Как найти великих ханов

Icon disambig

Не следует путать с «Ханами» и «Новыми Xанами».

Великие ханы (англ. Great Khans) — организация Fallout: New Vegas, реинкарнация банды рейдеров под названием Ханы и Новые Ханы на Пустоши Мохаве.

История[]

Первоначальные Ханы — потомки выходцев из Убежища 15, покинувших подземное сооружение весной 2141 года и в дальнейшем разделившихся на четыре группы: жителей Шэйди Сэндс, и рейдеров — Гадюк, Шакалов и самих Ханов. По своему образу жизни они являлись типичными рейдерами — грабили небольшие города, угоняли людей в рабство, уничтожая и сжигая то, что не могли унести с собой.

В 2161 году Ханы похитили Танди, дочь лидера Шэйди Сэндс Арадеша, намереваясь тем самым сломить его волю и получить большой выкуп. Выходец из Убежища уничтожил находившихся в лагере рейдеров и освободил Танди. Дэрион, единственный уцелевший член банды, смог воссоздать свою родную организацию, но уже под именем Новых Ханов[1].

В 2241 году Новых Ханов постигла похожая участь, когда внук Выходца, Избранный, также уничтожил практически всю банду, а оставшихся членов вынудил спасаться бегством[2].

В 2267 году уцелевшие Ханы (или, по крайней мере, носители «ханской» социальной идентичности) проникли в пустошь Мохаве и сформировали банду Великих ханов[3]. На некоторое время они закрепились в окрестностях пребывающего в анархичном состоянии Лас-Вегаса и, судя по всему, начали перенимать господствовавший среди окружающих их организаций общинно-родовой строй. Подобно Змеюкам, Всадникам-в-Сапогах и каннибалам Мохаве, Великие Ханы начали называть своё общество племенем[4] и обретать всё большее количество социальных черт и атрибутики, присущим дикарям[5].

В 2274 году анархии в Лас-Вегасе был положен конец, когда самоназванный правитель города, Мистер Хаус, заявил свои права на участок бульвара Лас-Вегас вдоль которого стояли многочисленные казино, позднее названного Стрипом. Все, кто проживал в окрестностях Стрипа были изгнаны прочь под страхом смерти, за исключением нескольких племён, которым было предложено остаться, позднее ставших известными как Три Семьи: Омерта, Председатели и общество «Белая перчатка». Великие ханы отказались покидать обжитую территорию и дали бой противникам, но потерпели поражение и были вынуждены отступить[6][7].

Уйдя на восток от города, Великие ханы основали свой новый дом в месте под названием Биттер-Спрингс и начали промышлять разбоем и грабежом. Они нападали на торговые караваны жителей Пустоши, в том числе на граждан НКР[8] и их поселения[9][10], чем вызвали гнев Республики[11][12]. Желая прекратить нападения, армия НКР послала разведчиков на поиски лагеря и он был обнаружен. По данным разведки Биттер-Спрингс являлся одним из передвижных лагерей Великих ханов. Руководство Республики приняло решение об уничтожении лагеря. На операцию была отправлена пехота и Первый разведывательный батальон НКР. Снайперам 1-го разведбата было приказано контролировать единственный путь отступления Ханов и расположиться на хребте Койот-Тейл[13]. Когда началась операция, обнаружилась страшная правда — Биттер-Спрингс был не передвижным лагерем, состоящим из воинов Великих ханов, а их поселением, в котором, помимо мужчин, жили женщины, дети и старики. Но было слишком поздно: из-за общей неразберихи, перебоев в радиосвязи и неспособности одного из руководителей операции трезво оценить ситуацию и предпринять соответствующие меры, военная операция превратилась в резню со множеством жертв среди Ханов[14]. В конце концов, разобравшись в произошедшем, НКР закончила наступление, оказала раненым жертвам медицинскую помощь и позволила Великим ханам уйти в каньон Ред-Рок — место, где ресурсов едва хватало для выживания[15].

После резни в Биттер-Спрингс Последователи Апокалипсиса установили контакт с беженцами и предложили свою медицинскую помощь и поддержку. Они принесли с собой множество учебной и художественной литературы[16], а также начали учить Великих ханов делать свои собственные химикаты, чтобы помочь тем выжить, но Ханы предпочли медицинским препаратам наркотики[17]. С тех пор основным ремеслом племени стало производство и продажа наркотиков. Рейдеры Черти стали у них самым главным закупщиком товара, а молодые члены племени Джек и Дайен — главными поставщиками[18].

В 2281 году лидер Великих ханов Папа Хан обвиняет в упадке своей группировки Республику, и не без оснований. Тем не менее, похоже, он единственный из основателей банды, который продолжает слепо ненавидеть НКР и даже не рассматривает вариант, что резня — это следствие дезинформации и непонимания между командованием и солдатами. Из-за этого он вступил в союз с Легионом Цезаря дабы вместе выступить против Республики во Второй битве за дамбу Гувера и овладеть землями от Ред-Рока до реки Колорадо[19].

Организация[]

Папа Хан — лидер племени, и его указы должны выполняться. Но несмотря на это, члены Великих ханов свободны, так, например, Бенни смог наняться в отряд Ханов под руководством Джесапа.

Экипировка[]

Великие ханы носят традиционную племенную одежду: кожаный жилет и джинсы или джинсовые шорты и используют, как правило, лёгкое огнестрельное оружие: 12,7-мм пистолеты, охотничьи револьверы, 10-мм пистолеты-пулемёты, охотничьи дробовики и карабины следопыта.

Ведения боя[]

В ближнем бою у Ханов есть специальный приём — «Ханское наследие». Обычно совершают рейды маленькими разведотрядами, которые подчиняются лишь своему командиру, но иногда собираются в полноценные воинские соединения. Превыше всего для Великих ханов — физическая сила. В бою стремятся доказать свое достоинство вступлением в схватку с одними лишь кулаками или дубинками. Предпочитают оружие ближнего боя, а не стрелковое, хотя некоторые старейшины носят небольшие стволы.

Общество[]

Великие ханы ведут образ жизни монгольских воинов, обитая в юртах, грабя и сжигая города, которые они не смогли взять.

Ханы получают всё необходимое с охоты на гекконов и толсторогов, а также продажи наркотиков. Кожа идёт на создание брони. Великий хан — оружейный мастер может создавать оружие и патроны, тем самым Ханы полностью обеспечивают себя.

Условия вступления в банду Ханов очень жёсткие, поэтому многие не выдерживают испытания[20]. Также соплеменник не считается взрослым, пока не пройдёт особый обряд инициации. Сама инициация представляет собой публичное и массовое избиение инициируемого. Если человек прошёл испытание и не воззвал к пощаде, то он становится полноценным членом племени и вправе выбрать себе новое имя, которое останется с ним навсегда[21][22].

Ханы против стихов, если это не эпическая баллада или «крики сладкие»[23].

Взаимодействие с Курьером[]

  • Протагонист может спасти жизни членам группировки в Боулдер-Сити, убедив лейтенанта Монро не подчиняться приказам командования НКР, что даст положительную репутацию у Великих ханов. Позже их можно будет найти в каньоне Ред-Рок, а также в маленьких лагерях по всей Пустоши.
  • Протагонист может разорвать соглашение между Великими ханами и Легионом Цезаря в ходе квеста «Папаша». Предоставив Папе Хану доказательства того, что Легион планирует обмануть Ханов, и завоевав доверие лидеров группировки, можно убедить Папу Хана, что поддержка Легиона — неправильный ход.
  • Протагонист может стать лидером Великих ханов, имея достаточную репутацию и выполнив квест «Легион имя мне». Поговорив с Папой Ханом после завершения квеста, можно стать наследником Папы, убить его и поговорить с Риджисом. Вариант ответа в разговоре позволит определить дальнейшую судьбу Великих ханов.
  • Если протагонист путешествует с Буном, члены Великих ханов будут замечать, что тот путешествует с «грёбаным убийцей», намекая на резню в Биттер-Спрингс с участием в ней солдат НКР.
  • Протагонист может помочь Мелиссе из Великих ханов в их лагере к северо-западу от Карьера в ходе квеста «Не заставляй меня просить».
  • Протагонист может выполнить дополнительный квест для Джека и Дайен в лаборатории наркотиков Ред-Рок и научить Джека изготавливать дополнительные наркотики и медпрепараты.
  • Великий хан — оружейный мастер находится в оружейной Великих ханов, в которую можно добраться через подвал уничтоженного дома в устье каньона. Он продаёт различное оружие и броню. Иногда среди его товара можно найти перчатку богомола или крайне редкие шлемы рейдеров.
  • По квесту «Рука помощи» Курьер может помочь Джерри-Юнцу найти своё место в жизни.

