Мул рождается от осла и лошади, его можно приручить и надеть на него седло и сундук. Снять сундук уже не получится, к тому же, вместимость сундука на муле в два раза меньше, чем обычного сундука.
Осла и лошадь можно найти в Саванне или Равнине.
- Синонимы: Mule
- ID: mule
- Версии Майнкрафт:1.17 / 1.16.5 / 1.16.4 / 1.16.3 / 1.16.2 / 1.16.1 / 1.16
Эффект | Носит сундук |
Здоровье | |
Опыт |
Где найти мула
Здесь указано, где можно найти мула в Майнкрафте, т.е. где можно встретить мула в Minecraft.
Вверх
Что даёт мул
Здесь перечислено, что можно получить из мула в Майнкрафте, т.е. дроп из мула в Minecraft.
Вверх
Амуниция для мула
Здесь указано, что можно применить или одеть на мула в Майнкрафте.
Вверх
Как разводить мулов
Здесь указано, как нужно разводить мулов в Майнкрафте, т.е. с помощью чего можно размножить мулов в Minecraft.
Вверх
Команда призыва мула
Здесь указана команда, которая позволяет призвать мула в Майнкрафте, то есть как в Minecraft создать мула.
Мула можно призвать с помощью команды в креативном режиме.. Для этого нужно:
- открыть чат (клавиша “T” английская)
- написать команду
/summon minecraft:mule
- нажать клавишу “ENTER” (ВВОД)
Также можно указать координаты, по которым будет призываться мул:
-
/summon minecraft:mule ~ ~ ~
текущие координаты вызывающего -
/summon minecraft:mule 100 ~ 200
координата X = 100, Y = текущая Y-координата вызывающего, координата Z = 200 -
/summon minecraft:mule ~10 50 ~-2
X = текущая X-координата + 10 блоков, Y = 50, Z = текущая Z-координата – 2 блока
X – координата с запада на восток, Y – высота, Z – координата с юга на север.
Команду можно прописать в командный блок, чтобы она исполнялась при получении сигнала красного камня. Это особенно актуально, если команда призыва мула не помещается в строке чата.
Вверх
Гайды
Автор Marusya На чтение 2 мин Просмотров 129 Опубликовано 29 июня, 2022
В блочном мире Minecraft есть множество захватывающих существ, называемых мобами, и многие мобы вдохновлены реальными животными. В Minecraft игроки могут обнаружить кур, коров, свиней, лошадей, ослов, мулов и многих других животных. В этом руководстве игроки могут узнать о мулах и о том, как получить мула в Minecraft.
Получить мула в Minecraft
В Minecraft некоторые мобы не появляются естественным образом и, следовательно, не могут быть найдено только путем изучения. К сожалению, мулы — одни из немногих мобов, которые не появляются естественным образом. Чтобы получить мула в Minecraft, игрокам сначала нужно найти одного осла и одну лошадь. При скрещивании осла и лошади ребенок будет совершенно новым мобом, то есть мулом.
В Minecraft Bedrock Edition лошади естественным образом появляются в саванне и равнинных биомах, в то время как ослы появляются исключительно в равнины. Найдя лошадь и осла, игрокам придется сначала приручить лошадь, а затем накормить ее золотой морковью или золотыми яблоками, чтобы они вошли в режим любви. После входа в режим любви осел и лошадь породят мула.
КАК ПОЛУЧИТЬ МУЛА В МАЙНКРАФТЕ ???
У мулов лучшие черты обоих родителей. Как и ослы, игроки могут добавлять сундуки к мулам. У мула есть фиксированное количество слотов для сундуков, 15, в его инвентаре, когда он оснащен сундуком. Игроки также могут ездить на мулах; лучше всего то, что их скорость движения не фиксирована, как у ослов.
Мул с седлом может иметь скорость движения от 4,8375 до 14,5125 блоков в секунду. При разведении осла и лошади игроки могут выбрать быструю лошадь, чтобы придать мулу значение ее скорости.
Возможно, единственный недостаток владения мулами заключается в том, что они бесплодны и их нельзя разводить. Игрокам всегда придется разводить лошадей и ослов, чтобы получить мулов в Minecraft.
