Java lang outofmemoryerror java heap space как исправить майнкрафт

GET: version.md5
GET: ./version.md5

Java Path: D:/Games/minecraft galaxy/jrex86/bin/java.exe
Heap size: 247.0
Rerun client with optimal parameters

Java Path: D:/Games/minecraft galaxy/jrex86/bin/java.exe
Error occurred during initialization of VM
Could not reserve enough space for object heap
Error: Could not create the Java Virtual Machine.
Error: A fatal exception has occurred. Program will exit.

С момента крупного последнего обновления, такая проблема. Прошу помочь разобраться в чём дело и по возможности помочь с нормальным входом в игру.

Я голосую за сервер на : TopCraft , McTop.pro , McTop.su
#1.1 контекстная реклама от партнеров

papasid

Ответов: 9240
#2: 2013-09-16 01:41:23 ЛС | профиль | цитата
Безымянный.png
Попробуйте запустить с особыми параметрами вставив

-Xms512M -Xmx1024M

Tkhakiro

Ответов: 91
#3: 2013-09-16 01:59:05 ЛС | профиль | цитата

GET: version.md5
GET: ./version.md5

Как исправить ошибку Out of memory Java heap space? ‍ Java, Kotlin, Android Studio #Shorts ✅

Java Path: D:/Games/minecraft galaxy/jrex86/bin/java.exe
Could not create the Java virtual machine.
Unrecognized option: -xms

Я голосую за сервер на : TopCraft , McTop.pro , McTop.su

Glukovich

Ответов: 344
#4: 2013-09-16 02:03:12 ЛС | профиль | цитата

papasid, а зачем пробелы.
и первый икс должен быть большим.

-Xms512M -Xmx1024M

а вот кстати последние «м» могут быть и маленькие

Сударь, будьте так любезны, приведите мою дверь в порядок! И, не сочтите мою просьбу бестактной, но извольте сделать это в кратчайшие сроки.

Tkhakiro

Ответов: 91
#5: 2013-09-16 02:06:08 ЛС | профиль | цитата
Glukovich,
после вставки вашего параметра:

GET: version.md5
GET: ./version.md5

Java Path: D:/Games/minecraft galaxy/jrex86/bin/java.exe
Error occurred during initialization of VM
Could not reserve enough space for object heap
Could not create the Java virtual machine.

Я голосую за сервер на : TopCraft , McTop.pro , McTop.su

gen

Ответов: 1893
#6: 2013-09-16 02:07:07 ЛС | профиль | цитата
Vadim1989, оперативной памяти сколько?

Glukovich

Ответов: 344
#7: 2013-09-16 02:07:11 ЛС | профиль | цитата

хм ну тогда снизь до 512 оба, или
-Xms256m -Xmx512m

— Добавлено в 2013-09-16 02:07:48

ах да, и попробуй лучше поставить яву с сайта и указать до неё путь в program files

Сударь, будьте так любезны, приведите мою дверь в порядок! И, не сочтите мою просьбу бестактной, но извольте сделать это в кратчайшие сроки.

papasid

Ответов: 9240
#8: 2013-09-16 02:09:34 ЛС | профиль | цитата

Vadim1989, перегрузите компьютер, закройте все процессы.
Судя по ошибке у Вас не хватает оперативной памяти.

Glukovich

Ответов: 344
#9: 2013-09-16 02:10:04 ЛС | профиль | цитата
а может встроенная в клиент ява косячит

Сударь, будьте так любезны, приведите мою дверь в порядок! И, не сочтите мою просьбу бестактной, но извольте сделать это в кратчайшие сроки.

Tkhakiro

Ответов: 91
#10: 2013-09-16 02:23:11 ЛС | профиль | цитата
По выше заданным вопросам, скрины:
Glukovich писал(а):
хм ну тогда снизь до 512 оба, или -Xms256m -Xmx512m
Вставил ваши параметры:

GET: version.md5
GET: ./version.md5

Java Path: D:/Games/minecraft galaxy/jrex86/bin/java.exe
Error occurred during initialization of VM
Could not reserve enough space for object heap
Could not create the Java virtual machine.

Glukovich писал(а):
ах да, и попробуй лучше поставить яву с сайта и указать до неё путь в program files

GET: version.md5
GET: ./version.md5

Java Path: C:/Program Files/Java/jre7/bin/java.exe
Error occurred during initialization of VM
Could not reserve enough space for object heap
Error: Could not create the Java Virtual Machine.
Error: A fatal exception has occurred. Program will exit.

papasid писал(а):

Vadim1989, перегрузите компьютер, закройте все процессы. Судя по ошибке у Вас не хватает оперативной памяти.