Заметки[]

  • В заставке игры Бенни замечает: «Может быть, Ханы и убивают людей, не смотря им в глаза, но я не какое-то быдло, сечёшь?».
  • Великие ханы, в отличие от Новых Ханов, испытывают неприязнь к Убежищам, так как в Убежище 15 они провели далеко не лучшие времена. Поэтому они сторонятся Убежища 19[24].
  • Выполнив квест «Медовый месяц в Аба-Даба», Ханы могут научить Курьера приёму боя без оружия — «Ханское наследие».

Концовки Fallout: New Vegas[]

# Слайд Голос за кадром Игровые условия
1

FNV Great Khan end slide 01

Многие поколения Великих ханов знали горечь поражений, но смертельный удар по ним нанёс Курьер. Те немногие, кто избежал гнева Курьера, ушли на север, в пустоши Айдахо, где попытались возродить племя.

Убить Папу Хана и Риджиса.
2

FNV Great Khan end slide 01

После второй битвы у дамбы Гувера Великие ханы на какое-то время вернулись в каньон Ред-Рок. Но потребность НКР в расширении перевесила обещание амнистии, и вскоре правительство приняло решение изгнать Ханов.

Icon sound trigger

Убедить Папу Хана разорвать союз с Легионом и поддержать НКР, завершить игру квестом «Эврика!».
3

FNV Great Khan end slide 01

Победоносный Легион безжалостно охотился за Великими ханами в наказание за поддержку НКР. Цезарь уничтожил все свидетельства их существования в каньоне Ред-Рок и запретил даже упоминать о них. Наследие Великих ханов быстро забылось.

Icon sound trigger

Звуковой файл

FNVending Great Khans 15 3.ogg

Убедить Папу Хана разорвать союз с Легионом и поддержать НКР, завершить игру квестом «Пришёл, увидел, победил».
4

FNV Great Khan end slide 02

В благодарность за верную службу Цезарь силой сделал Великих ханов частью Легиона. Старые и больные были убиты, женщины проданы офицерам в жены, а идентичность племени уничтожена. Многие из Великих ханов оплакивали гибель племени, но большинство было полностью удовлетворено местью НКР.

Не разрывать союз Ханов с Легионом, завершить игру квестом «Пришёл, увидел, победил».
5

FNV Great Khan end slide 01

Выбив Легион из пустыни Мохаве, победоносная НКР вспомнила о тех, кто вступил с Цезарем в союз. Великие ханы стали одними из первых, на кого развернулась охота. Немногие выжившие в бою у дамбы Гувера ушли на север, в глушь Айдахо.

Не разрывать союз Ханов с Легионом, завершить игру квестом «Эврика!».
6

FNV Great Khan end slide 03

Во время битвы у дамбы Гувера Великие ханы быстро эвакуировали каньон Ред-Рок и ушли на северо-восток, на равнины Вайоминга. Там они объединились с Последователями Апокалипсиса и восстановили свою мощь. Опираясь на древние знания об управлении, экономике и логистике, они создали на руинах Северо-запада могущественную империю.

Icon sound trigger

Звуковой файл

FNVending Great Khans 15 6.ogg

Разорвать союз Ханов с Легионом, а затем убедить Папу Хана, что Ханы должны сами творить своё будущее.
7

FNV Great Khan end slide 01

После самоубийственной битвы на дамбе Гувера Великие ханы перестали существовать как племя. Немногие выжившие рассеялись по миру, смешались с другими племенами Мохаве и быстро забыли своё наследие.

Не разрывать союз Ханов с Легионом, либо, разорвав его, убедить Папу Хана, что у его племени нет будущего, и завершить игру квестом «Всё или ничего» или «Ни богов, ни господ».

Появление[]

Великие ханы появляются в All Roads и Fallout: New Vegas.

За кулисами[]

  • Название организации является отсылкой к монгольским правителям — ханам.
  • Прообразом ханов служит основанный в 1969 году в США и популярный по сей день клуб байкеров «Mongols Motorcycle Club».
  • Джошуа Сойер считает сюжет Ханов проработанным на достаточном уровне, и даже при наличии дополнительного времени на разработку игры не стал бы дорабатывать их, как фракцию[25].

Галерея[]

Арена в каньоне Ред-Рок

Арена в каньоне Ред-Рок

Макмерфи и Джесап из Великих ханов вместе с Бенни

Великие ханы в каньоне Ред-Рок

Великие ханы в каньоне Ред-Рок

Тотем Великих ханов, концепт-арт в официальном руководстве

Концепт-арт в официальном руководстве

Концепт-арт в официальном руководстве

FNV Great Khan flag nif

Примечания[]

  1. Док Джонс: «Дэрион просто ненормален, случай очевидный. У него больше пунктиков, чем блох у его собаки. Насколько я понимаю, он был членом другой банды, которая называлась Ханы. Они похитили одну девушку, ее звали Танди, и хотели получить за нее выкуп. Ее отцу это не понравилось, и он нанял каких-то молодцов, чтобы ее отбили. Дэрион один выбрался из этой заварушки живым.».
  2. См. квест «Убить Дэриона».
  3. Папа Хан: «Великие ханы пришли с востока НКР 14 лет тому. Мы повелевали Пустошами и были сами себе хозяевами.» (диалог с Папой).
  4. Глава Великих ханов, Папа Хан, называет свою организацию исключительно племенем, а её членов своим народом.
  5. Присутствие характерных тотемов на территории, подконтрольной Великим ханам.
  6. Йес-мен: «Три Семьи выгнали их из Вегаса! Вместе с остальными! Многих тогда положили!» (диалог с Йес-меном).
  7. Папа Хан: «Но мы недооценили Семьи Стрипа — они выбили нас в Биттер-Спрингс.» (диалог с Папой).
  8. Сержант Горечавка: «Папаша вляпывался во все, во что только мог. Всегда задирался со всеми без причины. Черт, это он меня научил стрелять. Знаешь, как? Мы стреляли по людям НКР. И не только по солдатам. По гражданским тоже. Даже по детям.» (диалог с сержантом Горечавкой).
  9. Бун: «Нас послали сюда из лагеря Гольф с заданием найти Ханов, которые не давали покоя одному из наших поселений.» (диалог с Буном).
  10. Под одним из таких поселений подразумевается, вероятно, район Нью-Вегаса Ист-Вегас, который расположен как раз в восточной части города и в котором сконцентрированы как офисы торговых компаний («Красный караван» и «Оружейники»), так и продовольственные фермы и лагеря для беженцев.
  11. Оскар Веласко: «Мы были Кары Господни. Бедствие Мохаве, лучшие воины и рейдеры на Пустошах. Пока НКР не выследила нас у Биттер-Спрингс.» (диалог с Оскаром Веласко).
  12. Папа Хан: «Когда НКР пришла в Мохаве, мы думали, что управимся с ними в два счета. Мы нападали их на их караваны, города и лагеря, и им было не под силу нас остановить. По крайней мере, нам так казалось. Но они проследили за нами до Биттер-Спрингс и окружили нас.» (диалог с Папой Ханом).
  13. Бун: «На южной стороне есть хребет под названием Койот-Тейл. Там нас и поставили.» (диалог с Буном).
  14. Майор Датри: «Да, я там был. Тогда я был капитан Датри. Там все пошло вразнос… можно было легко избежать бойни, если бы разведка сработала как надо. Майор, который командовал операцией, ошибся: он думал, что Биттер-Спрингс набит бандитами из числа Великих ханов, так что мы окружили его. К моменту, когда мы поняли, что там мирные жители — женщины и дети — стрельба уже началась. Майор просто оцепенел, как узнал, мы из него и слова не могли вытянуть. Я принял командование и разобрался с ситуацией, как мог. За свои действия я получил звание майора. Не совсем так, как мне бы хотелось.» (диалог с майором Датри).
  15. Капитан Жиль: «Мы оказали медицинскую помощь раненым — всем раненым — и разрешили Ханам обосноваться в каньоне Ред-Рок.» (диалог с капитаном Жиль).
  16. Джерри-Юнец: «Когда я был маленький, в наш лагерь пришли Последователи Апокалипсиса и принесли кучу старых книжек. Я тогда часами читал довоенные стихи.» (диалог с Джерри).
  17. Иезекииль: «Когда они переселились в Мохаве, мы с ними сотрудничали, но вскоре все испортилось. От нас им были нужны только наркотики.» (диалог с Иезекиилем).
  18. См. квест «Медовый месяц в Аба-Даба».
  19. Папа Хан: «Великие ханы возвратят былую славу, и, когда мы вытесним НКР обратно в Калифорнию, земли отсюда и до Колорадо станут нашими.» (диалог с Папой).
  20. Концовки Fallout: New Vegas: «После того как большинство подрывников из Убежища 19 присоединилось к Великим ханам, более слабые члены банды рассеялись по Мохаве. Увы, немногим удалось убежать от своего прошлого: большинство не пережили дорогу.» (cм. квест «Почему бы нам не дружить?»).
  21. Джерри-Юнец: «Это всем нужно пройти. Ну, всем, кто хочет стать ханом то есть. Тебя бросают в круг и колотят чем-попало минуту-другую. Если выживешь, значит, тебя приняли.» (диалог с Джерри).
  22. Сержант Горечавка: «У ханов ты не считаешься взрослым, пока не пройдешь побои. Все собираются и лупят тебя, пока ты почти не помрешь. Потом — если ты не попросил пощады — можешь выбрать новое имя. Оно будет твоим на остаток жизни.» (диалог с сержантом Горечавкой).
  23. Джерри-Юнец: «А ты видишь, на что они похожи? Если это не эпическая пьяная баллада про „черепушку размозжить“ и „крики сладкие услышать“, для них стихи ничего не значат.» (диалог с Джерри).
  24. Fallout: New Vegas Official Game Guide, с. 299.
  25. Дж. Э. Сойер. If NV was given more development time what … (перевод), Formspring.me, 2012-05-01.

