another .fbx, along with any possible textures or other resources that are embedded.

No point in being secret about it: This is the installer for the Autodesk FBX Converter 2013, which doesn’t exist in any of the autodesk site archives anymore, despite the archives claiming that it’s there. It’s essentially an uncommon software now.

Please disregard the URL text and the .exe file-name. That is the installer for the software which I was referring to. I actually managed to retrieve the download from which I got the installer, somehow.
You have my word on it being a safe download. I wouldn’t want to spread malware like this, however you are obviously allowed to be sceptical about it.

HOPEFULLY, running any ASCII .fbx file through it will convert it to Binary. There may even be a button for it within the software. Like I said, I only really use this software to retrieve textures that I wouldn’t be able to access otherwise. Textures related to the model in question.
Essentially, once the installation is done, you just drag and drop the .fbx file into the left window of the interface when launching it, then ask it to convert, and wherever you set the output, it’ll spit out another .fbx, along with any possible textures or other resources that are embedded.

No point in being secret about it: This is the installer for the Autodesk FBX Converter 2013, which doesn’t exist in any of the autodesk site archives anymore, despite the archives claiming that it’s there. It’s essentially an uncommon software now.

Thanks, I had a problem since I was exporting a FBX via Unity of a scene to refrence it. Long story short the problem OP had occured, found this thread.
Your solution worked using the FBX Converter.
So problem solved and anyone else finding this from the web won’t need to worry in the future.

Источник

$begingroup$

When attempting to import an FBX file that is ASCII encoded, it produces an error “ASCII FBX files are not supported” requiring the files to be converted to hex before import.

The only solution I can find for this is to either get 3DS Max which has an FBX converter, or re-save the file in Visual Studio (which saves them in hex).

I don’t have 3DS Max, I do have Visual Studio – but, I need to convert hundreds of FBX files which would take several hours to manually re-save them all through Visual Studio.

Is there any batch method?

asked Feb 15, 2018 at 8:45

Pyon's user avatar

$endgroup$

$begingroup$

You can use the free Autodesk Fbx Converter to batch convert multiple fbx files to various formats. It comes with a cli command which can be used to automate the conversion. I tried but couldn’t find any FOSS alternatives to it.

answered Mar 20, 2018 at 5:29

sreenivas's user avatar

sreenivassreenivas

1751 silver badge8 bronze badges

$endgroup$

$begingroup$

I don’t know which program you used to export your original ‘ASCII FBX’ files, but I was having the same problem.

I’ve bought a .unity3d file from Heroforge thats compatible with tabletop simulator. I used a program called asset ripper from Github to break up the file to get at the mesh, and export it as an FBX file.

Blender wont support the ‘ASCII FBX’ file, but when I exported the file as FBX the second time, I found a drop down option to change ‘ASCII’ to ‘binary’.

Now the file opens in Blender! Job done.

Grimm's user avatar

Grimm

1,8164 gold badges17 silver badges34 bronze badges

answered Jul 31, 2022 at 14:51

accidental blender guy's user avatar

$endgroup$

You must log in to answer this question.

Not the answer you’re looking for? Browse other questions tagged

.

Import .FBX files are not supported now ?

I did try import in blender .fbx file, but i get this error message:

ASCII FBX files are not supported.

So i wonder if blender just dont know how open new .fbx files, or you need paid version of blender, or only way is convert it in 3party program like adobe for now, etc… ?

Showing 111 of 11 comments

Well chances are that something is a little off about that particular .fbx file then.
Have you googled the issue?
I have a software that let’s me run my .fbx files through a conversion process, which also outputs them as .fbx.
It might sound stupid, but I consider it a sanitizement before I actually import them into Blender.
In your case, it sounds like your .fbx file could use some sanitizement.
The problem is that my software doesn’t really exist anymore.
I could try and maybe send you some couped installation file if I still have it.
Maybe running your .fbx file through my software would fix it?
It’s called “Autodesk FBX Converter”

Oh, and to answer your questions: there isn’t really a paid version of Blender, because it’s always supposed to be able to accept .fbx files. And yes, you probably need a 3rd party software for this.

Just did some research and it seems your .fbx file is using the wrong format, which is ASCII instead of [Binary], which I assume is what Blender wants instead.

Where did you get the .fbx file from? Have you checked for an option to get the .fbx file as “Binary” instead?