Источник: guideer.ru
Все о муле в Minecraft
Мулы — это вьючные животные в первую очередь Minecraft, и если вы хотите знать, что они едят, где живут и как их выращивать, то вы попали в нужное место, потому что здесь мы вам все расскажем.
Как приручить мулов Minecraft
Приручить мулов Minecraft вы должны приручить их, катаясь на них снова и снова, пока они не перестанут вас сбивать с ног, или кормя их яблоками и золотой морковью.
Как воспроизвести мула
Они не могут воспроизводиться, так как они являются результатом комбинации, которая не позволяет воспроизводить, и представляет собой лошадь + осел.
Что ест мул Minecraft
Мул питается сеном, яблоками и золотой морковью, пшеницей и сахаром. Кормить их очень легко.
Как сделать мула в майнкрафт? Как приручить мула в майнкрафте? Как разводить мулов в майнкрафт?
Как назвать Мула в Minecraft
Это очень просто, вам просто нужно использовать именную бирку, которую можно выгравировать с помощью наковальни. Затем вы берете этикетку и приклеиваете ее к мулу, щелкнув по ней левой кнопкой мыши.
связанных записей
Как сделать каменные кирпичи в Minecraft
Как сделать дерево в Minecraft
Все о железном големе в Minecraft
Все о сурикатах в Minecraft
Как сделать светло-серую шерсть в Minecraft
Как приручить попугая в Minecraft
Оставьте ответ Отменить ответ
Как восстановить Аккаунт Free Fire с удостоверением личности
Как получить материалы для мероприятия roblox
Как взломать Stumble Guys
Генератор кода Clash Royale
Как смотреть в Fortnite Storm
Как иметь хаки в Shindo Life
Genshin impact Сильванская мечта
Как внести пшеницу в Minecraft
Источник: mobailgamer.com
Все о муле в Minecraft
Приветствуем всех в этом новом руководстве по Все о мула en Minecraft, где мы подробно объясним все о том, где его найти, что можно есть, как они должны воспроизводиться и т. д. и т. д., не более того, давайте начнем с этого поста.
Как назвать мула в Minecraft?
Чтобы дать имя мулу, используйте именную бирку, этот предмет необходим для того, чтобы дать имя вашему мулу, которое вы можете получить в сундуках спаунеров или в заброшенных шахтах, тогда нам понадобится наковальня. Мы должны поместить ярлык внутри наковальни, а затем приступить к его переименованию. Как только это будет сделано, мы подходим к нашему мулу и щелкаем левой кнопкой мыши, готово, мы уже дали ему имя. Стоит отметить, что это действие можно выполнить только один раз, если вы находитесь в режиме выживания.
Источник: mobailgamer.com
Mules are infertile offspring of horses and donkeys that, when tamed, can be ridden and equipped with chests.
Spawning
Mules do not spawn naturally, but they can spawn through cross-breeding a horse with a donkey. Mules cannot breed with other mules.
20% of mule spawn eggs produce foals.
Appearance
Mules are the offspring of horses and donkeys and are closer to (but not quite) the size of a normal horse. Their ears, coats, and manes are like those of a donkey, though mules’ coats are darker and reddish-brown. Like donkeys, mules cannot be equipped with armor but can be equipped with chests. Mules cannot have foals, much like mules in real life.
Unlike almost all other mobs, mules with equipped saddles or chests do not render them when under the effect of Invisibility.[1]
Drops
Upon death, mules drop:
- 0–2 Leather. The maximum amount is increased by 1 per level of Looting, for a maximum of 0-5 with Looting III.
- 1–3, when killed by a player or tamed wolf.
If equipped with a chest or saddle, they drop those items, as well as any contents of the chest.
Usage
Tamed and saddled mules can be used as a means of transportation in the game. Mules cannot float on water when being controlled by a player. They can be ridden in water up to 2 blocks deep. In deeper water, the player is automatically dismounted.[2]
Mules can be equipped with chests and used as pack animals. They can be pulled along and tied up using a lead.