п·о·р

Великие ханы

Локации Великие ханы — общий дом • Великие ханы — оружейная • Каньон Ред-Рок • Карта Шанса • Лагерь Великих ханов • Могила Шанса • Передвижной лагерь Великих ханов • Пещера-склад Великих ханов • Убежище Великих ханов • Химическая лаборатория Ред-Рока
Персонажи Андерс • Великий хан • Великий хан — воин • Великий хан — оружейный мастер • Дайен • Джек (Великий хан) • Джерри-Юнец • Джесап • Макмерфи • Мелисса • Мэнни Варгас • Оскар Веласко • Папа Хан • Риджис • Сержант Горечавка • Шанс

 Fallout New Vegas  Прохождение за НКР
 RJ
20395

 13 Августа 2011
 14:47

После завершения первых двух заданий НКР (“Бомбисты” и “Королевский Гамбит”), направляйтесь на дамбу Гувера и поговорите с полковником Мур.

Великие Ханы

Полковник Мур попросит уничтожить Великих Ханов. Вы можете их уничтожить или же отказаться от уничтожения и договориться с ними дипломатическим путем.

  • Направляйтесь к Великим Ханам в Каньон Ред-Рок.
  • Зайдите в общинный дом, он находится на вершине скалы справа (это единственный дом не палаточного типа, также дом будет отмечен в вашем Пип-Бое).
    • Вариант 1 – Уничтожение Ханов
      Игрок может атаковать Папу Хана в доме. Другие обитатели дома нападут на вас. Чтобы выполнить этот вариант вам нужно убить, по крайней мере 15 людей из банды Великие Ханы.
    • Вариант 2 – Выполнить задание “Папаша”
      Поговорите с Папой Ханом в главном доме, затем поговорите с Риджис, который сидит рядом с ним. После разговора с ним, выйдите из здания и идите дальше от здания, пока Риджис вас не догонит и снова не начнет разговор. Он расскажет вам, что если вы поможете порвать все связи Ханов с Цезарем, то они помогут НКР в битве. Но перед тем как начать выполнять его просьбу, поговорите с Кассандрой Мур, потому что это задание включает в себя убийство Папы Хана.
  • После того как вы либо убили Папу, либо выполнили квест “Папаша”, возвращайтесь к Мур и проинформируйте ее, что дела с Ханами выполнены. После задания вам будет предложено два варианта следующих действий: направится на финальную битву или разобраться сначала со всеми своими делами (не волнуйтесь, битва без вас не начнется). Дальше, она вас направит к генералу Оливеру, если вы выбрали пойти на битву, но если вы решили не идити туда, тогда выполняйте оставшиеся побочные квесты. Посл начала битвы вы больше не сможете выполнить их. Будьте внимательны.

Омерта

Эта часть задания приведет вас к квесту “Как мало мы знаем”.

Кассандра Мур расскажет вам об Омерте и направит вас выяснить, почему эта банда в последнее время вела себя слишком тихо.

Качино

  • Секретарь (Лайза О’Мэлли) в правительстве НКР направит вас поговорить с Администратором казино Гоморра в главном холле здания, а затем с Качино. После разговора с ним игрок должен найти информацию о Качино, чтобы в будущем использовать против него.
  • Журнал Качино можно украсть из его же кармана, используя Стелс-Бой, или если у вас высокий уровень навыка Скрытность. 
    • Также его журнал можно взять из его письменного стола в личной комнате (ищите в личных апартаментах Гоморры). Ключ от его комнаты можно получить у администратора, заплатив 300 крышек. Нет денег? Используйте в качестве убеждения силу (требуется 8 очков Силы). Можно также снизить стоимость взятки до 200 крышек (требуется 55 Бартера).
  • Как только достали журнал направляйтесь шантажировать Качино данными из его журнала. Он расскажет вам о ситуации в Омерте и направит к Тройку или к Клэндену.

Тройк

  • Поговорите с Тройком и упомянуть ему о Качино.
  • Убедите Тройка помочь вам разобраться с Омертой.
    • Если игрок имеет большой навык Красноречия, то он может соврать ему, чтобы убедить его помочь вам (от этого понизиться ваша карма). Тройк скажет, что не может помочь вам, потому что у него не выплачен долг перед Большим Сэлом. Используя 45 Бартера или 53 Красноречия, можно убедить его отпустить Тройка.
      Другой вариант это пойти в офис Большого Сэла и взломать там любой терминал, или же сейф.
  • Тройк, в конечном итоге, захочет взорвать склад оружия Омерты с помощью заранее приготовленной взрывчатки.
    • С помощью 70 Красноречия, можно уговорить Тройка самому уничтожить склад, но его схватят и будут допрашивать, он все расскажет и в конце концов его убьют.
      В противном случае, Тройк даст игроку зажигательную смесь и попросит взорвать склад.
  • После того как вы взорвали склад, возвращайтесь к Качино и расскажите о том что случилось.

Боссы Омерты

  • Игроку будет сообщено, что с ним хотят поговорить Боссы Омерты в Гоморре.
    • С помощью 80 Кроасноречия, можно попросить Качино, чтобы тот урегулировал вопросы с боссами самостоятельно.
    • В противном случае, придется самому идти на встречу с боссами. Там вас будет ожидать небольшая битва, где придется защищать себя и Качино, имея при себе только обрез.
      • Используя Красноречие, можно уговорить боссов не убивать вас.
      • Также можно убедить боссов напасть друг на друга ложью, используя то же Красноречие.
  • Как только проблема будет урегулирована возвращайтесь к полковнику Мур.

