Battletech bull shark как найти


24 Nov, 2019 @ 11:30pm

Where to find a bull shark in campaign?

I’ve visited multiple black markets while only seeing mostly atlas, king crab, crab, annihilator, etc models.

Have yet to see a bull shark once.

Seems like it’ll be the superior missile boat to everything else as it has 4 hardpoints(2 per shoulder), and what appears to be the biggest difference between max and empty tonnage in the game.(only 19.5 tons empty on an iirc 90 ton mech).

From my specs in the skirmish shop I can get a lot of armor, while still having 6 D size heat sinks, 4×20 LRM, and 8 lrm ammo boxes(enough for 12 rounds of continuous fire), with a tts and such.

Date Posted: 24 Nov, 2019 @ 11:30pm

Posts: 8

Лучшие авторы в этой теме


  • Pyc_MadWolf

    105


  • Gorthauerr

    28


  • Mailman99

    26


  • h281231100

    26


  • Tovarish_Slon

    15


  • EnTaD

    10


  • deus-vult

    10


  • erdvc

    9


  • Batol

    8


  • Devin

    7


  • Lord Gans

    7


  • Михаил Иванов

    6


  • WolfRus

    6


  • Andrentiy

    6


  • Green_Rabbit

    5


  • Deadwalk

    4


  • NewArt

    3


  • Olter

    3


  • Nigmat

    2


  • Kapellan

    2


  • Chimera87

    2


  • EugeneL

    2


  • Неназываемый

    2


  • ned-b

    2

Лучшие авторы в этой теме


  • Pyc_MadWolf

    Pyc_MadWolf
    105 сообщений


  • Gorthauerr

    Gorthauerr
    28 сообщений


  • Mailman99

    Mailman99
    26 сообщений


  • h281231100

    h281231100
    26 сообщений


  • Tovarish_Slon

    Tovarish_Slon
    15 сообщений


  • EnTaD

    EnTaD
    10 сообщений


  • deus-vult

    deus-vult
    10 сообщений


  • erdvc

    erdvc
    9 сообщений


  • Batol

    Batol
    8 сообщений


  • Devin

    Devin
    7 сообщений


  • Lord Gans

    Lord Gans
    7 сообщений


  • Михаил Иванов

    Михаил Иванов
    6 сообщений


  • WolfRus

    WolfRus
    6 сообщений


  • Andrentiy

    Andrentiy
    6 сообщений


  • Green_Rabbit

    Green_Rabbit
    5 сообщений


  • Deadwalk

    Deadwalk
    4 сообщений


  • NewArt

    NewArt
    3 сообщений


  • Olter

    Olter
    3 сообщений


  • Nigmat

    Nigmat
    2 сообщений


  • Kapellan

    Kapellan
    2 сообщений


  • Chimera87

    Chimera87
    2 сообщений


  • EugeneL

    EugeneL
    2 сообщений


  • Неназываемый

    Неназываемый
    2 сообщений


  • ned-b

    ned-b
    2 сообщений

Популярные дни

  • Мар 11 2020

    16 сообщений

  • Ноя 9 2019

    15 сообщений

  • Ноя 29 2019

    12 сообщений

  • Фев 22 2020

    12 сообщений

  • Ноя 22 2019

    9 сообщений

  • Июн 10 2020

    9 сообщений

  • Мар 13 2020

    9 сообщений

  • Фев 24 2020

    8 сообщений

  • Мар 15 2020

    8 сообщений

  • Окт 22 2019

    8 сообщений

  • Ноя 27 2019

    7 сообщений

  • Ноя 24 2019

    7 сообщений

Популярные сообщения


Pyc_MadWolf

Pyc_MadWolf

18.10.2019, 18:17:38

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Релиз  21 ноября и выйдет патч 1.8.