Тоже не помогло.
Я голосую за сервер на : TopCraft , McTop.pro , McTop.su

Glukovich

Ответов: 344
#11: 2013-09-16 02:51:48 ЛС | профиль | цитата
а вариант с
C:/Program Files/Java/jre7/bin/java.exe
и
-Xms512M -Xmx1024M
был?

Сударь, будьте так любезны, приведите мою дверь в порядок! И, не сочтите мою просьбу бестактной, но извольте сделать это в кратчайшие сроки.

Tkhakiro

Ответов: 91
#12: 2013-09-16 02:53:55 ЛС | профиль | цитата
Glukovich писал(а):
а вариант с C:/Program Files/Java/jre7/bin/java.exeи -Xms512M -Xmx1024Mбыл?

Результат тот же, что и
Vadim1989 писал(а):

GET: version.md5GET: ./version.md5Java Path: C:/Program Files/Java/jre7/bin/java.exeError occurred during initialization of VMCould not reserve enough space for object heapError: Could not create the Java Virtual Machine.Error: A fatal exception has occurred. Program will exit.‹ 10 sec

Хотя если не вбивать особые параметры (-Xms512M -Xmx1024M), то выдаёт

GET: version.md5
GET: ./version.md5

Java Path: C:/Program Files/Java/jre7/bin/java.exe
Heap size: 247.0

Java home: C:Program FilesJavajre7
Rerun client with optimal parameters

Java Path: C:/Program Files/Java/jre7/bin/java.exe
Error occurred during initialization of VM
Could not reserve enough space for object heap
Error: Could not create the Java Virtual Machine.
Error: A fatal exception has occurred. Program will exit.

Я голосую за сервер на : TopCraft , McTop.pro , McTop.su

Glukovich

Ответов: 344
#13: 2013-09-16 03:39:01 ЛС | профиль | цитата

странно всё это. не люблю сборку зверя ._.

ну поиграйся с параметрами хип сайза.

-Xms это минимум для выделенной памяти
-Xmx это максимум

соответственно, не выставляй Xmx меньше Xms.
размер бери кратный 128
например

кстати, файл подкачки наверное кто-то хотел сделать кратным 4, но не так рассчитал? лучше тогда уж 2048 и 4096. можно это тоже исправить, но не думаю что тут причина

Сударь, будьте так любезны, приведите мою дверь в порядок! И, не сочтите мою просьбу бестактной, но извольте сделать это в кратчайшие сроки.

Tkhakiro

Ответов: 91
#14: 2013-09-16 09:11:47 ЛС | профиль | цитата
Glukovich писал(а):
-Xmx1152m -Xms128m
Glukovich писал(а):

Выставил на обоих жесткачах по 4096.

Блин, до глобального обновления, всё было нормально, играл и не заморачивался, что же, за напасть такая то.

— Добавлено в 2013-09-16 17:59:45

Пробую снести и Java и клиент, перезакачивая и устанавливая по новой, вдруг поможет.

Я голосую за сервер на : TopCraft , McTop.pro , McTop.su

Glukovich

Ответов: 344
#15: 2013-09-16 18:06:32 ЛС | профиль | цитата

слушай, ну это как минимум очень странно.
попробуй конечно переустановить всё.
ты пробовал ставить разные параметры Xmx и Xms?

вообще я так скажу, у меня ява 1.7.0_15, устанавливал с сайта явы. и клиент мсгл — только инсталлер лаунчера.
но система вин7, как она на зверь-экспи работает я хз, это к суппортам вопрос

Сударь, будьте так любезны, приведите мою дверь в порядок! И, не сочтите мою просьбу бестактной, но извольте сделать это в кратчайшие сроки.

Tkhakiro

Ответов: 91
#16: 2013-09-16 18:15:03 ЛС | профиль | цитата

Переустановил всё, результат не изменился. Просто мне не понятно, почему же тогда до обновления клиента всё шло нормально, без сучка и задоринки, а сейчас клиент что-то не устраивает, насколько понял, это выделение оперативной памяти для клиента не хватает. 8гб виртуальной оперативы выделил, освободил процессор и систему от лишних приложений, запускаю и . Нечего не поменялось.
Сапортам уже отписывал, пока 3 сутки идут, те советы что они давали не дали результата, ожидаю дальше, тему создал, на случай если знающие люди есть на форуме, а они точно есть, если смогу с помощью людей решить проблему, то освобожу сапортов от ещё одного мозгового напряга, у них и так сейчас работы по горло.
Зверь, это по сути внешне, так то он на базе стандартного XP пашет, 32 битный.