Equipment
GUI of a mule.
Tamed mules have the following slot available:
- Saddle Slot: For equipping a saddle.
- An additional 15 inventory slots, provided the mule has been equipped with a chest.
Equipment can be placed on a mule by holding it and then using on the mule, or by accessing its inventory. A mule’s inventory can be accessed by mounting the mule and using inventory control, or by sneaking and then using or pressing the “open inventory” button [Bedrock Edition only] on the mule.
A mule starts out with just a saddle slot, but if it is given a chest, it acquires 15 more inventory slots that can hold anything the player wishes. Chests can be given to a mule by using it with the chest in hand, and the chest cannot be removed except by killing the mule. Upon death, the mule drops the attached chest and its contents.
Foals cannot be equipped with anything.
Riding
Once a mule is tamed and saddled, the player can control it with standard directional controls, jump, and the mouse. The player dismounts using the dismount control. Like riding other entities, it is impossible for a player to use a nether portal or end portal while on a mule.
A ridden saddled mule automatically runs up any one block high slope. The mule and rider can safely fit through a space as low as 2.75 blocks high. Lower clearance risks suffocating the rider if the rider’s head enters a non-transparent block. The mule itself can enter gaps as low as 1.625 blocks high, but may itself take suffocation damage when clearance is less than 1.75 blocks. Mules cannot fit through a 1-block-wide gap.
The maximum speed of mules, when created by breeding a horse and a donkey, varies between 4.8375 blocks/second and 14.5125 blocks/second (compared to the player’s walking speed, which is about 4.3 blocks/second). About 68% of mules are able to go faster than a minecart. Any mule spawned with its spawn egg always has a speed of 7.525 blocks/second, which is slower than a minecart at full speed. Mules are slow-moving backward, and about as fast as the player when moving sideways.
Ridden saddled mules have the ability of “jumping charging”. When the player rides them, the experience bar on HUD is replaced by jumping charging bar. A ridden saddled mule can be made to jump and holding the control charges for a higher leap. Mules are not affected by jump boost beacons or potions.
Behavior
All mules roam idly, occasionally stopping to rear, swish their tails, or lower their heads as though eating the grass. Unlike sheep, the eating animation does not actually cause any grass to be consumed. Mules turn to look at any player that comes near. Any mule, even a wild one, allows itself to be attached to a lead without protest. However, if the player attempts to saddle an untamed mule, it rears and flails its front hooves.
Mules, like most mobs, can ride in a minecart and boat. Unlike other passive mobs, mules slowly regenerate health.
Taming
Adult mules can be tamed: with an empty hand, mount the mule repeatedly; when it no longer bucks the player and shows hearts, it is tamed. It is necessary to tame a mule in order to give it equipment or ride it for any length of time.
Taming depends on the mule’s “temper”. Mules begin with a temper of 0 out of 100. When a player is riding the mule, a random number between 0 and 99 is chosen. The mule becomes tame if this number is less than the temper, otherwise, the temper is increased by 5 and the player is bucked off. Temper can also be increased by feeding the mule.
While riding an untamed mule, a galloping sound is audible, more or less rapid to give a general idea of the mule’s speed. It is unknown whether there is any indication of jump height before taming.
Like all tamed animals, a death message is displayed to their owner if they are killed.[Bedrock Edition only]
Breeding
Like their real-life counterparts, mules in Minecraft cannot produce offspring. The only way to produce a mule (other than using a spawn egg) is to cross-breed a horse with a donkey.
Food
Feeding a mule food can alter its behavior, cause it to grow (if it is not yet an adult; foals normally take 20 minutes to fully mature if not fed), and/or restore its health. The table below lists the effects of the various foods mules eat.
To feed a mule, hold a valid food item and press use on the mule. If the food is invalid, the player simply mounts the mule. Mules can be fed only when feeding would have an effect, similar to other animals.