Примечание: 

  • Выполнив это задание, вы потеряете возможность выполнить следующие задания: “Берегись гнева Цезаря!”, “Кесарю кесарево”, “Гаубица”, “Caesar’s Hire” и “Caesar’s Favor”. Если вы убили лидеров Омерты во время прохождения квеста “Как мало мы знаем”, то этого можно избежать.
  • Если вы ранее помогали Омерте с их планами, то придется солгать Мур, сказав, что у них было в планах атака на Нью-Рино.
  • Если вы убили Качино, то в таком случае невозможно пройти это задание с положительным исходом для вашей репутации на Стрипе. Имеется ошибка связанная с исчезновением Неро. Эти действия предотвращают убийство лидеров Омерты и поэтому чтобы закончить это задание вам всего лишь нужно помочь Большому Сэлу. Это приведет к понижению репутации на Стрипе. Также придется соврать Мур о своих действиях.
    • Вы можете избежать ошибки с исчезновением Неро, набрав в консоли следующие команды: “SetObjectiveCompleted 00136166 30 1” и “SetObjectiveDisplayed 00136166 35 1”.
  • Если игрок во время квеста просто убил одного из лидеров Омерты, то задание “За республику, часть 2” будет выполнено и вы получите 275 очков опыта. Затем нужно будет вернуться к Мур и солгать о планах Омерты (требуется 70 Красноречия).
    Имейте в виду, из-за ваших действий, члены банды Омерты будет настроена к вам враждебно, а также все работники в Гоморре не будут с вами разговаривать, а просто будут убегать. Однако за убийство головорезов Омерты вам будет начисляться хорошая карма, а за убийства обычных служащих казино – плохая карма.

Мне нравится    20

12:00

Великие Ханы (квесты)

Их народ истребили под Биттер-Спрингс. остатки их племени прогнали в места, малопригодные для жизни. Теперь они затаили злобу на обидчиков и ждут часа, что бы свершить месть и отплатить за смерть собратьев. Знакомьтесь, Великие Ханы – еще одна «темная лошадка» Fallout: New Vegas.

После взбучки со стороны НКР недобитки перебрались в каньон Ред-Рок. Палатки, голые скалы, раскаленное пустынное солнце и опасное соседство с ка- садорами и когтями смерти – это и есть их новый дом. Перед тем как впервые нанести сюда визит, рекомендую выполнить задание «Стычка в Боулдер-Сити» с положительным для Ханов исходом – с репутацией «свой человек» будет легче заполучить квесты этой группировки.

Медовый месяц в Аба-Даба (Дайен)

В химической лаборатории Ред-Рока Джек и Дайен занимаются изготовлением наркотиков. Дамочка предлагает несколько курьерских поручений. Для начала смотаемся в Коттонвуд-Коув и снимем с креста наркоторговца Андерса (убивать смысла нет – доброй славы не получим). Следующее поручение тоже пустяковое – отнести пакет в «Красный караван». Выбор появляется лишь в финале квеста, когда нас попросят продать наркоту Чертям из Убежища 3. При входе убеждаем охранницу красноречием (альтернатива – надеть костюм фракции Ханов) и топаем к Мотогонщику. Главаря можно убить или провернуть с ним сделку, а лучше сначала продать ему все наркотики, а потом убить – потери репутации со стороны Ханов не будет, зато сможете потом убедить Дайен, что лучше изготавливать лекарства, а не психотропные препараты. За все этапы миссии мы получим крышки, а в конце немного опыта и прием ближнего боя «Ханское наследие».

ВАЖНО: рекомендую совместить квест с неотмечаемым заданием полковника Шу, где тот просит принести шлем главаря в качестве награды. Не убивайте Мотогонщика, если не взяли это задание.

Рука помощи (Джерри-юнец)

Парнишке не по нраву традиции и жизненные уставы Ханов, ему бы лучше книжку почитать или стих сочинить. Бежим в мормонский форт, к Джули Фаркас, спрашиваем, нельзя ли найти для мальчика работу у Последователей Апокалипсиса. Какой вариант в диалоге мы бы ни выбрали – исход один, остается лишь вернуться к Джерри с хорошими новостями и получить ОПЫТ.

Чтобы взять задание, попросите Папу Хана из каньона Ред-Рок разорвать союзный договор с Легионом Цезаря. После отказа выходите из дома, говорите с советником Папы и соглашайтесь на квест. Реджис просит найти компромат на посла Карла, убедить членов совета в необходимости разрыва союза и предоставить Папе доказательства, что Легион плохо обращается с присоединенными племенами. Квест нелинейный, поэтому опишу самую удобную последовательность действий.

  1. Ждем, когда Папа, Реджис и Карл усядутся за стол для трапезы. Разговариваем с Карлом, трижды проходим проверку красноречием (25,50 и 75 единиц). Посол проговаривается, и сам Папа Хан его убивает, альтернатива: украсть дневник из сундука Карла (с потерей кармы) и показать его Папе.
  2. Отправляемся в Форт, в палатку к Цезарю. В левом отсеке шатра лежит «Книга учета рабов Легиона», забираем ее (за воровство не посчитают) и относим Реджису.
  3. Разговариваем с Дайен или Джеком, убеждаем их красноречием. Мелиссе рассказываем, что женщины не служат в Легионе и ее ожидает участь рабыни или офицерской жены.

Когда все три условия будут выполнены, идем на аудиенцию к Папе. Убеждаем, что Ханам союзники не нужны (красноречие 75), и тот обещает увести свой народ из этих краев после того, как Цезарь нанесет удар по дамбе Гувера.

Не заставляй меня просить (Мелисса)

На окраине карьера, в лагере Великих Ханов, разведчица ждет гонца с посылкой, а его все нет. Миссия целиком состоит из разговоров и путешествий. Ищем чемоданчик в Слоуне, разговариваем с Чавком Льюисом, затем отправляемся в Примм к Тайрону. Поставщик отдаст товар бесплатно, если в диалоге с ним вы выберете красноречие (40), бартер (35) или силу (7). Если играете девушкой и у вас есть особенность «Черная вдова», расплатиться с Тайроном можете «по-особому». Мелисса отблагодарит крышками, доброй славой и наркотиками.

ВЕЛИКИЕ ХАНЫ

 

Потомки банды рейдеров, известных нам по прошлым играм серии. Ханы были уничтожены в 2161 году, их остатки отправились в Мохаве и сформировали банду Великих Ханов в городке Биттер-Спрингс. После нападения на город солдат НКР и снайперов из 1-го разведбатальона потерпели жестокое поражение и были вынуждены уйти в каньон Ред-Рок. Вожаком был и остается Папа Хан.

Возненавидев НКР, он заключил союз с Легионом Цезаря, что бы выступить на их стороне. Благодаря Последователям Апокалипсиса Ханы научились изготавливать химикаты и торговать ими с Чертями. Дальнейшая судьба группировки зависит от наших поступков — можем отговорить их от союза с работорговцами и заставить навсегда покинуть Мохаве.

Источники: svxg.su, SSoHPKC.

Смотрите также:
Омертас (Omertas) и Качини
Нью-Вегас :Бункер Мистера Хауса
Красный караван (Crimson Caravan)

Though they have had a rough history, the legendary Great Khans are one of the longest-lived gangs to come out of the southwest.Fallout: New Vegas loading screen

The Great Khans are a raider tribe in the Mojave Wasteland in 2281. They are the third incarnation of the Khans. The Great Khans are the only truly organized band of raiders in the Mojave and, as befits their warrior culture, men and women both can hold their own in a fight, whether in a brawl or a shootout. As a tribe however, the Great Khans are but a shadow of their former selves. Both their numbers and morale have been ravaged by a series of massacres and displacements. From their rocky stronghold at Red Rock Canyon, they make a living by drug-trafficking and the occasional raid or salvage find.[Non-game 1]

Background

Abandoning New California

While the New Khans may have been destroyed by the Chosen One, the history of the Khans did not end with Darion’s death. Though his mercenary war band was the governing band, it was not the only one. Over the next few decades, the fragmented Khans gradually coalesced into a single group. No longer small raiding bands, this time the Khans became a unified, large tribe united under the leadership of Papa Khan, who led an exodus into the Mojave Wasteland, abandoning New California in 2267.[2][3]

Upon arrival in Nevada, the Follower vanguard in the Mojave reached out to the Khans and taught them basic science skills, such as chemistry, reading and writing. They hoped that the Khans would use that knowledge to manufacture medicine to sustain themselves, but instead the Khans used this knowledge for drug running.[4][5] Drugs were nothing new for the Khans, as they already knew how to use plants and herbs to create mind-altering substances, the Followers just made them more efficient and indirectly contributed to the popularity of substance abuse among the Khans.[6][7] Still, some of the chems they produce go toward trading with others, namely the Fiends[8] and Westside addicts,[9] for supplies that the tribe needs.[10]