Новая мини-кампания связывающая Flashpoint

Официальная поддержк


Pyc_MadWolf

Pyc_MadWolf

02.11.2019, 09:15:57

Наконец-то добрался до ПК и можно выложить отчет о стриме. Он на самом деле был ночью для нашего времени, так что смотреть его было не вариант.

В основном подробно показывали новые мехи и рассказ


Green_Rabbit

Green_Rabbit

13.03.2020, 16:01:20

Какой-то бессмысленный разговор. Ну не нравятся лайты – ну поставьте себе минимальную сложность с максимальной наградой, купите сразу 4 АннигилятораАтласаБуллшарка и ходите всех ваншотайте. Зато не


Pyc_MadWolf

Pyc_MadWolf

21.10.2019, 10:27:37

Впечатления о игре на выставке мехвоина с оф.форума.

 

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

 

“Я действительно присутствовал вчера и сыграл пару стычек с новыми мехами. Вот что я помн


Pyc_MadWolf

Pyc_MadWolf

21.11.2019, 18:38:40

Вышел патч 1.8 и DLC “Heavy Metal”

 

 

Где найти содержимое нового дополнения :

Все новые мехи были добавлены в общую корзину для рэндома вражеских копий и все они могут быть найд


Mailman99

Mailman99

22.11.2019, 15:10:52

Немного пощупал dls. Разрабы уменьшили вес модов в руки и ноги для рукопашных атак и смерти с небес, в среднем -1т. Ассортимент магазинов и черного рынка заметно расширен, теперь есть на что тратить з


Green_Rabbit

Green_Rabbit

13.03.2020, 10:14:27

Так в чем проблема поставить 8 частей мехов к примеру, медленную прокачку и небольшую прибыль? Тогда и мехи не будут так быстро падать, и купить сразу Штурма будет проблемой. ИМХО, для того и созданы


Gorthauerr

Gorthauerr

20.05.2020, 11:44:45

Тот редкий случай, когда переборщили со сложностью механики (микроменеджмент и затягивание игры НЕ = глубина).

Ещё и движок Unity сам-по-себе тупой и тормознутый до ужаса (в сравнении со старыми

Обновлено: 16.05.2023

24 ноя. 2019 в 23:30

I’ve visited multiple black markets while only seeing mostly atlas, king crab, crab, annihilator, etc models.

Have yet to see a bull shark once.

Seems like it’ll be the superior missile boat to everything else as it has 4 hardpoints(2 per shoulder), and what appears to be the biggest difference between max and empty tonnage in the game.(only 19.5 tons empty on an iirc 90 ton mech).

From my specs in the skirmish shop I can get a lot of armor, while still having 6 D size heat sinks, 4×20 LRM, and 8 lrm ammo boxes(enough for 12 rounds of continuous fire), with a tts and such.

Bull Shark

Sarna.net Merch!

The Bull Shark is a 95-ton Assault ‘Mech described as a “Heavy Brawler”, and is equipped to engage targets across a fairly wide range bracket with its somewhat unusual arsenal. Most of its long-range firepower comes from a Thumper Artillery Piece (in the classic board game, this would be classified as a Thumper Artillery Cannon) that takes up most of the right torso. This is backed up by two Extended Range Medium Lasers in each torso, while each arm mounts an LB 10-X AC and an Ultra AC/5. The design features two tons of LB-10X ammo and four tons of Ultra AC/5 ammo. Thirteen Double Heat Sinks (two in the left torso and one in the center torso, plus ten in the engine) attempt to keep the very high heat generation of its ER Medium Lasers in check. In-game dialogue implies that it is a Clan Wolverine design, and would explain why Natasha Kerensky was trying to destroy it.

The Bull Shark was found in an abandoned JumpShip named Dobrev, which was also one of the Not-Named Clan’s bloodnames.

About Sean

Hooked on BattleTech at an early age, Sean honestly can’t remember whether it was the cartoon, the serial novels or the short-lived TCG that did him in. Whatever it was, his passion for giant shooty robots never died, so now he writes about the latest and greatest in ‘Mech related news.