Food | Heals | Speeds growth by | Increases temper | Notes |
---|---|---|---|---|
Sugar | 1 | 30 sec | +3 | |
Wheat | 2 | 20 sec | +3 | |
Apple | 3 | 1 min | +3 | |
Golden Carrot | 4 | 1 min | +5 | |
Golden Apple | 10 | 4 min | +10 | |
Hay Bale | 20 × 10 | 3 min | N/A | Hay bales cannot be fed to untamed adult mules. |
Statistics
Mules have three “equine stats” that vary from mule to mule: health, (maximum) movement speed, and jump strength. These stats are created once the mule is born or spawned, and are not affected by food.
Spawned values
When spawned in any way except breeding – for instance, using commands or using spawn eggs – mules are assigned their stats within certain ranges, specific according to their horse type.
Health
A mule’s health ranges from 15–30, but tends toward the average of 22–23. Displayed hearts are health, divided by two, rounded down. A mule with a non-even number of health points (15, 17, 19, etc.) does not show the last half-heart. If the mule has lost one fewer health point than the inflicted damage and did not regenerate, it has an odd number of health points, otherwise, it has an even number of health points.
Movement speed
Spawned mules’ speed is always 0.175; the player’s normal walking speed is 0.1. The speed listed does not include any status effect that affects the speed of a horse or a player. Bred mules have speed based on their parent’s speeds, like all other horse breeding.
See transportation to compare the speeds of various transportation methods.
Jump strength
Spawned mules’ jump strength is usually 0.5, which is enough to clear 1 9⁄16 blocks. Other jump strengths can be found in bred mules, depending on the statistics of the parents (as explained later).
Bred values
When breeding a horse and a donkey, the foal’s stats are determined by averaging both parent’s stats with a third set, randomly determined as horses’ stats are (i.e. add both parents’ stats with the random value and divide by 3). Any value for speed and jump strength applicable for a horse spawned naturally or with a spawn egg can be used for the third set.
Sounds
Java Edition:
Mules use the Friendly Creatures sound category for entity-dependent sound events.
Sound | Subtitles | Source | Description | Resource location | Translation key | Volume | Pitch | Attenuation distance |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mule hee-haws | Friendly Creatures | Randomly | entity.mule.ambient |
subtitles.entity.mule.ambient |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) |
16 | |
Mule neighs | Friendly Creatures | When a player is bucked off by a mule or attempts to feed a mule an invalid item | entity.mule.angry |
subtitles.entity.mule.angry |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) |
16 | |
Mule Chest equips | Friendly Creatures | When a mule equips a chest | entity.mule.chest |
subtitles.entity.mule.chest |
1.0 | 0.8-1.2 | 16 | |
Mule dies | Friendly Creatures | When a mule dies | entity.mule.death |
subtitles.entity.mule.death |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) |
16 | |
Mule eats | Friendly Creatures | When a mule eats an item | entity.mule.eat |
subtitles.entity.mule.eat |
1.0 | 0.8-1.2 | 16 | |
Horse jumps[sound 1] | Friendly Creatures | When a mule begins a leap | entity.horse.jump [sound 1] |
subtitles.entity.horse.jump [sound 1] |
0.4 | 1.0 | 16 | |
Something fell | Friendly Creatures | When a mule falls from more than 1 block | entity.horse.land |
subtitles.entity.generic.big_fall |
0.4 | 1.0 | 16 | |
Mule hurts | Friendly Creatures | When a mule is damaged | entity.mule.hurt |
subtitles.entity.mule.hurt |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) |
16 | |
Footsteps | Friendly Creatures | While a mule is walking | entity.horse.step |
subtitles.generic.block.footsteps |
Block-Dependent | Block-Dependent | 16 | |
Footsteps | Friendly Creatures | While a mule is walking on wood[sound 2] | entity.horse.step_wood |
subtitles.generic.block.footsteps |
Block-Dependent | Block-Dependent | 16 | |
Saddle equips | Friendly Creatures | When a mule equips a saddle | entity.horse.saddle |
subtitles.entity.horse.saddle |
0.5 | 1.0 | 16 |
- ↑ a b c MC-98316 — Wrong subtitles caused by missing distinction
- ↑ Except for stems, Nether wood, cherry wood, and bamboo wood due to MC-257246[until JE 1.20]
Bedrock Edition:
Sound | Source | Description | Resource location | Volume | Pitch |