With their martial prowess, governing skills, and know-how provided by the Followers, the Great Khans were the single most organized tribe in the wasteland and effectively its rulers.[3] However, their hegemony would not last long. When Robert House detected NCR scouts at the dam in 2274, he moved to claim New Vegas, end the tribal conflicts, and establish his rule. He offered the tribes their own casinos to operate under his aegis. He gave the tribes that declared loyalty to him (the Mojave Boot-Riders, the Mojave’s cannibals and the Slither Kin) weapons, ammunition, medicine, and other necessities, thus creating the Three Families. The Families, the Omertas in particular,[11] warred with the Khans. Outnumbered and outgunned, the Khans were ultimately defeated,[12] first driven back into Northern Vegas, then out of Vegas entirely, forcing them to settle at Bitter Springs.[13][3]

Clash with the Republic

When the New California Republic arrived in the Mojave, the Khans continued the tradition of raiding their caravans, towns, and camps, as they seemed easy pickings for years.[14] Things changed in 2278. After the First Battle of Hoover Dam and the defeat of the Legion and the Brotherhood, the NCR stood virtually unopposed. Great Khan raids continued on, but it was the abduction and killing of four soldiers,[Non-game 2] affecting settlers with large connections in the republic that caused the NCR to retaliate.[15] In what would become known as the Bitter Springs Massacre, the NCR mounted an assault on the Khans home base of Bitter Springs. When the main force was spotted, the Khans evacuated their children, elderly and infirm through their only escape, Red Pass.[14][16] NCR First Recon was stationed at the end of the canyon, and killed all of the fleeing innocents.[17][18]

The surviving Great Khans were permitted by NCR military authorities to resettle at Red Rock Canyon without interference.[19] In an effort to create a source of income, the Khans established a drug lab in the desolate gorges. By 2281, drugs manufactured in this lab formed the basis of their economy, providing much needed basic living necessities unavailable in the inhospitable canyon, where there is no food, barely any water, and nothing of note.[20][Non-game 1] However, this drug business has destroyed what good will they had among others, as the drugs made their way to dozens of villages west of Vegas,[21] thanks to their knowledge of the land, making it easy to make deliveries and escape the NCR’s wrath. The Republic was unwilling to deal with the problem directly, as an assault on the Red Rock Canyon would be expensive in terms of both caps and men.[8] Remnants of Khan presence who remained outside the canyon waged a desperate guerrilla war against the Republic, further straining their supplies.[22][23]

Second Battle of Hoover Dam

Easy access to narcotics has also led to many Great Khans becoming addicts, trying to cope with the trauma of Bitter Springs through alcohol and hard drugs. Red Rock Canyon, already desolate before their arrival, became little more than a drug den filled with the stench of alcohol and drug fumes, where even the flies buzzing around are hopped up on one drug or another. The steady stream of narcotics turned dozens of villages out west into junkie dens, on top of the aforementioned fiends.[21][24]

Such an existence is understandably intolerable to many, most importantly Papa Khan himself, who longs to leave behind a strong legacy. This is why Caesar sent Frumentarius Karl to act as ambassador to the Khans under the guise of seeking great warriors[25] and in exchange for promises of land, wealth, and revenge against the NCR to secure their allegiance.[26] Papa Khan’s hatred of the Republic caused him to agree to the alliance almost instantly.[27] The Khans would march to assist Caesar when the time came.[28] Karl has appeased Papa Khan’s advisers with promises of holding positions of power within the Legion.[29][30] However, in reality, the Legion does not intend to keep any of the promises made.

Karl secretly despises the Great Khans, considering them to be unworthy of the Legion and sub-par warriors at that.[31] He fully expects that the Great Khans will have to be decimated first in order to bring them to heel.[32] The Khans remain oblivious, and they know of no alternative way to move forward. They are dying out and every day brings their enemies closer to launching a strike against them. The dream of becoming Caesar’s elite cohorts is tempting, to the point that the Khans are blind to the reality of absorption by the Legion.[Non-game 1]

Society

Due to their brutal initiation rituals, Great Khans are extremely tough. Don’t expect them to go down easily.— Loading screen

Government

The Great Khans are a unified tribe under the leadership of Papa Khan, who led an exodus into the Mojave Wasteland from California.[2][3] Papa Khan governs his Khans in a similar fashion to his predecessor, Garl Death-Hand, using advisors to inform decisions for the good of the tribe, while still making final decisions himself.[33] His trusted advisors include Regis, the chief of law enforcement and Papa’s second in command right hand man;[34] Jack and Diane, in charge of economics and chem trade; and Melissa Lewis, the lead scout.[35] Unlike Garl however, Papa is willing to accept criticism of his leadership and does not punish his followers for speaking out against him.[33][36]

Papa Khan also has a system of succession in place differing from that of the original Khans. For the time being, Regis will take over should Papa Khan die. However, Papa is able to select an heir to succeed him, should they impress him.[37] This heir does not have to be related by blood to Papa Khan, nor do they even have to be a Khan, as it is possible for the Courier to become Papa Khan’s heir. The leader of the Khans is also able to step down at any time, for any reason, but an heir cannot decline their role until they become leader.[38]

Initiation

Red Rock Canyon arena

Great Khan proving ground in Red Rock Canyon

In order to become a Khan, or pass from childhood to adulthood if one is born a Khan,[39] one must pass a series of initiation rituals,[40] culminating in a beat-down. A number of Khans gather around the initiate and beat them for a full minute.[41] If the initiate calls for mercy, they are disqualified, but if they survive, they are permitted to become a fully fledged Khan. With this comes the option to pick a new name.[39] These initiation rites are essential to this sense of community. They are meant to demonstrate the toughness of each Khan and may leave scars – a point of pride for everyone who makes it through them.[40]

Though many boast of the deadly nature of the initiation, it is possible to repeat the trial as many times as an initiate desires.[42] It appears that few actually die from the beat-down, and those too weak to pass the initiation simply move on elsewhere.[43] However, it is frowned upon for a failed initiate to return to the Khans.[44]

Lifestyle

The Great Khans reside in Mongolian-style tents called Gers (yurts) within Red Rock Canyon. However, unlike the other settlers of the Mojave, these homes are used for little more than sleeping in, as they usually only have room for a couple of beds and a central fire. A Great Khan often carries all of their possessions with them, if they should decide to have anything besides the bare essentials. Because of this, as well as their aggression, the other factions view them as savages. However, unlike the Jackals, Fiends, Scorpions and Vipers, the Great Khans are not hostile towards newcomers. If the Great Khans begin to dislike someone, however, they will often show great hostility. They will open fire on anyone wearing an NCR uniform, including the Courier.

The Great Khans subsist mainly on hunting and farming, and profit from the sales of chemicals and drugs produced in the Red Rock drug lab. The Canyon is an inhospitable location, lacking adequate food and water,[20] leading to the Great Khans’ dependence on drugs, which they can create quite easily and can sell to a multitude of factions.

Art and Culture

Fallout New Vegas Great Khan Sign In Red Rock Canyon

Great Khan paintings

The Great Khans are shown to record parts of their history as paintings on the walls of Red Rock Canyon, namely the war they had with the Three Families and NCR.[3] In these paintings, the Khans are depicted as large and intimidating as they behead and kill their enemies. Despite this suggesting the Khans overpowered the Three Families and NCR, Papa Khan freely admits the opposite,[12][14] suggesting that these paintings should be considered as wish fulfilment rather than true history. Bitter Springs is also decorated with paintings and graffiti created by the Khans depicting various subjects such as horses, women and dead NCR rangers.[45]

Additionally, it is mentioned that the Khans enjoy singing ballads about their victories and sorrows, especially whilst drinking alcohol.[46] At the same time, the Khans do not care for poetry as written by Jerry the Punk. However, high-ranking Khans such as Regis and Papa Khan are shown to own and read books and magazines showing that the Khans are not outrightly dismissive of all forms of literacy and perhaps dislike Jerry’s creations simply because he has not yet passed their initiation.[47][48]

Military

The Khans have a long history of raiding and respect for fighting and strength, as such they have dedicated warriors used in conflicts. These warriors can be identified by their horned helmets.[49] During the Second Battle of Hoover Dam in addition to their helmets they can be seen wearing goggles and black bandanas to cover and protect their faces. It was mainly warriors who survived the assault on Bitter Springs and as a result after 2278 the civilian population became very small.[14][50] Many Khan warriors only want fight the NCR, while few are willing to take up mercenary work to earn money for the group. This includes Jessup and McMurphy who agreed to work as hired muscle for Benny.[51] Khans consider there to be a hard distinction between mercenary work and “raider work.”[Non-game 3]

