Hi,
Regarding reinstalling the OS on the new HDD, here are two options.
1. You can order a replacement set of Recovery Discs using the link below – these will reinstall the operating system, all required drivers and nearly all of the original software ( the exception often being trials of MS Office ). They will also re-create all the original partitions, including the Recovery Partition.
Order HP Recovery Discs.
2. Another option you could consider is to create your own Windows 7 installation disc.
Before trying the following, make sure you can still read the 25 Character Product Activation key on your Windows COA label ( 5 blocks of 5 alpha/numeric sets ).
An example of a COA Label can be seen Here.
You can create a Windows 7 installation disc yourself using another PC – just download the correct Disc Image ( this must be the same version that originally came with your notebook – this is listed as Windows 7 Home Premium 64bit ) from the link below and use an application such as ImgBurn ( Note: You may want to de-select the additional software offerings during the installation of ImgBurn ) to burn the ISO correctly to a blank DVD – a guide on using ImgBurn to write an ISO to a disc is Here. The Windows Image source is Digital River.
Windows 7 Home Premium SP1 64bit.
Use the disc to perform the installation, enter the Windows activation key found on the COA Label when requested and when the installation has completed, use the ‘Phone Method’ detailed in the link below to activate the OS – this method supported by Microsoft and is popular with people who just want a clean installation of Windows 7 without the additional software load normally bundled with OEM installations.
http://www.kodyaz.com/articles/how-to-activate-windows-7-by-phone.aspx
Additional drivers and software you may need can be found Here.
Best regards,
DP-K
—————————————————————————
****Click the White thumb to say thanks****
****Please mark Accept As Solution if it solves your problem****
****I don’t work for HP****
Windows Insider MVP
Hi,
The error would indicate that your Hard Drive is failing and will need to be replaced.
If your notebook is still under warranty, contact HP and arrange to have the drive replaced – you can check your warranty status Here.
If you live in the US, contact HP Here.
If you are in another part of the world, start Here.
If you are out of warranty and would like a guide on replacing the Hard Drive yourself, please let me know – include the full Model No. and Product No. of the notebook ( from the service tag underneath your notebook ) – see Here for a further explanation.
Regards,
DP-K
—————————————————————————
****Click the White thumb to say thanks****
****Please mark Accept As Solution if it solves your problem****
****I don’t work for HP****
Windows Insider MVP
← →
Baks
(2012-03-30 18:50)
[0]
Подскажите, пожалуйста, принесли ноут compaq, При установке Windows происходит сбой. При выполнении проверки HD после 41% получаю: #10008 – replace hard disk1. Что можно сделать? Или только новый покупать?
← →
brother ©
(2012-03-30 18:53)
[1]
> выполнении проверки HD
чем проверяешь?
← →
brother ©
(2012-03-30 18:57)
[2]
не понял:
> При установке Windows происходит сбой.
> При выполнении проверки
это вроде ошибка к 7 относится?
что говорит смарт?
← →
Baks
(2012-03-30 19:04)
[3]
Проверяю, запуская тест из BIOS > Hard Drive Test
> это вроде ошибка к 7 относится?
ОС нет, была XP.
← →
Baks
(2012-03-30 19:07)
[4]
Full Test остановился на 13%.
Тот-же #10008 – replace hard disk1. SMART check. Smart hard disk passed
← →
Baks
(2012-03-30 19:17)
[5]
Что можно сделать. Может как-то отформатировать? Подскажите.
← →
Baks
(2012-03-30 19:28)
[6]
Hard disk test failed.
hard disk 1 quick (303)
hard disk 1 full (305)
Что можно сделать. Может как-то отформатировать? Подскажите.
← →
brother ©
(2012-03-30 19:33)
[7]
не рискуй и замени, иначе дороже может обойтись… жаль, что точное описание проблеммы не озвучено, но если:
> replace hard disk1
то лучше так и сделай!
← →
Anatoly Podgoretsky ©
(2012-03-30 19:34)
[8]
Жесткий диск уже не жилец.
← →
Baks
(2012-03-30 19:37)
[9]
> жаль, что точное описание проблеммы не озвучено
А, что именно? Пишу то, что вижу на экране. Разве можно получить доп. информацию? Как?
← →
Inovet ©
(2012-03-30 19:39)
[10]
> [9] Baks (30.03.12 19:37)
> Разве можно получить доп. информацию? Как?
Загрузиться с другого и проверочную утилиту запустить.
← →
Inovet ©
(2012-03-30 19:40)
[11]
> [10] Inovet © (30.03.12 19:39)
> Загрузиться с другого
Переставить в другой комп
← →
Baks
(2012-03-30 19:44)
[12]
> Переставить в другой комп
А в какой компьютер можно переставить? Только в ноутбук?
← →
Inovet ©
(2012-03-30 20:14)
[13]
> [12] Baks (30.03.12 19:44)
> А в какой компьютер можно переставить? Только в ноутбук?
Интерфйс лишь бы был одинаковый.
← →
TUser ©
(2012-03-30 20:35)
[14]
> Пишу то, что вижу на экране.
посмотреть, что в описании биоса, но скорее всего
> Anatoly Podgoretsky © (30.03.12 19:34) [8]
> Жесткий диск уже не жилец.
имхо.
> А в какой компьютер можно переставить? Только в ноутбук?
Есть, например, переходники в усб.
← →
RDen ©
(2012-03-31 07:22)
[15]
низкоуровневое форматирование, ибо терять уже особо не чего (помогало пару раз, причём винты до сих пор работают без сбоев)
← →
Anatoly Podgoretsky ©
(2012-03-31 08:19)
[16]
> RDen (31.03.2012 07:22:15) [15]
Где ты сейчас найдешь низкоуровневое форматирование, даже если оно есть в
БИОС, то это иммитация, иногда оно даже информацию на диске не уничтожает.