---|---|---|---|---|---|
Friendly Creatures | Randomly | mob.horse.donkey.idle |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) | |
Friendly Creatures | When a player is bucked off by a mule | mob.horse.donkey.angry |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) | |
Friendly Creatures | When a mule equips a chest | mob.horse.armor |
0.8 | 0.8-1.2 | |
Friendly Creatures | When a mule dies | mob.horse.donkey.death |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) | |
Friendly Creatures | When a mule eats an item | mob.horse.eat |
0.5-1.5 | 0.8-1.2 | |
Friendly Creatures | When a mule begins a leap | mob.horse.jump |
0.4 | 1.0 | |
Friendly Creatures | When a mule falls from more than 1 block | mob.horse.land |
0.4 | 1.0 | |
Friendly Creatures | When a mule is damaged | mob.horse.donkey.hit |
0.8 | 0.8-1.2 (Baby: 1.3-1.7) | |
Friendly Creatures | While a mule is walking | mob.horse.soft |
0.45 | 0.9-1.1 | |
Friendly Creatures | While a mule is walking on wood[sound 1] or is being ridden | mob.horse.wood |
0.45 | 0.9-1.1 | |
Friendly Creatures | When a mule equips a saddle | mob.horse.leather |
0.5 | 1.0 |
- ↑ Except for stems, Nether wood, cherry wood[upcoming: BE 1.20.0], and bamboo wood[upcoming: BE 1.20.0] due to MCPE-165012
Data values
ID
Java Edition:
Name | Identifier | Translation key |
---|---|---|
Mule | mule |
entity.minecraft.mule |
Bedrock Edition:
Name | Identifier | Numeric ID | Translation key |
---|---|---|---|
Mule | mule |
25 |
entity.mule.name |
Entity data
Mules have entity data associated with them that contain various properties.
Java Edition:
- Entity data
- ChestedHorse: 1 or 0 (true/false) – true if the horse has chests. A chested horse that is not a donkey or a mule crashes the game.
- Items: List of items. Only exists if ChestedHorse is true.
- An item, including the Slot tag. Slots are numbered 2 to 16 for donkeys and mules, and none exist for all other horses.
- An item, including the Slot tag. Slots are numbered 2 to 16 for donkeys and mules, and none exist for all other horses.
Bedrock Edition:
- See Bedrock Edition level format/Entity format.
Achievements
Icon | Achievement | In-game description | Actual requirements (if different) | Gamerscore earned | Trophy type (PS4) | |
---|---|---|---|---|---|---|
PS4 | Other | |||||
Saddle Up | Tame a horse. | — | 20G | Bronze | ||
Artificial Selection | Breed a mule from a horse and a donkey. | — | 30G | Bronze |
Advancements
Icon | Advancement | In-game description | Parent | Actual requirements (if different) | Resource location |
---|---|---|---|---|---|
The Parrots and the Bats |
Breed two animals together | Husbandry | Breed a pair of any of these 23 (25 [upcoming: JE 1.20]) mobs:
A mule must be the result of breeding a horse and a donkey for this advancement as they are not breed-able together. Other breed-able mobs, if any, can be bred, but are ignored for this advancement. |
husbandry/breed_an_animal |
|
Best Friends Forever |
Tame an animal | Husbandry | Tame one of these tameable mobs:
|
husbandry/tame_an_animal |
|
Two by Two |
Breed all the animals! | The Parrots and the Bats | Breed a pair of each of these 22 (24[upcoming: JE 1.20]) mobs:
A trader llama does not count as a llama, and a mule must be the result of breeding a horse and a donkey for this advancement as they are not breed-able together. Other breed-able mobs, if any, can be bred, but are ignored for this advancement. |
husbandry/bred_all_animals |
Video
History
Java Edition | |||||
---|---|---|---|---|---|
1.6.1 | 13w16a | Added mules, assisted by DrZhark (John Olarte), creator of the Mo’ Creatures mod, whose horses are a baseline for Minecraft’s mule models.[3] | |||
13w16b | Mules are now slower and no longer glide so much. | ||||
13w18a | Horse saddles have been removed. Mules are now controlled using the saddle. | ||||
13w19a | Access to the mule inventory by sneaking and interacting has been enabled. | ||||
13w21a | Added new GUI for mules, to control their saddles and inventories. | ||||
13w22a | Added new sound effects for mules. | ||||
1.8 | 14w26c | Wheat’s acceleration of baby mule growth has been reduced. | |||
1.9 | 15w47b | Added sounds for mules eating food given by a player. | |||
1.10 | 16w20a | Added mule spawn egg. | |||
pre2 | The mule spawn egg has been removed. | ||||
1.11 | 16w32a | Mules now have a separate ID from horses: mule .