The Great Khans’ preferred form of warfare is through war parties, where multiple central figures lead their own individual units into individual battles, and adapt on the fly, rather than being ordered by a main unit. Warriors are skilled in guerrilla warfare and will use their environment, such as canyons and cave systems to their advantage.[52] This includes taking hostages during situations where they are outgunned, should they feel it necessary to ensure their own survival.[53] They also utilize bear traps and rigged shotguns against those who might chase them.[54] The reason the Khans settled in Red Rock was because they intended to use the height advantage and rocky cover to deter possible invasions.[55]

Fo1 Raiders Ending

These statues continue to be used by the Khans even after 120 years

Around Red Rock Canyon as well as various locations where Khans have made camp, their borders are marked using one of two statues. Either a skull atop a spike with a hubcap or a humanoid figure composed of bundles of sticks, rags and animal skulls. These statues are placed high on the mountains and are used to inform outsiders that they are entering Khan territory and will be subject to their laws.[34]

As well as warriors, the Great Khans also have drug runners,[35] and a form of law enforcement. Though the Khan’s runners may have once served the Khans as scouts performing reconnaissance,[29] due to the massacre, they have been redirected to becoming drug runners.[50] Additionally, some Khan warriors have specialist skills such as Oscar Velasco who is a skilled marksman.[52]

Khans also adhere to a code of honor determining how they fight. It is against the Khan’s beliefs to kill somebody who has not previously done wrong by them, even if they get paid for it.[Non-game 4] Nor should they abandon one of their own.[Non-game 5] They also believe that it is dishonorable to kill children or elderly,[56] although it is apparent that not all Khans strictly follow these rules.[7]

Relations with the outside

The Great Khans usually keep to themselves, rarely traveling too far from Red Rock Canyon, besides the odd raiding party or trek into Fiend territory, for fear of being spotted and hunted down by NCR patrols. They frequently visit the Fiends and other tribes or organizations dependent on their drugs.[24]

Despite their reputation of hostility, the Khans appear tolerant of outsiders, even going as far as to build alliances with other factions. One such alliance would be the new alliance with Caesar’s Legion, wherein Caesar’s emissary, Karl, is treated as an honored guest in Papa Khan’s home, eating alongside him. The proposed alliance has the promises of land, wealth, and revenge against the NCR in exchange for the Khans assisting Caesar at the Dam when the time comes.[26] The ambassador strives to deceive Papa Khan’s advisers with promises of holding positions of power within the Legion.[29][30] In actuality, the Legion’s intentions include absorbing the tribe after using them to combat the NCR.[31][32]

Another official alliance the Khans have held was between them and the Followers of the Apocalypse, who taught the Khans reading, writing, and basic chemistry and medicine.[4] It was these skills that have allowed the Khans to survive in Red Rock Canyon through the manufacturing of addictive chems, much to the disappointment of the Followers.[5] Though this alliance is no longer active during the events of the game, it is possible for the Khans to rekindle this friendship should they flee to Wyoming.

Coincidentally, one of the biggest buyers of chems is also the Khan’s largest enemy, the New California Republic. The NCR officially has a ban on illegal drugs; however, the Crimson Caravan and wealthy merchants that make up the NCR frequently turn a blind eye in order to make a profit. While these merchants make up a large portion of their customer base, their biggest consumer is, by far, the Fiends.[24][8][10] Despite this, Fiends outside of Vault 3 will still attack Khans on site. Another partnership related to this is between the Khans and Westside, where the Khans sell chems and also trade for goods that the tribe need to survive. For this reason, Motor-Runner tries to keep Fiends out of Westside to keep the Khans happy, with little success.[57]

The final alliance comes as a result of the Courier’s actions. An alliance between the Khans and the Powder Gangers can be made with help from the Courier, wherein the Powder Gangers will join the Great Khans for protection from the NCR, in exchange for providing the Khans explosives for their armory.[58]

Technology

The Great Khans use a very random assortment of weapons throughout the Courier’s involvement with them. While most Great Khans boast of their great strength, very few use melee weapons as their primary weapon, only Regis and Chance. At lower levels, the Great Khans use the 10mm and 9mm submachine guns, and at higher levels they use the hunting revolver, trail carbine and riot shotgun. They do have access to their own armory, that includes a reloading bench and workbench, suggesting that the Khans are able to craft at least some of their own weapons.

The Khans’ primary source of revenue is drug production. As such, there Red Rock Drug Lab contains equipment relating to this production. Among many, they have managed to master the production of Jet. The quantities of brahmin dung used leaves a nasty smell in the drug lab.[21] However, the drug trade is not their only form of self-sufficiency. They constantly hunt geckos and bighorns for their meat and pelts, which are tanned into the leather outfits they wear. The Great Khans also wear crude armor plating on their legs, meaning they either have a loose grasp on basic mining and forging, or more likely that they use decorated and charred bones from the animals they hunt.

Endings

Narrated by Papa Khan

# Slide Voice-over narration In-game condition
1

Great Khan end slide 01

After generations of being beaten down, the Great Khans were finally broken by the Courier. Those few who avoided the Courier’s wrath moved north, into the wilderness of Idaho, where they tried once more to rebuild.

Kill Papa Khan and Regis
2

Great Khan end slide 01

After the Second Battle of Hoover Dam, the Great Khans returned for a time to Red Rock Canyon. The NCR’s pressing need to expand proved greater than its promise of amnesty, and before long the government decided the Khans had to go. The surviving Great Khans were relocated to an isolated, barren reservation, well north of NCR trade routes.

Icon sound trigger

Convince Papa Khan to break his alliance with Caesar’s Legion, replace Papa Khan with Regis in For the Republic, Part 2, and complete the endgame quest Eureka! for the NCR.
3

Great Khan end slide 01

For supporting the NCR, the Great Khans were ruthlessly hunted down by the victorious Legion. Caesar destroyed all evidence of their existence at Red Rock Canyon, and forbade mention of their name in any history. The Great Khans’ legacy was swiftly forgotten.

Icon sound trigger

Icon sound

Play sound
FNVending Great Khans 15 3.ogg

Convince Papa Khan to break his alliance with Caesar’s Legion, and replace Papa Khan with Regis in For the Republic Part 2. Complete the endgame quest Veni, Vidi, Vici for Caesar’s Legion.
4

Great Khan end slide 02

As reward for their loyal service, Caesar forcibly integrated the Great Khans into the Legion. The sick and elderly were killed, the women sold as wives to ranking officers, and the tribe’s identity was annihilated. Though many Great Khans mourned the death of their tribe, many more were ultimately satisfied with their revenge against NCR.

Do not convince Papa Khan to break his alliance with Caesar’s Legion, complete the endgame quest Veni, Vidi, Vici for Caesar’s Legion.
5

Great Khan end slide 01

After driving the Legion out of the Mojave Wasteland, the victorious NCR turned its attention to those who had allied themselves with Caesar. The Great Khans were among the first tribes to suffer this fate, and the few who survived Hoover Dam were driven north, into the wilderness of Idaho.

Do not convince Papa Khan to break his alliance with Caesar’s Legion, complete the endgame quest Eureka! for the NCR.
6

Great Khan end slide 03

During the Battle of Hoover Dam, the Great Khans quickly evacuated Red Rock Canyon and headed north and east into the plains of Wyoming. There, they reconnected with the Followers of the Apocalypse and rebuilt their strength. Bolstered by ancient knowledge of governance, economics, and transportation, they carved a mighty empire out of the ruins of the Northwest.

Icon sound trigger

Icon sound

Play sound
FNVending Great Khans 15 6.ogg

Convince Papa Khan to break his alliance with Caesar’s Legion, but do not replace him with Regis. Afterwards, convince Papa Khan that the Great Khans should claim their own legacy. This ending is compatible with all 4 endgame quests and will override the others if both conditions are met.
7

Great Khan end slide 03

After their suicidal last stand at Hoover Dam, the Great Khans ceased to exist as a tribe. The few surviving members dispersed, joining up with other tribes and gangs across the Mojave, and quickly forgot their heritage.

Convince Papa Khan that the tribe has no true legacy.

Members

Notes

Some Great Khans are affected by the Sneering Imperialist perk.

Appearances

The Great Khans appear in Fallout: New Vegas and All Roads.

