Does not match a valid block type worldedit как исправить

@Block3y219

When i am using this mod with the World Edit mod i cannot use tool s in conjunction with these blocks. It spits out and error that says “Does not mach a valid block type “[Block ID]”. This may have something to do with how your items identify within the code. Please make changes to this so this issue can be no more.

Steps to recreate:
1: Install WorldEdit + Chisel
2: Load a world and run “//wand”
3: Left click in one area, then right on another.
4: Run “//set [Chisel Block ID]”

You will receive the same error as i.

Cheers!
invalid block

@TehNut

Why is World Edit still using numeric IDs? They should be using the string ID.

@Drullkus

JEI gives the Item IDs that place the blocks. Place the block you want to use and then type /info while holding an item like a stick or a prismarine shard to get the block ID. You can also just use F3.

On Mar 4, 2017, at 10:13 AM, Nick Ignoffo ***@***.***> wrote:

Why is World Edit still using numeric IDs? They should be using the string ID.


You are receiving this because you are subscribed to this thread.
Reply to this email directly, view it on GitHub, or mute the thread.

@NewRaptor

No me deja poner codigos numericos me sale que no se a encontrado el codigo 🙁

Скрыть объявление

В преддверии глобального обновления, мы проводим исследования, которые помогут нам сделать опыт пользования форумом ещё удобнее. Помогите нам, примите участие!

Решено Плагин Ворлд Эдит и Автошахта не видят блоки из модов.

Тема в разделе “Помощь”, создана пользователем Gabber, 30 июн 2019.

Статус темы:

Закрыта.
  1. Всем привет. ВорлдЭдит не видит блоки с модов. Когда пытаешься сетнуть блок например 4455 пишет
    Does not match a valid block type : “4455”
    С тегами аналогично.
    Авто шахта тоже пишет не известный блок, консоль молчит. На версии 1.7.10 ядро Каулдрон работает все как по маслу.
    Может есть плагин библиотека которая позволяет синхронизировать мод с сервером?
    Версия 1.12.2
    Ядро Tablecloth

  2. На 1,12,* больше цифровые id не робят

  3. Юзай sponge, там таких проблем нет.

  4. На sponge нету большей половины плагинов которые мне надо)


  5. BlazeMC

    BlazeMC
    Активный участник
    Пользователь

    @BDMan удачи, твоё ядро обосралось)


  6. Dymeth

    Dymeth
    Активный участник
    Пользователь

    Баллы:
    98
    Имя в Minecraft:
    Dymeth

    А не вариант буквенные IDшники указать просто?

  7. Они тоже не работают. Консоль выдает блоки по ид с мода а плагин не видет.


  8. BDMan

    BDMan
    Активный участник
    Пользователь

    Баллы:
    76
    Имя в Minecraft:
    CKATEPTb

    Ядро так (пока) не умеет, ожидай обновлений и всегда используй самую свежую версию ядра.


  9. BDMan

    BDMan
    Активный участник
    Пользователь

    Баллы:
    76
    Имя в Minecraft:
    CKATEPTb

  10. Нашел плагин RegenBlock. Работает с блоками из модов как надо похож на авто шахту.


  11. BDMan

    BDMan
    Активный участник
    Пользователь

    Баллы:
    76
    Имя в Minecraft:
    CKATEPTb

Статус темы:

Закрыта.

Поделиться этой страницей


Rubukkit - свой сервер Minecraft

Содержание

  1. Minetest Forums
  2. [Modpack] WorldEdit [worldedit]
  3. [Modpack] WorldEdit [worldedit]
  4. WorldEdit
  5. Содержание
  6. Установка
  7. Сетевая игра
  8. Одиночная игра
  9. Выделение регионов
  10. Команды и права
  11. Minecraft Forums
  12. SPC WorldEdit Wand doesn’t work [Help]
  13. Clipboard¶
  14. Copy and cut¶
  15. Pasting¶
  16. Rotating¶
  17. Flipping¶
  18. Loading and Saving¶
  19. Schematic Management¶
  20. Schematic Storage¶

Знаю, что тема поднималась, но тут похоже что-то другое:

Поиск по форуму навёл меня еще на одну тему, но там было что-то про конструктор копирования.