|
|||
The mule spawn egg has been re-added. | |||||
1.13 | 17w45a | The models of mules have been changed. | |||
17w46a | The new models of mules have been slightly tweaked. | ||||
18w03a | The models of mules have been updated again. | ||||
1.14 | 18w43b | The textures of mules have been changed. | |||
1.16 | 20w15a | Tamed mules can now be saddled by dispensers. | |||
Dispensers can now put chests on tamed mules. | |||||
1.18 | experimental snapshot 6 | Mules now follow players that are holding golden carrots, golden apples, or enchanted golden apples. | |||
1.19.4 | 23w03a | The texture of the mule has been changed. | |||
Pocket Edition Alpha | |||||
v0.15.0 | build 1 | Added mules. | |||
Bedrock Edition | |||||
1.2.6 | beta 1.2.6.2 | The models of mules have been changed to Java Edition 17w45a’s mule models. | |||
1.10.0 | beta 1.10.0.3 | The textures of mules have been changed. | |||
Legacy Console Edition | |||||
TU19 | CU7 | 1.12 | Patch 1 | 1.0.1 | Added mules. |
TU22 | CU10 | 1.15 | Added quick move to the mule inventory. | ||
TU31 | CU19 | 1.22 | Patch 3 | Baby mule growth can now be accelerated using wheat. | |
TU43 | CU33 | 1.36 | Patch 13 | Added sounds for mules. | |
TU60 | CU51 | 1.64 | Patch 30 | 1.0.11 | The models of mules have been changed to Java Edition 17w45a’s mule models. |
1.90 | The textures of mules have been changed. | ||||
New Nintendo 3DS Edition | |||||
0.1.0 | Added mules. |
Issues
Issues relating to “Mule” are maintained on the bug tracker. Report issues there.
Trivia
- A “mule” specifically refers to the offspring of a male donkey (jack) and a female horse (mare). The offspring of a female donkey (jenny) and a male horse (stallion) is called a “hinny”. Because mules are way more common than hinnies however, “mule” can colloquially refer to any donkey-horse hybrid.
Gallery
-
A herd of various horses and a baby mule.
-
A donkey and a mule.
See also
- Horse
- Donkey
- Skeleton Horse
- Zombie Horse
- Llama
References
- ↑ MC-13738
- ↑ MC-72440 — resolved as “Works As Intended”.
- ↑ “Also big thanks to @DrZhark, the creator of Mo’ Creatures, that have assisted us to make it happen!” – @jeb_ (Jens Bergensten) on Twitter, April 4, 2013
Мулы — это пассивные мобы в Minecraft, потомки лошадей и ослов в игре. Они похожи на ослов, но больше и имеют красноватую шерсть. Как и ослов в Майнкрафте, мулов можно приручить, оседлать и надеть сундуки. У них также лучше, больше лошадиных характеристик.
Попасть в Майнкрафт может быть непросто. Они не появляются естественным образом и не воспроизводятся в игре, но детенышей мулов можно создать. Все, что нужно сделать игрокам, — это скрестить лошадь с ослом. Вот краткое руководство, как это сделать.
Как получить мулов в Minecraft
Шаг 1) Приручение лошади и осла
Требуется приручение лошади и осла Minecraft разводить их. К счастью, игроки Minecraft могут приручить этих двух мобов одним и тем же простым способом:
- Во-первых, игрокам нужно убедиться, что у них пустая рука.