— Добавлено в 2013-09-16 18:41:42

Ещё одно, если запускать без консоли, то выдаёт такое сообщение:

03_9510c1b9.png
Я голосую за сервер на : TopCraft , McTop.pro , McTop.su

Glukovich

Ответов: 344
#17: 2013-09-16 20:51:27 ЛС | профиль | цитата

ну, я бы вообще такие огромные виртуалки не ставил. тем более хп 32 бита. вообще, если у тебя 1,7 гб, то этого должно хватить и без своп файла. можешь ещё его почикать, оставить только физическую память и поставить в параметрах -Xmx768m -Xms128m

— Добавлено в 2013-09-16 20:52:30

ну «почикать» в смысле оставить только на одном диске и не так много, 2 гига достаточно будет. 2048

Сударь, будьте так любезны, приведите мою дверь в порядок! И, не сочтите мою просьбу бестактной, но извольте сделать это в кратчайшие сроки.

Источник: forum.minecraft-galaxy.ru

Какие бывают типы OutOfMemoryError или из каких частей состоит память java процесса

Если вы словили OutOfMemoryError, то это вовсе не значит, что ваше приложение создает много объектов, которые не могут почиститься сборщиком мусора и заполняют всю память, выделенную вами с помощью параметра -Xmx. Я, как минимум, могу придумать два других случая, когда вы можете увидеть эту ошибку. Дело в том, что память java процесса не ограничивается областью -Xmx, где ваше приложение программно создает объекты.

image

Область памяти, занимаемая java процессом, состоит из нескольких частей. Тип OutOfMemoryError зависит от того, в какой из них не хватило места.

1. java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space

Не хватает место в куче, а именно, в области памяти в которую помещаются объекты, создаваемые программно в вашем приложении. Размер задается параметрами -Xms и -Xmx. Если вы пытаетесь создать объект, а места в куче не осталось, то получаете эту ошибку. Обычно проблема кроется в утечке памяти, коих бывает великое множество, и интернет просто пестрит статьями на эту тему.

2. java.lang.OutOfMemoryError: PermGen space

Данная ошибка возникает при нехватке места в Permanent области, размер которой задается параметрами -XX:PermSize и -XX:MaxPermSize. Что там лежит и как бороться с OutOfMemoryError возникающей там, я уже описал подробнейшим образом тут.

3. java.lang.OutOfMemoryError: GC overhead limit exceeded

Данная ошибка может возникнуть как при переполнении первой, так и второй областей. Связана она с тем, что памяти осталось мало и GC постоянно работает, пытаясь высвободить немного места. Данную ошибку можно отключить с помощью параметра -XX:-UseGCOverheadLimit, но, конечно же, её надо не отключать, а либо решать проблему утечки памяти, либо выделять больше объема, либо менять настройки GC.

4. java.lang.OutOfMemoryError: unable to create new native thread

Впервые я столкнулся с данной ошибкой несколько лет назад, когда занимался нагрузочным тестированием и пытался выяснить максимальное количество пользователей, которые могут работать с нашим веб-приложением. Я использовал специальную тулзу, которая позволяла логинить пользователей и эмулировать их стандартные действия.

На определенном количестве клиентов, я начал получать OutOfMemoryError. Не особо вчитываясь в текст сообщения и думая, что мне не хватает памяти на создание сессии пользователя и других необходимых объектов, я увеличил размер кучи приложения (-Xmx). Каково же было мое удивление, когда после этого количество пользователей одновременно работающих с системой только уменьшилось. Давайте подробно разберемся как же такое получилось.

На самом деле это очень просто воспроизвести на windows на 32-битной машине, так как там процессу выделяется не больше 2Гб.

Допустим у вас есть приложение с большим количеством одновременно работающих пользователей, которое запускается с параметрами -Xmx1024M -XX:MaxPermSize=256M -Xss512K. Если всего процессу доступно 2G, то остается свободным еще коло 768M. Именно в данном остатке памяти и создаются стеки потоков.

Таким образом, примерно вы можете создать не больше 768*(1024/512)=1536 (у меня при таких параметрах получилось создать 1316) нитей (см. рисунок в начале статьи), после чего вы получите OutOfMemoryError. Если вы увеличиваете -Xmx, то количество потоков, которые вы можете создать соответственно уменьшается.