И вроде бы даже с памятью всё ок.

Жми ПОВТОР и смотри где это происходит в твоем коде.

происходит на строчке:
_ASSERTE(_BLOCK_TYPE_IS_VALID(pHead->nBlockUse));

как ни странно в dbgdel.cpp (какойто левый файл)

попробуй убрать строку из цикла if(Objects!=0)delete[]Objects; в ф-ции LoadScript_1(const char *path).

>происходит на строчке:
Стэк вызовов же есть справа cнизу

Стэк вызовов говорит что еррор происходит в vector delete destructor

ADD: Убрал условие из LoadScript ничего не изменилось.
В начале цикла сделал cmd[0]=0; ничего не изменилось.

Тема закрыта. Опять всё по своей глупости.

Поменял строчки:
fscanf(fin,»%s»,modelpath);
unsigned curr;fscanf(fin,»%u»,&curr);

alex19921992
>Почему это?
потому что delete сам проверяет на ноль.
>Стэк вызовов говорит что еррор происходит в vector delete destructor
Покажи в коде нулевого поста vector delete destructor, а то я не вижу.

alex19921992
Что используешь статический libc.lib или зрузишь динамически mvcrt.dll (естессно Multithread)?

if (Objects)
<
delete [] Objects;
Objects = 0;
>

// где то вначале листинга
# define DEL_ARRAY(array)
if (array)
<
delete [] array;
array = NULL;
>

// вставляешь, когда нужно безопасно удалить массив
DEL_ARRAY (Objects);

Точно так же оформляешь макрос и для простого delete (без [])

vector delete destructor это в кол-стэке было. наверно он имел ввиду что был вызван delete[]массив и будут вызваны деструкторы для каждого эл-та масссива.

en emot
Не знаю, у меня 2008я студия, она чакаето говняные ехешники собирает которые нигде не работают.

Правда она удобная, поэтому работаю в ней, окончательная сборка будет как ни странно в VC++ 6.0

alex19921992
А вот и западло:

Не догадываешся почему? Решение: юзай всегда тот макрос, который я тебе написал и не будет никогда подобных проблем

PS У меня тоже 2008-я и все работает на ура, так что не в студии дело=)

Да про ехешники эт я так, не по теме. они нигде просто не работают кроме того компа где стоит студия.
И западло было в том что у меня в файле сначала было число curr а потом строка path

Источник

Minetest Forums

The official Minetest discussion board

[Modpack] WorldEdit [worldedit]

file.php?avatar=239 1540769113

[Modpack] WorldEdit [worldedit]

WorldEdit is an in-game world editor. Use it to repair griefing, or just create awesome buildings in seconds.

WorldEdit aims to be Rolling Release which means you can rely on the latest state of development working correctly. This is the preferred way of installation.
You can download a git snapshot here: ZIP file

If you for some reason prefer to have a «stable» version, please check below:
WorldEdit 1.3: ZIP file (release notes)

Enable the whole modpack from either the Main Menu or by editing world.mt.

Just grant the “worldedit” privilege to yourself or another player.
/grant worldedit

If you’re just beginning, take a look at the official tutorial.
The old tutorial can be found below, it’s shorter and only explains the base concepts.

Selecting a region
Type //p set and punch the two edges like in the image below.
1ihaz
OR
Go to the first position and type //pos1
Go to the second position and type //pos2
OR
Type //fixedpos set1 with the coordinates for P1.
Type //fixedpos set2 with the coordinates for P2.

Type //set blockname and wait for “x Blocks set”

Type //replace blockname1 blockname2 and wait for «x Blocks replaced»

Stacking the selection

Moving the selection

Copying the selection

Saving the selected nodes into a schematic file

Type //save filename and wait for «x Blocks saved»
The File is located in the world folder in the directory schems
Supports loading old and new WorldEdit Format!