- После этого процесс так же прост, как щелкнуть правой кнопкой мыши по мобу и сесть на него.
Может потребоваться несколько ездовых животных, чтобы приручить лошадь или осла; Игроки Minecraft могут ускорить процесс, накормив мобов. Неприрученные лошади и ослы будут есть сахар, яблоки, пшеницу, золотые яблоки, золотую морковь и золотые яблоки.
Шаг 2) Скрещивание лошади и осла
Если рядом находятся два совместимых моба Minecraft друг друга входят в режим любви, они должны идти навстречу друг другу и размножаться. Это верно для ослов и лошадей, которые войдут в режим любви, если накормить правильными предметами.
Все, что нужно сделать на этом этапе, — это накормить своих мобов и убедиться, что они находятся рядом друг с другом. Подойдут следующие предметы:
- Золотая морковь
- Золотые яблоки
- Зачарованные золотые яблоки
Шаг 3) Приручение мула в Minecraft
Игроки смогут управлять своим мулом и отдавать его экипировку только после того, как моб будет приручен. Когда их мул вырастет во взрослого, игроки могут приручить его, повторяя те же шаги, которые они использовали для приручения лошади и осла.
Эффект | Носит сундук |
Здоровье | |
Опыт |
Мул рождается от осла и лошади, его можно приручить и надеть на него седло и сундук. Снять сундук уже не получится, к тому же, вместимость сундука на муле в два раза меньше, чем обычного сундука. Мул не размножается, но его можно покормить, чтобы пополнить здоровье.
Осла и лошадь можно найти в Саванне или Равнине.
- Синонимы: Entity.minecraft.mule
- Версии Майнкрафт: 11 / 10.5.1 / 1.22 / 1.21 / 1.20 / 1.19.1 / 1.19
- COMMAND: mule
Дата публикации: 11.01.2020
Дата обновления: 16.10.2022
Как сделать мула
Есть несколько рецептов, как сделать мула в Майнкрафт. Ниже вы можете посмотреть описание всех рецептов: картинки с ингредиентами и пошаговые инструкции, как скрафтить мула в игре Minecraft.
Что можно сделать с помощью мула
Есть только один рецепт, в котором используется мул в Майнкрафт. Ниже вы можете посмотреть описание данного рецепта: картинка с ингредиентами и пошаговая инструкция, как использовать мула в игре Minecraft.
Дроп из мула
Есть только один предмет, который выпадает из мула в Майнкрафт. Ниже вы можете найти подробное описание данного предмета, который можно получить, убив мула в игре Minecraft.
Как лечить мула
Есть несколько предметов, с помощью которых можно лечить мула в Майнкрафт. Ниже вы можете найти подробное описание данных предметов, которые позволяют пополнять здоровье мула в игре Minecraft.
Скриншоты мула
На сайте есть несколько скриншотов, на которых есть мул в Майнкрафт. Ниже вы можете найти данные скриншоты, чтобы посмотреть на мула в игре Minecraft.
Команда призыва мула
Есть команда, которая позволяет призвать мула в Майнкрафт. Ниже вы можете посмотреть подробное описание данной команды, чтобы научиться создавать мула в игре Minecraft.
Мула можно призвать с помощью команды в креативном режиме. Для этого нужно:
- открыть чат (клавиша “T” английская)
- написать команду
/summon minecraft:mule
- нажать клавишу “ENTER” (ВВОД)
Также можно указать координаты, по которым будет призываться мул:
/summon minecraft:mule ~ ~ ~
текущие координаты вызывающего
/summon minecraft:mule 100 ~ 200
координата X = 100, Y = текущая Y-координата вызывающего, координата Z = 200
/summon minecraft:mule ~10 50 ~-2
X = текущая X-координата + 10 блоков, Y = 50, Z = текущая Z-координата – 2 блока
X – координата с запада на восток, Y – высота, Z – координата с юга на север.
Команду можно прописать в командный блок, чтобы она исполнялась при получении сигнала красного камня. Это особенно актуально, если команда призыва мула не помещается в строке чата.