New Heavy Metal Trailer For HBS’ BattleTech Reveals New ‘Mech: The Bull Shark

BattleTech’s Heavy Metal expansion arrives on November 21st, and it is bringing 470 metric tons of new weapons and ‘Mechs.

We got a lot of exciting ground to cover here, so we’re just going to dive right in. The new trailer for BattleTech’s upcoming Heavy Metal expansion just dropped and brought with it the juiciest of new info, starting with a brand new, never-before-seen BattleMech, the Bull Shark.

From the trailer, the Bull Shark is a 95-ton assault ‘Mech armed with a Thumper artillery cannon. That’s all we got. Judging by this beast’s appearance, it seems armed with autocannons above machine guns in the arms, as well as a quartet of lasers mounted across its two burly shoulders.

I’m just speculating here, but judging by the name, we could be looking at a design from the old Rim Worlds Republic. History students will remember that as the home nation of Stefan Amaris, better known as Amaris the Usurper. So that’s pretty cool.

As with MechWarrior Online, this new design’s canonicity is going to be a matter for debate for some time. I dunno how much Catalyst was involved in the Bull Shark’s making or if it will eventually get their seal of approval.

The remaining seven designs will be something we’re all familiar with. Starting from the small, Heavy Metal brings us the Flea, Assassin, Vulcan, Phoenix Hawk, Rifleman, Archer, and Annihilator. All of these appear to be models taken from MechWarrior Online, with many being classic designs that are fan favorites.

Some of you might be wondering about the Warhammer and Marauder, two classic heavy ‘Mechs that were long rumored to be coming in Heavy Metal. They are not part of the expansion. Instead, they’ll be given to everyone FOR FREE as part of the 1.8 update, no Heavy Metal required.

New ‘Mechs leads us to new weapons. As shown briefly in the trailer just before we’re showcased the Bull Shark, a screen tells us each of the new weapons systems that will be added in Heavy Metal. A lot of these technologies normally wouldn’t be seen in the Inner Sphere until well after that Clan Invasion, so we’re playing a bit loose with the timeline here. One wonders just how Harebrained is going to explain their presence in the pre-Fourth Succession War era.

Anywhoodle, we’ll all recognize Inferno Missiles, TAG, NARC Beacons, and Ultra and LBX Autocannons, and yes, they’ll come in the full range of 2/5/10/20 and not just the Ultra AC/5 and LB 10-X as they first appeared in the Clan Invasion era. Snub PPCs are also coming, which is a Second Star League-era technology from the Draconis Combine and definitely not something we heard about before then.

A new ‘Mech-sized mortar will almost certainly be the Thumper Artillery System . Although normally mounted on vehicles, ‘Mech-mounted Thumpers weren’t entirely unheard of.

Finally, COIL Lasers are described by Polygon as having a “charge-up” function. The more you move before firing, the more damage they deal. Their exact function is unknown at this time as they don’t seem to have any classic BattleTech analog.

These weapon additions are really throwing the timeline for a loop and I do not know how to feel about them. One thing I will definitely appreciate is the new Flashpoint mini-campaign that will be added with Heavy Metal . It will feature Wolf’s Dragoons , Natasha Kerensky , The Bounty Hunter , and a mysterious derelict spacecraft. We can likely assume there’s going to be some of this amazing tech on that spaceship, so maybe that will be out explanation.

BATTLETECH: Heavy Metal | Announcement Trailer UNRATED

I also see mentioned on the Paradox forums post that there will be official mod support added for the first time, so everyone playing with RogueTech installed is going to be super excited about that. I can’t find a better source for that though, so this might just be wishful thinking.

Heavy Metal arrives on November 21st for $19.99, or nothing if you already purchased the Season Pass. And remember: you get the Marauder and Warhammer for free even if you don’t buy Heavy Metal, but you should totally buy Heavy Metal. It looks like it’ll be the best expansion for BattleTech yet.