Importing nodes from a schematic file

Type //load filename and wait for «x Blocks loaded»
The nodes will be loaded relative to P1
The File is read from the world folder in the directory schems

Источник

WorldEdit

%D0%9B%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BF WorldEdit

WorldEdit — плагин для Bukkit, который представляет собой простой в использовании редактор мира Minecraft. Поддерживает как одиночную так и многопользовательскую игру и позволяет: изменять сразу тысячи блоков в выбранном регионе, использовать более 100 функций для изменения мира или устранения разных проблем и многое другое. Разработкой плагина занимается студия sk89q

Содержание

Установка

Сетевая игра

Одиночная игра

Для установки WorldEdit в одиночную игру, нужно просто скачать его в виде отдельной модификации: здесь.

Если вы скачиваете WorldEdit в виде отдельной модификации, то вам может пригодиться дополнение к моду WorldEditCUI, которое визуально отображает сетку выделяемого региона.

Выделение регионов

В WorldEdit регион выделяется с помощью обозначения точек кубоида.
Кубоид — это параллелепипед.
Cuboid

Для выделения региона вы можете использовать 3 способа:

Во время выделения региона в чат выводятся координаты выделенных точек. После выбора 2 точки показывается количество выделенных блоков. Чтобы увидеть выделенный регион, необходимо установить модификацию WorldEdit CUI

Команды и права

С помощью следующих команд вы сможете использовать весь широкий функционал WorldEdit.
Обратите внимание на то что:

Источник

Minecraft Forums

SPC WorldEdit Wand doesn’t work [Help]

635357600935202828

Hi fellow Minecrafters,

I was playing minecraft when I wanted to build a village in superflat (Creative mode). So, as usual, I want to make a base floor, so i did «//wand» and a wooden axe popped up as usual. BUT! When I left click to set the region, nothing showed up, like «Firs pos. selected» or something like that. And when i right clicked, nothing showed up either. Then, I tried to «//set 1», and it said that «Select region first». So I’m pretty confused. Please help me as soon as possible D:

default large

I’ve had the exact same problem. The spc commands work fine, the wand/axe appears as a usable thing, but it doesn’t do anything a normal axe cannot do.

My worldedit.jar is in the bin, I installed the mod using the installer that comes with the mod, no third party programs (magiclauncher or whatnot), and the only other mod I am using is optifine.

default large

Hi fellow Minecrafters,

I was playing minecraft when I wanted to build a village in superflat (Creative mode). So, as usual, I want to make a base floor, so i did «//wand» and a wooden axe popped up as usual. BUT! When I left click to set the region, nothing showed up, like «Firs pos. selected» or something like that. And when i right clicked, nothing showed up either. Then, I tried to «//set 1», and it said that «Select region first». So I’m pretty confused. Please help me as soon as possible D:

Ok, bassguy, I’ve found a solution that works for me. Use the command /toggleeditwand and disable the wand tool, then use the command again to activate it. That has worked for me, and the wand sets the positions the way it should now.

635357630812607909

tried /toggleeditwand and still doesn’t work

default large

635357682617893880

635357624357359058

635357280474189333

Worked for me after setting both profile and allow extra data values to true thank you.

635357508891844536

default large

default large

635357725816234133

Edit: but now I got new forge version I set allow-extra-data-values and profile = true but now working when I was on my old minecraft forge version is work but now I got new minecraft forge version it is not working anymore

default large

So, is there no official fix for this yet? I see this has been an ongoing issue with the mods for what looks like years. I suppose this isn’t a critical problem though, as there is other methods for selecting, but it would be nice to just click and place selection for simple things, rather than having to always type them out. Now, the benefit is that typing out selections greatly improves their accuracy so there is that and all, but still it would be nice 635356669595167032

My wand simply breaks the block I am trying to select, rather than allowing me to use it for making selections. I have tried all the above suggestions and then more I found on other sites. For me, none of them seem to work. I may be doing something wrong, but I can’t figure it out. And, this is not something that I find difficult, not trying to brag or anything but my career is in programming so this is pretty simple stuff. Anyways, if anyone has any other suggestions or know of any solutions please I would love to hear them. I absolutely love World Edit/SPC, and for serious projects it feels like a necessity once you realize how powerful they are.

Thanks, and again any suggestions please let me know. 635356669596273706

Источник

Clipboard¶

WorldEdit has a powerful clipboard function that allows you to copy an area, paste it, and even save it to and load it from files. Clipboard contents are currently only cuboids and copying use the region you have selected.