← →
RDen ©
(2012-03-31 10:38)
[17]
>Anatoly Podgoretsky © (31.03.12 08:19) [16]
я пользовался утилитой (щя не вспомню название). А какая проблема? Симптомы были примерно как у ТС, причём просто форматирование диска не проходило. Подключал винт вторым, утилита его определяла правильно, дальше низкоур. формат, затем обычное форматирование и вуаля – винты вполне рабочие (~ 2 года прошло). Но это естественно, если не важно сохранение инфы, т.к. после таких симптомов он может окончательно накрыться через день/месяц/год…
← →
CRLF
(2012-03-31 10:42)
[18]
> Где ты сейчас найдешь низкоуровневое форматирование
Речь о ремапе, видимо
← →
NailMan ©
(2012-03-31 22:11)
[19]
Если у НР появилась подобная надпись, то путь автора ветки уже только в ближайший компьютерный магазин и по пути в банкомат за 4-6 тырами. Ну и если комп древний и винт IDE, а не SATA, то в принципе в том же магазине купить переходник SATA-USB уже не нужно – винт смело в помойку.
Если посыпалось в начале диска(куда винда MBR размещает), то можно выкинуть, если посыпалось в конце – можно еще отрезать емкость прогами типа MHDD, однако никто не гарантирует что оно не помрет как было сказано RDen – через день, месяц или год. Если посыпалось, то значит место под ремапы УЖЕ кончилось.
← →
CRLF
(2012-03-31 22:45)
[20]
> куда винда MBR размещает
при чём тут винда, прости господи?.. другие системы мбр в какое-то другое место помещают?
- Forum
- Software
- Operating Systems
- Windows 7: Unable to boot Error #10008, Replace Hard Disk1
-
Windows 7: Unable to boot Error #10008, Replace Hard Disk1
I have recently purchase a HP Laptop as well as I installed Norton 360 Version 3.0 All-In-One Security. After a week I notice that my laptop is starting slower as compare to usual furthermore now it does not come on at all. It keeps on giving me a message of “Complete #10008-Replace Hard Disk1”. Can anyone tell me what is happening and why I am getting this error message? Thank you in advance for your valuable suggestion.
-
Re: Windows 7: Unable to boot Error #10008, Replace Hard Disk1
A lot of users have fixed this trouble by correcting the BIOS settings, inspecting for disk errors you can follow the below method to perform a startup repair:
1. For this you will need to insert the windows 7 installation DVD.
2. Reboot your system and if prompted to press any key, press a key to continue.
3. Select your Language, time, currency format as well as input method and after that click next.
4. now click on Repair.
5. After that select the operating system you need to repair and after that click next.
6. Click startup repair. Once the repair is completed reboot the system and see if the trouble is resolved.
-
Re: Windows 7: Unable to boot Error #10008, Replace Hard Disk1
If your problem still persists then I will recommend you to try to run your system in safe mode. To start your computer in safe mode, reboot your system and press F8, on the Advanced Boot Options screen, make use of the arrow keys on the way to highlight the safe mode choice you want, moreover after that press Enter. This will start your system in safe mode. At what time your PC is in safe mode, you will observe the word Safe Mode in the corner of your screen. If you want to exit the safe mode reboot your PC and allow Windows start generally.
-
Re: Windows 7: Unable to boot Error #10008, Replace Hard Disk1
Thanks for your suggestion. This moment, I ran a hard disk self test moreover at 79 percent It provide me an error code 10008 as well as asked me to change the hard disk. I determined attempting out windows XP and I have successfully able to install by overwriting Windows 7. However I was not able to start afterward all the way through my local drive, however was able to view each and every one of my drives at what time I boot the system via windows XP installation USB.
-
Re: Windows 7: Unable to boot Error #10008, Replace Hard Disk1
I have recently purchase a HP Laptop as well as I installed Norton 360 Version 3.0 All-In-One Security. After a week I notice that my laptop is starting slower as compare to usual furthermore now it does not come on at all. It keeps on giving me a message of “Complete #10008-Replace Hard Disk1”. Can anyone tell me what is happening and why I am getting this error message? Thank you in advance for your valuable suggestion.
Similar Threads
-
Replies: 5
Last Post: 22-06-2013, 11:10 AM
-
Replies: 3
Last Post: 02-07-2011, 10:01 PM
-
Replies: 5
Last Post: 14-04-2011, 10:12 AM
-
Replies: 4
Last Post: 11-04-2011, 07:23 PM
-
Replies: 4
Last Post: 29-05-2010, 01:58 AM
Tags for this Thread
Bookmarks
Bookmarks
Posting Permissions
- You may not post new threads
- You may not post replies
- You may not post attachments
- You may not edit your posts
- BB code is On
- Smilies are On
- [IMG] code is On
- [VIDEO] code is On
- HTML code is Off
Forum Rules
Ученик
(202),
закрыт
12 лет назад
Vangof
Гуру
(3932)
12 лет назад
Скорее всего дохлые блины на харде, в 95:% случаев виноват заводской брак. На всякий случай можно
прогнать по жесткому диску mhdd www.ihdd.ru/mhdd – можно часть их заблокировать.
Также иногда помогает низкопрофильное форматирование, но не все жесткие его поддерживают у ноутов.
Но лучше всего, если ноутбук еще на гарантии отмести в официльный делр hp в вашем городе, с описанием проблемы и id(cерийного номера hdd).Должны поменять без проблем