Callclassinstaller registerdevice failure 0xe0000235 как исправить

  • Remove From My Forums
  • Question

  • Hello,

    I developped a small driver installation application which checks, at one point, whether the device associated to the driver is plugged in or if it was before starting the installation, if so, I need to uninstall it.

    In order to do this, I am using the SetupDiCallClassInstaller() function with DIF_REMOVE as dif request (device installation request). This functions works fine for an 32 bits system(I have tried it on XP and Vista 32 bits) but fails when tried on Vista x64. When using getlasterror(), I get 0xe0000235 error code which appears to be a custom error. I am guessing it fails because I try to use a 32 bit application on a 64 bit system but I have tried compiling the code on a 64 bit system and it did not fix the problem.

    I am running out of ideas and would like to know if any of you encountered a similar problem and/or what could be a solution to it.

    regards

    Mathieu Drapeau-Paquin


  • #1

Делимся опытом.
Работает ли у вас J.A.F. и Pkey под Windows 7 32 и 64 бит?



  • #3

32 бита,устанавливается и работает без проблем.


  • #4

Не удалос установить драйвер P-KEY


  • #5

32 функционирует корректно


  • #6

32 только что установил. теперь не находит дрова на смарт кард. при попытке авто поиска в сети ком перезагружается. в данный момент ищу решение этой проблемы.


  • #7

Долго мучился, пока не установил Windows XP Mode на свою Win7 32bit. Через него работает все, что не работало под 7кой, втч JAF и UST Pro.


  • #8

Не находит дрова на смарт кард.

Mike83


  • #9

Тоже самое, дрова не находит. Удалось один раз запустить под виртуальной машиной(штатной на 7ке).


  • #10

поищите в папке с JAF, да и смарт карта в устройствах так и останется с вопросом, но софт работает

Gervant


  • #11

на 7 х32 не желает с пикей общаться никак, пишет что не активирован, вставьте активированый.


  • #12

У меня не работает J.A.F на Windows7 32-bit,при запуске программы появляется окно,нажимаю кнопку Start и выходит следующая надпись: “Checking Windows version …
Windows version: Microsoft
Searching for JAF install location …
Saved winscard.dll to: C:Program FilesODEONJAFwinscard.dll
ERROR: Not supported Windows version

lenlian


  • #13

Установил Windows 7-64x и при установки jaf ПО выдает ошибку (CallClassInstaller(REGISTERdEVICE)failure:(0XE0000235))


  • #14

на седьмую винду(32б)джаф устанавливается, но не открывается без пикея, т к. с пикеем комп вырубается, синий экран и перегружается. не могу найти причину. но что интересное, то что получилось установить прогу джаф для прошивки без бокса. а с боксом не могу(( пикей не встаёт! помогите!

———- Сообщение добавлено в 15:09 ———- Предыдущее сообщение было от в 15:06 ———-

У меня не работает J.A.F на Windows7 32-bit,при запуске программы появляется окно,нажимаю кнопку Start и выходит следующая надпись: “Checking Windows version …
Windows version: Microsoft
Searching for JAF install location …
Saved winscard.dll to: C:Program FilesODEONJAFwinscard.dll
ERROR: Not supported Windows version

щёлкни правой мышкой и в надо прописать в свойствах, что открывается только с виндой икс пи, и с правами админа.

Чето у меня джаф не получается запустить выдает ошибку:

Cannot create file C:Program Files (x86)ODEONJAFwinscard.dll

Сам Джаф и аддон к нему надо в одну папку ставить? А то я в разные поставил т.к. при установке аддона путь нельзя было изменить…

Переустановил в одну папку, пишет:

Checking Windows version …

Windows version: Microsoft Windows Vista Ultimate Edition 64-bit

Searching for JAF install location …

ERROR: Can not find JAF.EXE

“You have different version for nokia cabel driver do you want to install drivers version 7.0.2.0 from setup ” – на это надо отвечать “нет” ???? Я в начале Да ответил….. потом переустанавливал нет нажал, потом снова переустанавливал несколько раз, и еще раз нажал Да, но то что в первый раз делал когда Да нажал он уже не делал, он как-то впервый раз дофига всего устанавливал, а теперь – нет….

А еще по ходу установки Джафа он выдает ошибки которые небыли написаны:

1)CallClassInstaller(REGISTERDEVICE) FAILURE: (0xe0000235)

2)Main FAILURE: (0xe0000235)

Кстати, я посмотрел эти ошибки вылазят при установке COM драйвера.

И еще по ходу установки патча вылят ошибки что установлен более новый дравер и установка будет прервана.

Подскажите пожалуйста что делать? 🙂

{autor_name}

{autor_name}

{text_rank}
репутация: {repa}

{registration_date}
сообщений: {posts}
{tel_link}


#{postnumber_id}

00:51 19 янв 2011

При установки jaf 1.98.62 выскакивает ошибка error -CallClassInstaller(REGISTERDEVICE) FAILURE:(0xe000235)

Main FAILURE (0xe000235)

Что это?


Рейтинг: 5

  • 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

голосов: 2

ответить

  • Remove From My Forums
  • Question

  • Unfortunately, Error 0xE0000235 occurs when trying to download a driver onto Windows SBS 2008 64-bit Standard FE.

    I am installing the GV 800 GeoVision 32/64Bit 16CH Video Capture Card onto the server.

    Please urgently assist.


    Answer in clear English. Cryptic answers not welcome. Yes…I know you are an intelligent, highly valuable expert on the world’s leading edge technology.

Answers

  • Hi, I’d like to inform you that the error code 0xE0000235 refers to “Error in WOW64”. This can be caused by corrupted or incompatible driver of the Video Capture Card. Similar issue may also occur on other driver on other operating system and I don’t think
    this can be caused by SBS2008 blocking the driver.

    I suggest you contact with GeoVision Technical Support (http://www.geovision.com.tw/english/4_0.asp) and see if their driver should work on SBS2008 and make sure that you have downloaded
    latest driver from their site:

    http://www.geovision.com.tw/english/5_2.asp

    Please Note: Microsoft provides third-party contact information to help you find technical support. This contact information may change without notice. Microsoft does not guarantee the accuracy of this third-party contact information.

    Hope this helps!

    Sean Zhu
    TechNet Subscriber Support in forum
    If you have any feedback on our support, please contact
    tnmff@microsoft.com


    Please remember to click “Mark as Answer” on the post that helps you, and to click “Unmark as Answer” if a marked post does not actually answer your question. This can be beneficial to other community members reading the thread.

    • Marked as answer by

      Thursday, July 28, 2011 5:43 AM

Добавить комментарий