Вариант с уменьшением -Xss, для возможности создания большего количества потоков, не всегда выход, так как, возможно, у вас существуют в системе потоки требующие довольно больших стеков. Например, поток инициализации или какие-нибудь фоновые задачи. Но все же выход есть. Оказывается при программном создании потока, можно указать размер стека: Thread(ThreadGroup group, Runnable target, String name,long stackSize). Таким образом вы можете выставить -Xss довольно маленьким, а действия требующие больших стеков, выполнять в отдельных потоках, созданных с помощью упомянутого выше конструктора.

Более подробно, что же лежит в стеке потока, и куда уходит эта память, можно прочитать тут.

Конечно, вам может показаться данная проблема слегка надуманной, так как большинство серверов нынче крутиться на 64-битной архитектуре, но все же считаю данный пример весьма полезным, так как он помогает разобраться из каких частей состоит память java-процесса.

Источник: habr.com

Java Ошибка java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space

Я в общем склеил всю музыку, которую хотел сделать фоновой, и вышло 315мб. Закинул в проект, и попытался с помощью запустить. Но не вышло( Код метода для проигрывания музыки:

public static void play(URL url)

Как это исправить? Пробовал увлеичить память, но мне ошибку выбивало, то ли памяти мало, то ли ещё что-то. Всего на компе 2гб ОЗУ.

Отслеживать
задан 21 июн 2016 в 14:16
127 1 1 золотой знак 2 2 серебряных знака 11 11 бронзовых знаков

2 ответа 2

Сортировка: Сброс на вариант по умолчанию

Попробуйте увеличить размер хипа для jvm. Для этого в аргументах jvm укажите:

java -Xmx1024m -Xms256m

Параметр Xmx указывает максимальный размер занимаемый хипом, а Xms — начальный размер выделенный под хип.

Если используете IntelliJ Idea, то сделать это можно так: выбираете конфигурацию запуска и в поле VM Options прописываете данную строчку ( -Xmx1024m -Xms256m без java ).

В Eclipse: Run -> Run configuration -> вкладка arguments -> VM arguments

Отслеживать
ответ дан 21 июн 2016 в 14:21
1,890 6 6 золотых знаков 24 24 серебряных знака 48 48 бронзовых знаков

Не получилось 🙁 И у меня Eclipse. Exception in thread «main» java.lang.OutOfMemoryError at java.io.FileInputStream.readBytes(Native Method) at java.io.FileInputStream.read(Unknown Source) at java.io.BufferedInputStream.read1(Unknown Source) at java.io.BufferedInputStream.read(Unknown Source) at javax.sound.sampled.AudioInputStream.read(Unknown Source) at com.sun.media.sound.DirectAudioDevice$DirectClip.open(Unknown Source) at Game.Main.play(Main.java:128) at Game.Main.(Main.java:55) at Game.Main.main(Main.java:79)

21 июн 2016 в 14:31

Нашли как в eclipse это сделать (указал в ответе)? Можете до 2 Гб попробовать увеличить. Дело должно быть в этих опциях

21 июн 2016 в 14:41

Да, нашёл. Ставил максимально, но не помогло( Я пробовал вместо wav запускать mp3, там памяти меньше нужно. Пробовал различные библиотеки, но всё было неудачно

Источник: ru.stackoverflow.com

From Pixelmon Wiki

Jump to:navigation, search

One of the most common issues encountered when installing Pixelmon is Minecraft running out of memory. Pixelmon has many large assets such as models, textures, and sounds, that require significantly more memory to load compared to vanilla Minecraft and many other mods. Not having enough memory will generally cause Minecraft to crash or freeze while loading, though it can also manifest as persistent stutter.

Contents

  • 1 Identifying the issue
    • 1.1 Crashing
    • 1.2 Freezing
  • 2 Allocating more memory
    • 2.1 Minecraft launcher
    • 2.2 Technic launcher
    • 2.3 AT Launcher
  • 3 Other problems
    • 3.1 32 bit Java
    • 3.2 32 bit operating system
    • 3.3 32 bit hardware
    • 3.4 Insufficient memory
    • 3.5 Global Java options

Identifying the issue

Memory issues are not the only cause of Minecraft not loading, though the issues listed below are often related to insufficient allocated memory.

Crashing

The first part of a Minecraft crash report. The highlighted area indicates that Minecraft has run out of memory.