I did some MORE research and yes, it seems that my software would do the trick if it still was accessible, but you can also try this software: http://blenderfbx.render.jp/home
which was recommended by an equally troubled user on this post:
https://stackoverflow.com/questions/28635736/blender-fbx-import-from-ascii-format

Last edited by Mailer;
18 Nov, 2017 @ 2:46pm

Of course, i will continue search, until i make it work. I did try find some one with similar problem, or some solution, but i didnt learn anythink i didnt know. Basicaly frend creat .fbx file in Unity and send it to me and i can not open it, from what i did find ASCII FBX files are normaly unity .fbx, so i realy dont see problem yet.

edit: Thank you for your time + links, you can bet i will try it too 🙂

Last edited by Saturax.cz;
18 Nov, 2017 @ 2:49pm

Originally posted by Saturax.cz:

Of course, i will continue search, until i make it work. I did try find some one with similar problem, or some solution, but i didnt learn anythink i didnt know. Basicaly frend creat .fbx file in Unity and send it to me and i can not open it, from what i did find ASCII FBX files are normaly unity .fbx, so i realy dont see problem yet.

Look at my last paragraph and try running your .fbx through the software/post of a user with the same problem, and see if that fixes it. It should convert it from ASCII to Binary.

Last edited by Mailer;
18 Nov, 2017 @ 2:50pm

Originally posted by Mailer:

Originally posted by Saturax.cz:

Of course, i will continue search, until i make it work. I did try find some one with similar problem, or some solution, but i didnt learn anythink i didnt know. Basicaly frend creat .fbx file in Unity and send it to me and i can not open it, from what i did find ASCII FBX files are normaly unity .fbx, so i realy dont see problem yet.

Look at my last paragraph and try running your .fbx through the software/post of a user with the same problem, and see if that fixes it. It should convert it from ASCII to Binary.

I did instal it in blender, tryed import file throught it, but i did get only new error messages.

Will try diferent ways, but thank you for good type, it was definitely worth try it. :steamhappy:

Error was:
File C etc.. etc… Blender2.79scriptsyaddonsyio_scene_bos_fbx_init_.py. line 138. in execute import_bos_fbx_init_.fbx(self.filepath, bpy.context, self.triangulate)

File C etc… Blender2.79scriptsyaddonsyio_scene_bos_fbx_init_.py. line 360. in import_bos_fbx import UMIO

ImportError: No module named ´UMIO´

location: <unknown location>:-1

Last edited by Saturax.cz;
18 Nov, 2017 @ 3:33pm

AutoDesk FBX Converter is your friend! Convert from ASCII to Binary FBX

Last edited by Pte Jack;
18 Nov, 2017 @ 5:48pm

Originally posted by Pte Jack:

AutoDesk FBX Converter is your friend! Convert from ASCII to Binary FBX

Thank you very much for AutoDesk FBX Converter, in the end converting files make a trick :steamhappy:

Originally posted by Pte Jack:

AutoDesk FBX Converter is your friend! Convert from ASCII to Binary FBX

Hey, just a quick question, Blender users between, since you seem to know about the same software:
are you using the old version which has a black and white symbol which kind of looks like a leaf, or are you using the new instance of the Autodesk .fbx converter which has a newer icon that looks like an ‘M’?

I use multiple flavours as FBX standards change from time to time. If I find that the newest one doesn’t doesn’t do the trick, I roll back versions until I find one that does or scrap the model if none do.

Originally posted by Mailer:

Originally posted by Pte Jack:

AutoDesk FBX Converter is your friend! Convert from ASCII to Binary FBX

Hey, just a quick question, Blender users between, since you seem to know about the same software:
are you using the old version which has a black and white symbol which kind of looks like a leaf, or are you using the new instance of the Autodesk .fbx converter which has a newer icon that looks like an ‘M’?

Hello Mailer, could you please send me the FBX converter software please, I’m having the same issue as OP. I tottaly apprecialte it. Thanks in advance

Please disregard the URL text and the .exe file-name. That is the installer for the software which I was referring to. I actually managed to retrieve the download from which I got the installer, somehow.
You have my word on it being a safe download. I wouldn’t want to spread malware like this, however you are obviously allowed to be sceptical about it.

HOPEFULLY, running any ASCII .fbx file through it will convert it to Binary. There may even be a button for it within the software. Like I said, I only really use this software to retrieve textures that I wouldn’t be able to access otherwise. Textures related to the model in question.
Essentially, once the installation is done, you just drag and drop the .fbx file into the left window of the interface when launching it, then ask it to convert, and wherever you set the output, it’ll spit out another .fbx, along with any possible textures or other resources that are embedded.

No point in being secret about it: This is the installer for the Autodesk FBX Converter 2013, which doesn’t exist in any of the autodesk site archives anymore, despite the archives claiming that it’s there. It’s essentially an uncommon software now.