And as always, MechWarriors: Stay Syrupy.

21 thoughts on “ New Heavy Metal Trailer For HBS’ BattleTech Reveals New ‘Mech: The Bull Shark ”

The snub nose ppc was also on a variant of the Falcon that was used towards the end of the Star League civil war and is in the Operation Klondike book.

I was thinking the EXACT same thing when they had the full LB-X and Ultra ranges. It took the Clans showing up for the Inner Sphere to reverse-engineer said systems (same with the smaller ER lasers and larger Streak racks).

3025 has the advantages of being the simplest conceptually and technologically, perfect for introducing new players. I had heard that Weisman was restricted to a certain time period but this kickstarted game obviously did better than expectations and has outgrown the original intent. I would have very much preferred a module/expansion to roll forward the clock and kept anachronistic pieces where they belong.

The sad part is, if HBS wanted to introduce a mech with an artillery piece on it they could have done it without breaking canon, one already existed. The Helepolis. Star League mech, so easily enough handwaved to be found in a Brian cache somewhere.

The new weapons, decades before they should be appearing ingame outside of the clan homeworlds.. ugh. Never before heard of energy weapons to go along with our never before heard of mech. Double ugh. For the ultras/LBs I can at least hope it was to have their code as part of the packaged game instead of inserted after via mods. And that the modding community will, once hotfixes for 1.8 settle down, be coming out with mods to put all this newtech in its proper era.

The release date is the 21st, not the 12th, sadly.

Whoops! I must have gotten the numbers flipped. Fixed it!

I can’t say I understand what the upset is about weird new niche tech or retcons – BattleTech’s had them since Tales of the Black Widow back in ’85 gave us a Super Griffin with prototype jump jets that disappeared for several decades, and TRO:2750 in ’89 introduced a whole slew of Star League tech that was suddenly there all along in 3025, but in downgraded form. As far as I’m concerned, the Bullshark and COIL fit right in with the Marauder 4X, binary lasers, listen-kill missiles, and other tech that might have seemed like a good idea for a while, but ended up drawing a solid “meh” from IS defense contractors and relegated to obscurity.

Besides, between lost colonies, Star League caches, ComStar chicanery, and Periphery nutjobs, there’s probably all sorts of crazy crap floating around in 3025 that’s partially kept quiet, and partially disregarded by people with more important or realistic things to think about. (“Got your ass blasted by a Cicada with some kind of charging super-beams, huh? Sure, the Leftenant’s totally gonna believe that. I bet it also turned magically untargetable, like that dumb story about Morgan Kell, am I right?”)

apparently people have crunched the numbers and this mech ONLY works if you go with clantech (for everything other then the thumper canon)

Canonicity [ edit ]

The Bull Shark is a BattleMech introduced by Harebrained Schemes’ Battletech video game (as opposed to designs taken from established Canon for the BattleTech universe). Thus far, it remains exclusive to that video game.

Battletech bull shark где взять

Это интересно, потому, что, выходит, что мортира будет отображаться на мехах. Значит, если снять мортиру с нового меха и поставить на того, который тебе нужен, визуально не будет проблем

Владимир Маслов

Александр, так вроде mortar и thumper cannon нового меха, полностью разные вещи? А так визуально должно отобразиться) Был же какой-то мех Звездной Лиги с мортирами, не помню как его звать. Вот и почему бы и не реализовать все это снова и с другими) Пехота просится теперь))
P.S. Цена хорошая, 3 млн рублей)
Мне интересно сколько будет флэшпоинтов в новой мини кампании и сможем ли пройти этот сюжет в карьере? Только от одной мысли, что мы будем работать с Наташей, я уже очень жду релиза)

Дмитрий Шапошников

Видно-очевидно что у Bull Sharkа тампер кеннон не переставляется на других мехов и не лутается, а вот мортира – совсем другое дело. И её скорее всего нет ни на каком мехе, а значит – доставать только в магазинах. Может даже сделают отдельно флешпоинт посвященный мортире, кто знает)

Дмитрий, видно, но также видно и на других мехах, вроде циклопа или хатчетмена, а с них оборудование получить можно. Ценой самого меха, правда.