If Minecraft crashes when attempting to start up, it is possible that the crash is caused by running out of memory. To check whether this is the case, you will need to look at the crash report that is displayed after Minecraft crashes. The first line of the crash report after “Description” is the start of the actual crash. Look for any of the following lines:

  • “java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space”
  • “net.minecraftforge.fml.common.LoaderException: java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space”
  • “Caused by: java.lang.IllegalAccessError: tried to access field net.minecraft.client.renderer.entity.RenderManager.field_178636_l from class com.pixelmonmod.pixelmon.client.ClientProxy”
  • “at net.minecraft.world.World.getSkyColorBody(World.java:1477)”

If the crash begins with any of these lines, then Minecraft is likely crashing because it ran out of memory.

Freezing

  • If Minecraft freezes on the loading screen, it is very likely that it has run out of memory. In particular, memory issues commonly cause the Forge loading screen to freeze while loading models and textures. (at the “Reloading — ModelManager” stage)
  • If Minecraft freezes at a regular interval and then unfreezes after, it is possible that Minecraft does not have enough memory to run smoothly.

Allocating more memory

The vanilla JVM arguments section, with the -Xmx2G argument underlined.

To improve performance and stability in a modded setup, more memory must be allocated to Minecraft. (at least 2GB)

Minecraft launcher

  1. In the vanilla Minecraft launcher, select the “Launch options” tab.
    • Make sure that the switch labeled “Advanced settings” is turned on!
  2. Find and click the Forge profile that you are using to play Pixelmon.
  3. Find the “JVM Arguments” text box, and then the text that reads -Xmx#M or -Xmx#G. Change this to -Xmx2G.

Technic launcher

  1. In the Technic launcher, click the gear icon with the “Launcher Options” label at the top right.
  2. Click into the “JAVA SETTINGS” tab.
  3. Click into the “Memory” box, and increase the allocation to at least 2GB.

AT Launcher

  1. In the AT Launcher, click “Settings” to the right.
  2. Click into the “Java/Minecraft” tab.
  3. Click into the “Maximum Memory/Ram” box, and increase the allocation to at least 2GB.

If you cannot increase memory above 1GB or the game now crashes, see this section.

Other problems

If Minecraft does not successfully start up after changing the allocation, there are several possible causes.

32 bit Java

You may be using a 32 bit Java version, which will not allow allocations higher than roughly 1GB. If you have a 64 bit version of Java installed, it’s still possible that Minecraft is using your 32 bit Java installation instead. A way to check the Java version being used by Minecraft is to examine the game output when it fails to start. If Minecraft is using a 32-bit Java version, the following message will be displayed:

Error occurred during initialization of VM
Java HotSpot(TM) Client VM warning: ignoring option MaxPermSize=128m; support was removed in 8.0
Could not reserve enough space for ###KB object heap

On the Technic launcher, you will not be able to allocate more than 1GB of RAM if you are using a 32-bit Java version. The AT Launcher will throw an error when being installed in a 32 bit environment.

You can download 64 bit installers for Java here. Make sure to choose a version that is labeled as 64 bit, as any unlabeled installers will still be 32 bit.

32 bit operating system

If you are using Windows and are unable to install a 64-bit Java version, it is possible that your operating system is 32 bit and cannot run 64 bit programs. Be warned that upgrading Windows from 32-bit to 64-bit is not a trivial task. If you are willing to upgrade, see one of the following links depending on the version of Windows you are using:

  • Windows 10
  • Windows 8
  • Windows 7

32 bit hardware

If you cannot upgrade to a 64 bit operating system, it is possible that your computer’s processor only supports 32 bit operation. In this case, you will need to get a new computer with a 64 bit processor.

Insufficient memory

The amount of memory installed on a Windows 7 machine. This system does not have enough memory to run Pixelmon.

If you’ve already installed a 64 bit Java version and are still getting the same errors as before, your computer may not have enough memory to run Pixelmon.

You can check the amount of memory installed on your system by right-clicking “Computer” (Windows 7/8) or “This PC” (Windows 10) and choosing “Properties”. Look for the “Installed memory (RAM)” entry under “System”. If there is 2GB or less installed, you will need to add more memory to your computer in order to run Pixelmon.

Should you want to buy and install more memory, the process is explained in detail here.

Global Java options

Windows systems may have specific settings set that will limit the amount of memory that can be allocated to a Java program. Frequently, this limit is less than 2GB of memory and will override any manually-defined JVM arguments, causing too little memory to be allocated to Minecraft.