Last edited by Mailer;
6 Dec, 2017 @ 8:31am

Originally posted by Mailer:

Please disregard the URL text and the .exe file-name. That is the installer for the software which I was referring to. I actually managed to retrieve the download from which I got the installer, somehow.
You have my word on it being a safe download. I wouldn’t want to spread malware like this, however you are obviously allowed to be sceptical about it.

HOPEFULLY, running any ASCII .fbx file through it will convert it to Binary. There may even be a button for it within the software. Like I said, I only really use this software to retrieve textures that I wouldn’t be able to access otherwise. Textures related to the model in question.
Essentially, once the installation is done, you just drag and drop the .fbx file into the left window of the interface when launching it, then ask it to convert, and wherever you set the output, it’ll spit out another .fbx, along with any possible textures or other resources that are embedded.

No point in being secret about it: This is the installer for the Autodesk FBX Converter 2013, which doesn’t exist in any of the autodesk site archives anymore, despite the archives claiming that it’s there. It’s essentially an uncommon software now.

Thanks, I had a problem since I was exporting a FBX via Unity of a scene to refrence it. Long story short the problem OP had occured, found this thread.
Your solution worked using the FBX Converter.
So problem solved and anyone else finding this from the web won’t need to worry in the future.

Thanks again!

Showing 111 of 11 comments

У меня есть модель FBX, которую я хотел бы открыть в Blender, но когда я пытаюсь импортировать модель, она говорит: ASCII файлы FBX не поддерживаются. Есть ли способ как-то импортировать модель в Blender? У меня нет доступа к любому программному обеспечению Autodesk.

2015-02-20 18:26

7
ответов

Решение

По некоторым причинам импорт Blender не поддерживает модели FBX, которые сериализованы в текст.

В качестве обходного пути модель можно изменить на двоичную модель FBX и импортировать в Blender. По крайней мере, я могу использовать Autodesk FBX 2013.3 Converter, даже если у меня не установлено другое программное обеспечение Autodesk.

Другой вариант, который может работать, это использовать Bos FBX Importer.

PS. Если вы хотите экспортировать модели FBX из Blender и иметь возможность импортировать их снова, вы можете выбрать версию: двоичный файл FBX 7.4, а не FBX 6.1 ASCII на панели настроек экспорта.

2015-02-20 22:15

Если у вас установлена ​​Visual Studio, попробуйте открыть исходный файл, затем сохраните его и импортируйте в Blender. Это должно работать.

2017-11-14 16:01

Я попробовал конвертер Audtodesk – бесполезен из-за разрушения UV.

Пользуюсь Paint 3D (если конечно у вас win10). Работает свободно. Просто откройте его и снова сохраните в fbx.

ps хорошего дня!

2019-07-15 14:34

Этот простой инструмент командной строки помог мне преобразовать ASCII FBX в бинарный FBX, совместимый с Blender: https://github.com/BobbyAnguelov/FbxFormatConverter/releases/

Он может преобразовывать двоичный код в ascii – см. Информацию об использовании , например:

      # ASCII to Binary
FbxFormatConverter.exe -c in_ascii.fbx -o out_binary.fbx -binary

# Binary to ASCII
FbxFormatConverter.exe -c in_binary.fbx -o out_ascii.fbx -ascii

Это для Windows, но я отлично использовал его с вином под Linux.

Если вы используете предварительно скомпилированную версию, технически вы должны согласиться с лицензионным соглашением FBX SDK .

2021-08-26 03:24

У этого сайта есть хорошее объяснение. В нем говорится, что формат ASCII удобочитаем, содержит всю информацию о модели, но не читается Blender. Нам нужен двоичный формат, и тот, кто создает модель, должен выбрать ASCII, чтобы предоставить клиентам все данные, или они выберут двоичный, чтобы сделать его импортируемым в Blender. Когда они выбирают ASCII, нам нужно скрыть его самим. Предположительно существует бесплатный инструмент для преобразования этого с помощью Autodesk. Я все еще ищу на сайте Autodesk бесплатный инструмент, но для этого может потребоваться пробное программное обеспечение. https://www.blender3darchitect.com/modeling-for-architecture/import-ascii-fbx-files-blender/.

Обновление: я нашел эту страницу со ссылками на инструменты Autodesk, включая конвертер FBX 2013.3 для 64-разрядной версии Windows, упомянутый ранее в этой теме: https://www.autodesk.com/developer-network/platform-technologies/fbx-converter-archives

Обновление 2: * сработало! Я преобразовал свой ASCII FBX в двоичный и успешно импортировал в Blender 2.80. (*It = Конвертер FBX 2013.3 для Windows 64-бит)

2019-08-14 17:55

Добавить комментарий