Дмитрий Шапошников

Дмитрий Шапошников

Александр, хм) как интересно. А ты ставил топор на других мехов? а то вдруг не ставится

Дмитрий Шапошников

полагаю ставится но визуально его нет, чисто символически

Дмитрий, ну да, зато, урон есть) В случае с оборудованием вроде X1-EW или компьютера циклопа, такой проблемы нет. А с новым мехом и его пушкой проблем не должно быть, если они вводят также отдельную мортиру, которая отображается на всех мехах.

Дмитрий Шапошников

Александр, этого нигде не было сказано: “отдельную мортиру, которая отображается на всех мехах”, а в остальном – полностью с тобой согласен. Но они скорее всего сделают как ты написал

Дмитрий, так, вот она, отдельная. Это не та, что на новом мехе. А если они ее сделали, она должна отображаться на всех мехах.

Дмитрий Шапошников

Александр, кстати обрати внимание, что мортира НЕ ТРЕБУЕТ СЛОТА ВООРУЖЕНИЯ. На скрине мортира в пр полуторсе, и там видно что имеются только 2 енерго слота и 2 ракетных и только 2 енерго заняты 2мя медаками.
Значит мортира – это не баллистика, это даже не в саппорт слот, это словно просто предмет который открывает доступ к кнопке Выстрелить Артиллерией.
Глядя на описание орудия похоже ему и аммуниция не нужна. Он возможно даже бесконечно зарядов имеет, а стрелять им – как перк активировать – с кулдауном в несколько ходов. Таковы мои догадки

Дмитрий Шапошников

Александр, и я говорил про “отображается на всех мехах”. Я не спорю что она съёмная, но сильно сомневаюсь что она ВООБЩЕ как то отображаться будет.
Она словно в МВО арта, когда только дым появляется и туда бабахи летят. Только у HBS возможно не будет красного дыма. а просто снаряд/ы с неба будет падать

Дмитрий, да, это оборудование, заметил. Но ее использование показывали на стриме, выстрел есть, и, кстати, только один выстрел за бой для этой мортиры и два выстрела для нового меха. Конечно, раз это не такое оружие, как все остальное, еще под вопросом будет ли оно отображаться. Но я думаю. оно должно, раз оно визуально стреляет.

Это все правда ставит под вопрос ее пригодность. Тратить 7 тонн в ванильной игре, ради одного выстрела (кажется, выстрел наносит от 10 до 50 урона всем частям меха в зоне взрыва)

Дмитрий Шапошников

Александр, если ты про 30 минутную презентацию длс на парадокс коне, то там под конец презентации выстрелил мех Bull Shark и как раз из Thumper artillery, не из мортиры.
Как мортира стреляет конкретно показано не было, хотя полагаю что – ты прав – и она стреляет точно так же как тампер.

Дмитрий, я тут заметил такую деталь. На этой мортире написано, что она с hellespont, а это планета в таурианском конкордате, к тому же является высокотехнологичным миром и штабом экспедиционных сил комстара.

Владимир Маслов

Одним словом, что бы во всем разобраться, надо ждать стримы и нам все расскажут. Я вот про новые мехи не пойму. Каждый из них имеет хорошое оборудование и тем самым он как бы сильнее будет своих одноклассников. Как они все сбалансируют или новые мехи со своими фишками только в мини кампании будут доступны?