To check if this limit is affecting you, look at the “System Details” section of the Minecraft crash report, find the line that starts with “JVM Flags”, and look for -Xmx in this line. If you see multiple -Xmx arguments, including one that is not in the “JVM Arguments” text box in your Minecraft profile, the global Java limit is preventing you from allocating enough memory.

The following snippet is an example of the JVM flags that are displayed in a crash report when the global Java limit problem occurs. Notice that there is a user-defined -Xmx2G and an additional -Xmx512M that the user did not manually add.

JVM Flags: 5 total; ... -XX:MaxPermSize=128m -Xmx2G -Xms256M -Xmx512M

To remove this global limit, follow these steps:

  1. In File Explorer, right-click on “Computer” (Windows 7/8) or “This PC” (Windows 10) and choose “Properties”.
  2. A window will open. In the sidebar on the left of this window, select “Advanced system settings”.
  3. A “System Properties” window will open. Select the “Environment Variables” button at the bottom of this window.
  4. In the “Environment Variables” window, scroll through the list labeled “System variables” until you find a variable labeled _JAVA_OPTIONS.
  5. Select the _JAVA_OPTIONS entry and click “Delete” to remove it.
  6. Restart your computer.
  7. After Windows restarts, start up Minecraft to verify that it is now able to start successfully.

When you’re joining a Minecraft server or your singleplayer world, you might encounter a set of errors. Let’s find out how to fix java.lang.OutOfMemoryError in Minecraft, which is pretty common with low-end computers.

What Kind of Error Is java.lang.OutOfMemoryError?

Encountering java.lang.OutOfMemoryError in Minecraft

As the name of the error suggests, it’s a memory-related issue. This means that you either don’t have enough space in your computer, or Minecraft can’t use enough RAM. It gets way more complicated than this, though, so let’s check out some solutions.

Many Minecraft errors can simply be fixed if you do the following:

  • Restart the Minecraft Launcher.
  • Reboot your computer.

This will usually be enough to fix java.lang.OutOfMemoryError or any other error. But if the issue persists, you’ll have to try more advanced solutions. Thankfully, there are a few ways to fix this error.

Change Your Profile’s JVM Arguments 

Changing the JVM Arguments

Changing your profile’s JVM arguments will allow you to allocate more RAM to Minecraft. The process is pretty simple, and it can be done straight from the Minecraft Launcher:

  1. Open the Minecraft Launcher.
  2. Click on Installations.
  3. Select your Minecraft version, click on the 3 dots, and select “Edit”.
  4. At the bottom of the page, select “More Options”.

At this point, you should see a “Java Executable” and a “JVM Arguments” line. The first argument on the latter should be the following: “-Xmx#G”, or “-Xmx#M”. 

This is the amount of RAM you want to allocate to Minecraft (with M symbolizing megabytes and G symbolizing gigabytes). So, simply input a larger number according to how much RAM you have (i.e. If you have 8GBs of RAM, allocating 2-3 for Minecraft should be enough).

Delete _JAVA_OPTIONS in Environmental Variables

Finding the JAVA_OPTIONS in Environmental Variables

Oftentimes, other software might create a variable to restrict the RAM allocation for Java programs. Deleting this is similar to fixing the JNI Error in Minecraft:

  1. Press the Windows+R key, type “sysdm.cpl”, and press Enter.
  2. Select “Advanced” at the top, and click on “Environment Variables”.

You should locate a _JAVA_OPTIONS variable under “System Variables”, which you’ll need to delete. To do this, click on it and select “Delete”. Once that’s done, restart your computer to see if the java.lang.OutOfMemoryError persists.

Reinstall Java 

If all else fails to fix the error, reinstalling Java should help you out. You can get this done quickly by downloading the Java uninstall tool and installing the latest Java version.

Upgrade Your Device’s RAM

Since the error is memory-related, you might need to upgrade your hardware. If none of the software fixes I mentioned above worked for you, you’ll need additional RAM sticks to run your server or world.

Conclusion

These solutions have hopefully helped you fix java.lang.OutOfMemoryError in Minecraft. You could try reinstalling the game if the error still troubles you. Or, you can check out one of the numerous threads on this issue on the Minecraft Forum for additional help.

Hello guys, I hope you are having an excellent day.