Behind the scenes

  • The tribe’s culture is based on the Mongol warriors under the rule of Genghis Khan.
  • The tribe also lends much of its aesthetic appeal to the American biker sub-culture that budded in the late seventies to the early nineties, including the Californian Mongols MC, which inspired the original Khans.

Bugs

  • Xbox 360 If you convince Papa Khan that his people should claim their own destiny, the game can regard this as if you killed them all instead. NPCs will remark that “I heard the Great Khans got massacred at Red Rock Canyon; no survivors this time,” and relevant dialogue will be the same as if the Khans had all been killed.[verified]
  • Xbox 360 It has been reported that at Nellis Air Force Base, after trying to convince the Boomers to aid the NCR, coming out of Pearl’s shack there were two generic Great Khans.[verified]
  • PC Playstation 3Playstation 3 Xbox 360 When trying to complete the Why Can’t We Be Friends? quest, the dialogue option needed from Papa Khan may not show up especially if you are near the end of the Oh My Papa quest.[verified]
  • PC Xbox 360 When completing and turning in the portion of the Aba Daba Honeymoon quest that involves the delivery to Motor-Runner when already “Idolized” with the Khans, the player may gain reputation with them, but somehow be cycled back down to “Accepted.” This may be related to keeping the Khans faction uniform on when handing the quest in.[verified]
  • Xbox 360 After killing Oscar Velasco in the side quest Climb Ev’ry Mountain, the player might find three Great Khans watching over them while they sleep. Three different Great Khans will appear at each bed and will not move or interact with the player. When talking to them, they will say ‘Hi’ and nothing else. Their appearance is probably due to the player’s Great Khan reputation going down after murdering one of their clan; however, no attempt is made by them to attack or confront the player.[verified]
  • PC Playstation 3Playstation 3 Xbox 360 A Great Khan may run up to you at any place in the Mojave and try to enter conversation but will not say anything. The screen zooms into her face and zooms back out. This may interrupt resting times as well, except when resting at places such as the Lucky 38 presidential suite.[verified]
  • PC Xbox 360 Three Great Khans may come with the Courier through the elevator to the presidential suite one day seemingly at random, after completing Oh My Papa and convincing the Great Khans to leave Red Rock Canyon. They wander around and interact with any companions that are staying in the Suite.[verified]
  • Xbox 360 After becoming the leader of the Great Khans, the armorer in the Great Khan armory will stop selling you weapons and the option to engage in trading will not even show up.[verified]
  • Xbox 360 The Khans will also spawn in areas that don’t accept them (behind the Securitrons at the Strip Gate for example), this will generally result in them engaging whomever is hostile to them.[verified]
  • PC Playstation 3Playstation 3 Xbox 360 During fast travel or when waiting, one, two, or three Great Khans will appear – even in NCR camps. This bug is related to reputation combination for Great Khans. The bug occurs consistently and repeatably when Great Khan reputation is Mixed, Unpredictable, Soft-hearted Devil, Dark Hero or Wild Child. (Fix on PC: use console to set fame/infamy so reputation is not one of the problem reputations.)[verified]

Gallery

FNV Great Khan flag nif

Great Khans tent

Great Khans tent

Great Khans sign

Great Khans sign

Great Khans totem

Great Khans totem

Flag texture file

Flag texture file

Reputation image from Fallout: New Vegas.

Reputation image from Fallout: New Vegas.

Great Khan totem concept art, Fallout: New Vegas Official Game Guide/Behind the Bright Lights & Big City

Great Khan tent concept art, Fallout: New Vegas Official Game Guide/Behind the Bright Lights & Big City

Great Khan tent concept art, Fallout: New Vegas Official Game Guide/Behind the Bright Lights & Big City