Дмитрий Шапошников

возможно что никакого баланса не будет: например как в МВ5, там из-за того что враги не живые люди, не pvp, а боты то и в хорошем балансе нет нужды.
Хбс своими этими штуками тупо ввели квирки на мехов, как в мво, без особой нужды, делая их имбой.
Если ХБС не забалансят (а они вряд ли забалансят ибо уже сказали бы об этом) то будет как во многих играх серии мехварриор – ты играешь на слабом пока не доберешься до имба мехов и всё, больше нет ни нужды ни желания садиться на что то другое, заведомо худшее

Владимир Маслов

Дмитрий, да боюсь, что так и будет. Хотя могут сделать настройки сложности, где можно отключить эти фишки.

Читайте также:

      

  • Как сделать в майнкрафте портал craftsman
  •   

  • Mount and blade 2 bannerlord safe mode что это
  •   

  • Как дрифтить в етс 2
  •   

  • Last island of survival unknown 15 days где спавнится вертолет
  •   

  • Почему нет музыки в geometry dash на пк

How do I acquire a Bull Shark? I have the HEavy Metal DLC

I read that you receive a Bull shark at the end of “Of Unknown Origins”, but I received a Cicada instead. Is this a bug?

Bull Shark BSK-MAZ

Bull Shark BSK-MAZ.webp

General data
Class Assault
Stock Role Heavy Brawler
Tonnage 95 t (19.5 t base)
Cost 29,878,200 C-Bills
Weapons
L. Torso

  • 1 x Missile
  • 2 x Energy

Bsk-icon c.png

R. Torso

  • 1 x Missile
  • 2 x Energy
L. Arm

  • 2 x Ballistic
R. Arm

  • 2 x Ballistic
Survivability
Head
15/45
C. Torso
150/300-150
L. Torso
100/200-100

Bsk-icon c.png

R. Torso
100/200-100
L. Arm
80/160
R. Arm
80/160
L.Leg
100/200
R.Leg
100/200
Mobility and detection
Speed 3 Jump Jets ( km/h)
Stealth Visibility: 1
Signature: Base
Sensors Spotting distance: Base
Sensor range: -50%

The Bullshark BSK-MAZ is a 95-ton assault ‘Mech. It was first encountered after the completion of the second part of the Dobrev flashpoint, in which the commander was given the mech by The Bounty Hunter. From thereon, the mech can be bought from system or black market stores.

Description[]

I’ve never seen anything like this, Commander. This ‘Mech oozes deadly grace and can obviously devastate anything in its path. It’s… otherworldly, but clearly influenced by Star League ‘tech. It has a mounted artillery piece to boot – I wonder where it came from.

Loadout[]

This Bullshark variant has between 42.81 to 65.5 free tonnage available depending on armor configuration. Sporting 4 ballistic, 4 laser, and 2 missile hardpoints combined with 3 jump jets, the Bullshark MAZ loses some of its cousin’s versatility, but gained a formidable new weapon in its Thumper Cannon. Nonetheless, it can still be built to a wide variety of purposes.

  • The MAZ Bullshark loses two missile hardpoints compared to the M3, rendering it unfit for missile-based roles. The presence of the Thumper Cannon also dominates its left torso, only leaving a measly two slots of free space there.
  • Nonetheless, the MAZ still retains its ballistic hardpoints on its arms, preserving its strength as a ballistic weaponry platform.
  • This variant also has integrated Double Heatsinks unlike the -M3, doubling its base cooling. Given that its Thumper weighs 10 tons, this means that either of these two features amounts to a free 10 tons of equipment: you’re either paying 10 tons for the gun and the heatsinks are free, or paying for 10 extra heatsinks and the cannon is free. Needing fewer (if any) extra heatsinks also helps offset the slot cost of the fixed Thumper (and the gun itself is 10 slots, exactly the same as the 10 extra heatsinks, further reinforcing the “free equipment” angle).

Strategy[]

The MAZ Bullshark loses a lot of versatility with its lower free tonnage compared to its M3 cousin. Nonetheless, it is still a very potent Assault mech with a massive battlefield presence. Again, as it is not equipped with Support hardpoints, it may not perform as well as more specialized machines in a melee role.

Добавить комментарий