Well everything started trying to download Optifine, it appeared this message (java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space). I did a lot of stuff to fix this… I did the following stuff:

-Go to Computer > Properties > Advanced System Settings > Advanced > Performance > Settings > Advanced > Virtual Memory > Change… >Then I uncheck the Automatically manage paging file… > Then I clicked the “C:” I checked custom size and I put on Initial size and Maximum size 5000 MB. Basically I “added” RAM to my CPU. I founded this with this video:

So after I did that I got this message: Could not create the java virtual machine

And I add a system variable with the following stuff:

_JAVA_OPTIONS

-Xmx512m

Here is the video where I founded it

And I gave up and I deleted Optifine of the mods folder. I put my mods back to its folder and now I get the same problem java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space

HERE IS THE FULL CRASH REPORT:

—- Minecraft Crash Report —-
// This is a token for 1 free hug. Redeem at your nearest Mojangsta: [~~HUG~~]

Time: 7/22/14 7:50 PM
Description: Registering texture

java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space
at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureAtlasSprite.func_147964_a(TextureAtlasSprite.java:206)
at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureMap.func_110571_b(TextureMap.java:169)
at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureMap.func_110551_a(TextureMap.java:90)
at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureManager.func_110579_a(SourceFile:72)
at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureManager.func_110580_a(SourceFile:61)
at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureManager.func_130088_a(SourceFile:52)
at net.minecraft.client.Minecraft.func_71384_a(Minecraft.java:523)
at net.minecraft.client.Minecraft.func_99999_d(Minecraft.java:815)
at net.minecraft.client.main.Main.main(SourceFile:103)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
at net.minecraft.launchwrapper.Launch.launch(Launch.java:134)
at net.minecraft.launchwrapper.Launch.main(Launch.java:28)

A detailed walkthrough of the error, its code path and all known details is as follows:
—————————————————————————————

— Head —
Stacktrace:
at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureAtlasSprite.func_147964_a(TextureAtlasSprite.java:206)
at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureMap.func_110571_b(TextureMap.java:169)
at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureMap.func_110551_a(TextureMap.java:90)

— Resource location being registered —
Details:
Resource location: minecraft:textures/atlas/blocks.png
Texture object class: net.minecraft.client.renderer.texture.TextureMap
Stacktrace:
at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureManager.func_110579_a(SourceFile:72)
at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureManager.func_110580_a(SourceFile:61)
at net.minecraft.client.renderer.texture.TextureManager.func_130088_a(SourceFile:52)
at net.minecraft.client.Minecraft.func_71384_a(Minecraft.java:523)

— Initialization —
Details:
Stacktrace:
at net.minecraft.client.Minecraft.func_99999_d(Minecraft.java:815)
at net.minecraft.client.main.Main.main(SourceFile:103)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke0(Native Method)
at sun.reflect.NativeMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at sun.reflect.DelegatingMethodAccessorImpl.invoke(Unknown Source)
at java.lang.reflect.Method.invoke(Unknown Source)
at net.minecraft.launchwrapper.Launch.launch(Launch.java:134)
at net.minecraft.launchwrapper.Launch.main(Launch.java:28)

— System Details —
Details:
Minecraft Version: 1.7.2
Operating System: Windows 7 (x86) version 6.1
Java Version: 1.7.0_65, Oracle Corporation
Java VM Version: Java HotSpot(TM) Client VM (mixed mode, sharing), Oracle Corporation
Memory: 1373648 bytes (1 MB) / 518979584 bytes (494 MB) up to 518979584 bytes (494 MB)
JVM Flags: 3 total; -XX:HeapDumpPath=MojangTricksIntelDriversForPerformance_javaw.exe_minecraft.exe.heapdump -Xmx1G -Xmx512m
AABB Pool Size: 0 (0 bytes; 0 MB) allocated, 0 (0 bytes; 0 MB) used
IntCache: cache: 0, tcache: 0, allocated: 0, tallocated: 0
FML: MCP v9.03 FML v7.2.217.1147 Minecraft Forge 10.12.2.1147 3 mods loaded, 3 mods active
mcp{9.03} [Minecraft Coder Pack] (minecraft.jar) Unloaded->Constructed->Pre-initialized
FML{7.2.217.1147} [Forge Mod Loader] (forge-1.7.2-10.12.2.1147.jar) Unloaded->Constructed->Pre-initialized
Forge{10.12.2.1147} [Minecraft Forge] (forge-1.7.2-10.12.2.1147.jar) Unloaded->Constructed->Pre-initialized
Launched Version: 1.7.2-Forge10.12.2.1147
LWJGL: 2.9.0
OpenGL: Intel(R) G41 Express Chipset GL version 2.1.0 – Build 8.15.10.2226, Intel
Is Modded: Definitely; Client brand changed to ‘fml,forge’
Type: Client (map_client.txt)
Resource Packs: [Sphax PureBDcraft 512x MC17.zip]
Current Language: English (US)
Profiler Position: N/A (disabled)
Vec3 Pool Size: ~~ERROR~~ NullPointerException: null
Anisotropic Filtering: Off (1)

HELP PELASE!