Also like history, your current clipboard can be cleared with the /clearclipboard command.

Copy and cut¶

The //copy command copies your current selection to your session’s clipboard, keeping track of where you are relative to the copy. The second part of that sentence is very important; if you want to later paste, for example, a bridge so that it is under where you are standing, you must stand in a location above the bridge when you make the copy. This method allows you to easily align your later paste because you can plan ahead a bit; it requires some spatial abilities to master the copying process but you will find it particularly helpful once you get the hang of it.

//cut works just like //copy except that it also deletes the selected area afterwards. By default, it leaves air, but you can also specify a different block to leave behind.

This remembers your current position relative to the copy. This is a very important concept to grasp otherwise you will not be able to control where you paste your copy!

Both commands have three additional flags:

Pasting¶

copypasta

A primer on how relative positions work for clipboards

Like the copy/cut commands, the paste command also allows the same three flags:

In addition, there are some additional flags:

Rotating¶

Sometimes you may want to rotate your copy. The //rotate [x] [z] command currently lets you rotate your copy around the Y (up-down) axis 90 degrees or at any multiple of 90 degrees. To be accurate, it actually allows you to revolve your copy around the relative offset that you were at when you originally made the copy. If you wanted to rotate a copy around its center, you would have had to stand in the middle of the copy when you had made it.

rotate

Rotating around your relative position

Flipping¶

The //flip [direction] command flips the current clipboard in a specified direction. The directions available are North, South, East, West, Up, and Down; you can also not specify in the command to use your current heading. The clipboard flips about a plane perpendicular to the direction specified, through the center of the clipboard. There are three planes, one horizontal (xz), and two vertical (xy, yz). The horizontal plane xz is defined through the up or down vectors, the xy plane defined by East/West, and the yz plane by North/South.

flip

Flipping the clipboard across a plane

Loading and Saving¶

WorldEdit can work with “schematic” files to save or load your clipboard to disk.

A note on schematic formats

Note that WorldEdit can still import old “.schematic” files saved in older versions (or third party programs) through a legacy compatibility layer, but they can no longer be written to.

Relative positions and schematics

Both the origin of the copy and your offset to the copy are saved with the file so that you can load it back later on and paste the copy at its original location or relative to you as if you had copied it. You should be familiar with how //copy and //paste store your relative position.

Note that third party software which uses the format may not necessarily use relative positions as WorldEdit does, so they may not have that information.

Schematic Management¶

List available schematics

Listing available formats

Although the note above only mentions the older “MCEdit” schematic format and the newer “Sponge” schematic format, WorldEdit actually has no limit on how clipboards are stored. Third-party plugins can register new formats with WorldEdit for saving and/or loading.

Schematic Storage¶

If you want to share schematic folders between servers/installations, or simply want to store them elsewhere, you will have to enable the “allow-symbolic-links” option in the config.

Источник

Help with WorldEdit in 1.13.2

I recently installed worldedit, on a Bukkit server, in the hopes of using like I was used to back in 1.6/1.8. This has proved unsuccessful. my biggest issues at the moment are using the //replace command which either spits out I’m using incorrect item ids “ive tried 17 for logs and minecraft:oak_logs) or tells me 0 blocks have been replaced.

More specifically, I’m attempting to change all of the spruce logs on a large tree to 6-sided bark logs, and I can’t find any kind of info on how to do it.

Archived post. New comments cannot be posted and votes cannot be cast.

  • #1

Заметил проблему, что WE тупа не ест микроблоки, например, и не копирует их
Кто нибудь с этим сталкивался?

  • #2

Скорее всего потому что нету поддержки WE и микроблоков.

  • #3

Мат запрещен

Вот жеж блин. На версиях ниже 1.7 хавало((

Последнее редактирование модератором: 19 Фев 2019

  • #4

Поднимаю тему
Около двух лет назад работал на 1.7.10 с микроблоками и we, и последний совершенно спокойно сетал и стакал их направо и налево
Ни у кого такой проблемы нет или нормального we?

  • #6

Спасибо, это вроде бы мод а не плагин.
Он почему то отказывается работать на сервере

Добавить комментарий