Thanks for reading…

—- Minecraft Crash Report —-
// Why did you do that?

Time: 21.08.19 08:59
Description: Initializing game

java.lang.OutOfMemoryError: Java heap space
at java.util.Arrays.copyOf(Arrays.java:3332)
at java.lang.AbstractStringBuilder.expandCapacity(AbstractStringBuilder.java:137)
at java.lang.AbstractStringBuilder.ensureCapacityInternal(AbstractStringBuilder.java:121)
at java.lang.AbstractStringBuilder.append(AbstractStringBuilder.java:569)
at java.lang.StringBuffer.append(StringBuffer.java:369)
at java.io.BufferedReader.readLine(BufferedReader.java:370)
at java.io.BufferedReader.readLine(BufferedReader.java:389)
at org.apache.commons.io.IOUtils.readLines(IOUtils.java:1294)
at org.apache.commons.io.IOUtils.readLines(IOUtils.java:1248)
at org.apache.commons.io.IOUtils.readLines(IOUtils.java:1229)
at cyg.a(SourceFile:238)
at cyg.<init>(SourceFile:211)
at cyc.au(SourceFile:440)
at cyc.b(SourceFile:394)
at net.minecraft.client.main.Main.main(SourceFile:155)

A detailed walkthrough of the error, its code path and all known details is as follows:
—————————————————————————————

— Head —
Thread: Client thread
Stacktrace:
at java.util.Arrays.copyOf(Arrays.java:3332)
at java.lang.AbstractStringBuilder.expandCapacity(AbstractStringBuilder.java:137)
at java.lang.AbstractStringBuilder.ensureCapacityInternal(AbstractStringBuilder.java:121)
at java.lang.AbstractStringBuilder.append(AbstractStringBuilder.java:569)
at java.lang.StringBuffer.append(StringBuffer.java:369)
at java.io.BufferedReader.readLine(BufferedReader.java:370)
at java.io.BufferedReader.readLine(BufferedReader.java:389)
at org.apache.commons.io.IOUtils.readLines(IOUtils.java:1294)
at org.apache.commons.io.IOUtils.readLines(IOUtils.java:1248)
at org.apache.commons.io.IOUtils.readLines(IOUtils.java:1229)
at cyg.a(SourceFile:238)
at cyg.<init>(SourceFile:211)
at cyc.au(SourceFile:440)

— Initialization —
Details:
Stacktrace:
at cyc.b(SourceFile:394)
at net.minecraft.client.main.Main.main(SourceFile:155)

— System Details —
Details:
Minecraft Version: 1.14.4
Minecraft Version ID: 1.14.4
Operating System: Windows 10 (amd64) version 10.0
Java Version: 1.8.0_51, Oracle Corporation
Java VM Version: Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM (mixed mode), Oracle Corporation
Memory: 1453464912 bytes (1386 MB) / 2147483648 bytes (2048 MB) up to 2147483648 bytes (2048 MB)
CPUs: 4
JVM Flags: 9 total; -XX:HeapDumpPath=MojangTricksIntelDriversForPerformance_javaw.exe_minecraft.exe.heapdump -Xss1M -Xmx2G -XX:+UnlockExperimentalVMOptions -XX:+UseG1GC -XX:G1NewSizePercent=20 -XX:G1ReservePercent=20 -XX:MaxGCPauseMillis=50 -XX:G1HeapRegionSize=32M
Launched Version: 1.14.4
LWJGL: 3.2.2 build 10
OpenGL: NO CONTEXT
GL Caps:
Using VBOs: Yes
Is Modded: Probably not. Jar signature remains and client brand is untouched.
Type: Client (map_client.txt)
Resource Packs: ~~ERROR~~ NullPointerException: null
Current Language: ~~ERROR~~ NullPointerException: null
CPU: <unknown>

Resource Packs: ~~ERROR~~ NullPointerException: null
Current Language: ~~ERROR~~ NullPointerException: null

Memory: 1453464912 bytes (1386 MB) / 2147483648 bytes (2048 MB) up to 2147483648 bytes (2048 MB)

perhaps the parameter setting for RAM in Java is not correct? We have 16 GB physical memory…

Добавить комментарий