References

  1. Novac terminal entries; terminal, Message: Khan Hospitality
  2. 2.0 2.1 The Courier: “Tell me about Papa Khan.”
    Regis: “Papa is one of the best leaders the Khans have ever had. He’s kept us together through all of our hardships, ever since we left California. Bitter Springs changed him, though. He started to really hate the NCR after the Massacre, and sometimes I worry that’s poisoned his mind.”
    (Regis’ dialogue)
  3. 3.0 3.1 3.2 3.3 3.4 The Courier: “Maybe you could give me the short version.”
    Papa Khan: “In a hurry, are you? Very well then: The Great Khans came east out of the NCR 14 years ago. We ruled the Wastes, then, and called no man master. But we underestimated the Families of the Strip, and they drove us back to Bitter Springs, where we remained until the NCR arrived and drove us here.”
    (Papa Khan’s dialogue)
  4. 4.0 4.1 The Courier: “I’m looking for something that could inspire the Great Khans. Know of anything like that?”
    Julie Farkas: “The Great Khans? Oh, you mean those raiders that used to clash with the Vegas tribes? Yes, some years back we taught them reading, writing, basic science – we hoped they would use it to make medical supplies, but they turned to drugs. I was never much involved in the cultural side of that project, but Ezekiel was.”
    (Julie Farkas’ dialogue)
  5. 5.0 5.1 The Courier: “How’d you get into this business?”
    Jack: “Guess I just had a natural talent for it. When I was a kid, these cats called the Followers of the Apocalypse came to our camp. They knew all kinds of kooky scientastical stuff, so I ate up all the chemistry they could teach. Diane had the head for business, so we teamed up.”
    (Jack’s dialogue)
  6. The Courier: “What do you know about the Great Khans?”
    Bitter-Root: They’re scum. Lazy, trumped-up Raiders. Most of the time, they’re drunk or high, and when they’re not shooting chems, they’re selling them. Used to have a settlement up at Bitter Springs, ’til they pissed off NCR and got slaughtered for their trouble. Lot of us got killed at Bitter Springs. Lot of them, I mean. My parents died, too.
    (Bitter-Root’s dialogue)
  7. 7.0 7.1 The Courier: “You don’t really mean that, do you?”
    Bitter-Root: Don’t I? Mister, you never met my parents./Don’t I? Beg pardon, ma’am, but you never met my parents. My dad, he got himself fucked up, every chance he got. Always started with folk for no reason. Hell, he was the one who taught me to shoot. You know how? By taking potshots at NCR. And not just soldiers. Civilians, too. Even kids. Then he’d get high with his buddies and swap tales about the folk they killed. Bunch of animals. And my mom… couple times she tried to sell me to some waster, just to score some Jet. Even the other Khans said she was useless. Only reason they kept her around was because she was a… how’d my dad say it… ‘a smokin’ piece of ass.’
    (Bitter-Root’s dialogue)
  8. 8.0 8.1 8.2 The Courier: “What can you tell me about the Great Khans?”
    Dhatri: “We know they supply the Fiends with illegal chems, but they never stick around in NCR territory for long. They know the land, and move quick. There’s talk from time to time about taking out their base at Red Rock Canyon, but nothing ever comes of it. The Great Khans are tough fighters. If we ever did go up against them on their home turf, we’d win, but casualties would be high.”
    (Dhatri’s dialogue)
  9. The Courier: “What’s going on in Westside?”
    Motor-Runner: “I try to keep my people out of Westside. Apart from trying to stay on good terms with the Khans, who do business there. There’s Mean Son of A Bitch. That fucking mutant is more trouble to kill than to avoid. Having someplace for my people to sleep reduces the chances of drifting into Westside.”
    (Motor-Runner’s dialogue)
  10. 10.0 10.1 The Courier: “What is it you do here?”
    Diane: “We keep the Great Khans from falling apart, essentially. Jack manufactures the chems, I organize the runners and the shipments.”
    The Courier: “So you’re drug dealers?”
    Diane: “We’re supplying things people want in exchange for things our tribe needs. Don’t judge us.”
    (Diane’s dialogue)
  11. The Courier: “What can you tell me about what’s going on around the Strip?”
    Receptionist: “It’s hard to believe that not too long ago most of the families on the Strip were little more than warring tribes. The Omertas even had a big war with the Khans, once upon a time.”
    (Gomorrah Recptionist’s dialogue)
  12. 12.0 12.1 The Courier: “How did the Three Families defeat you?”
    Papa Khan: “They allied with Mr. House, the self-proclaimed master of New Vegas. He supported them with the resources of New Vegas: weapons, technology, caps. They were better equipped, and we could not stand against them.”
    (Papa Khan’s dialogue)
  13. The Courier: “Tell me what you know about the Great Khans.”
    Yes Man: They’ve been kicked around a lot, but no one’s finished them off! Not yet, anyway!
    The Courier: “How have the Khans been kicked around?”
    Yes Man: “They were one of the tribes the Three Families pushed out of Vegas! A whole bunch got killed! So they settled at Bitter Springs, but they kept being so obnoxious, the NCR had to kill a whole bunch more of them! So then they settle at Red Rock Canyon! There’s just no getting rid of them!”
    (Yes Man’s dialogue)
  14. 14.0 14.1 14.2 14.3 The Courier: “What happened at Bitter Springs?”
    Papa Khan: “When the NCR came to the Mojave, we thought they would be easy pickings. We raided their caravans, their towns, their camps – they couldn’t stop us. At least, that’s what we thought. They tracked us to Bitter Springs and surrounded us. When our children, our sick and old, fled through a nearby pass, the NCR gunned them down.”
    (Papa Khan’s dialogue)
  15. Boone: “This is the place. We got sent from Camp Golf, looking for some Khans who’d been making trouble with one of our settlements. I guess one of the settlers was connected, because we sent everything we had. We figured this was a gang hideout, but… they’d led us to their home.”
    (Craig Boone’s dialogue)
  16. Boone: ” Canyon 37. That’s what the NCR calls the pass down there. It was the Khans’ only escape, so we set up here to guard it while the main force attacked from the front. Standing orders were to shoot on sight.”
    (Craig Boone’s dialogue)
  17. The Courier: “Any idea why a Great Khan would be so far from Red Rock Canyon?”
    Gilles: About three years ago, NCR’s 1st Recon launched an attack on the Khan encampment here. There was a communication mix-up that resulted in some noncombatants being killed. I guess he was still bitter about it. It was a tragic mistake, but we’ve done all we can to make amends.”
    (Gilles’ dialogue)
  18. The Courier: “It was a Great Khan named Oscar Velasco. His family was killed by the NCR, and he wanted revenge.”
    Gilles: Ah. I should have expected as much. There’s still a lot of bad blood between the Khans and the NCR, ever since the incident here.
    The Courier: “What incident?”
    Gilles: About three years ago, this canyon was the main encampment for the Great Khans. NCR’s 1st Recon tracked them here after a raid and made an attack. There was a communication mix-up that resulted in some noncombatants being killed. It was a tragic mistake, but we’ve done all we can to make amends.”
    (Gilles’ dialogue)
  19. The Courier: “Like what? It looks to me like the NCR ran the Khans out of Bitter Springs altogether.”
    Gilles: “We provided medical aid to the wounded – all the wounded – and permitted the Khans to resettle at Red Rock Canyon.”
    (Gilles’ dialogue)
  20. 20.0 20.1 The Courier: “Tell me a little about the Great Khans.”
    Diane: “I’ll spare you the history lesson – talk to Papa Khan if you want to hear that story. Things have been rough for a while now, even with Jack working all the time and my runners making deliveries daily we’re barely getting by. Maybe this alliance with Caesar will help, but I don’t know.”
    The Courier: “Why are things so tough?”
    Diane: “Red Rock Canyon isn’t exactly the most hospitable place – there’s no food, barely any water, and nothing anybody wants. We used to send patrols out to acquire supplies, but ever since Bitter Springs there just aren’t enough of us left.”
    (Diane’s dialogue)
  21. 21.0 21.1 21.2 Rose of Sharon Cassidy: “These boys and girls can really down the bottles.”
    “Whiskey and liquor don’t last long around here, by the sight of it.”
    “Wonder if any of these folks would be up for shots of courage – and a wager.”
    “Be *really* careful what you say here.”
    “Should have heard stories of the Khans years ago – they were one tough bunch, now…”
    “Khans lost their strength after Bitter Springs, came here to lick their wounds.”
    “Let’s not split up here, all right?”
    “Don’t take any chems here – hell knows what they’re laced with.”
    “Won’t trade with Khans – they’ve poisoned most of the villages west of Vegas with chems.”
    “Fiends would suffer withdrawal and die without the Khans.”
    “Place would be beautiful… without the chem addicts and dealers.”
    “Even the flies here are chemed.”
    “God, you can smell the Brahmin shit from the jet all over this place.”
    (Rose of Sharon Cassidy’s dialogue) VCassLocationRedRock
  22. The Courier: “Take revenge on the people actually responsible: Go attack Camp McCarran.”
    Oscar Velasco: You’re right. A Khan’s vengeance should be direct and bloody. No more skulking in caves – I’ll remind the NCR why they feared us!
    (Oscar Velasco’s dialogue)
  23. The Courier: “The Khans won’t be a problem to anyone ever again.”
    Cassandra Moore: “Good riddance. We’ve had reports for years that they’re the ones who supply the Fiends with chems, but no one’s done anything about it. In any event, no one will miss them. And I’ve got another mission for you.”
    (Cassandra Moore’s dialogue)
  24. 24.0 24.1 24.2 The Courier: “Who do you sell to?”
    Diane: “We make regular shipments to a lot of settlements around the Mojave – a lot of our business comes from the Fiends lately. Personally, I think they’re kind of creepy, but Papa likes the fact that they get hopped up on Psycho and harass NCR patrols.”
    (Diane’s dialogue)
  25. The Courier: “What does the Legion want with the Great Khans?”
    Karl: “Though they have been cruelly oppressed by the NCR, the Khans remain great warriors. The Legion is honored to have such allies in battle.
    (Karl’s dialogue)
  26. 26.0 26.1 The Courier: “What’s your role in Caesar’s Legion?”
    Karl: “I am one of the frumentarii: it is my duty to scout the Wastes in Caesar’s name and make contact with any tribes that might serve a useful purpose. You might say I’m somewhere between a scout and an ambassador. I’m assigned here as part of the alliance between the Legion and the Great Khans.”
    (Karl’s dialogue)
  27. The Courier: “Caesar is only using you, he doesn’t actually care about the Great Khans.”
    Papa Khan: “Doesn’t he? Caesar’s representative tells a different tale. The glory of the Great Khans will be restored, and once the NCR is pushed back to California, all the land from here to the Colorado will be ours. I won’t hear any more talk against Caesar or his alliance. The Great Khans will answer Caesar’s call to war, and the NCR will pay for their crimes.”
    The Courier: “Do you really think Caesar is going to restore your tribe to glory? You’ll be made slaves.”
    Papa Khan: “Hah! The Great Khans will not be slaves. Caesar himself has promised us the land from here to the Colorado and the freedom to raid as we see fit. I won’t hear any more talk against Caesar or his alliance. The Great Khans will answer Caesar’s call to war, and the NCR will pay for their crimes.”
    (Papa Khan’s dialogue)
  28. The Courier: “Who are you?”
    Karl: “My name is Karl. Glorious Caesar has sent me as an emissary to the Great Khans as a token of our alliance.”
    The Courier: “What alliance?”
    Karl: “In exchange for great Caesar’s promise of all the lands west of New Vegas, the Khans have agreed to fight alongside the Legion when the time comes.”
    (Karl’s dialogue)
  29. 29.0 29.1 29.2 The Courier: “What about Melissa?”
    Regis: “Ah, Melissa. She’s a bit of a dreamer. Last time she was in camp, Karl filled her head with stories of serving the Legion as a speculatore. Personally, I’ve never seen a woman in Legionaire’s armor, so I have my doubts.”
    (Regis’ dialogue)
  30. 30.0 30.1 The Courier: “Regis says I should talk to you about speaking against the Great Khans’ alliance with Caesar.”
    Melissa Lewis: “You can ask, but why would I do that? Karl’s told me all about life in the Legion! He says I’ve got all the makings of a speculatore.”
    The Courier: “Did he also tell you women aren’t permitted to serve in the Legion?”
    Melissa Lewis: “What? No, he… what do you mean, aren’t allowed to serve? Why would he lie about that?”
    The Courier: “If the Great Khans join the Legion, you’ll be sold as a slave. An officer’s wife, if you’re lucky.”
    Melissa Lewis: “That lying little weasel! I almost fell for it, too! All right, you’ve got a deal. You can tell Papa I won’t support an alliance.”
    (Melissa Lewis’ dialogue)
  31. 31.0 31.1 The Courier: “What do you think of the Great Khans?”
    Karl: They’re a tribe of fine warriors, with many proud traditions and a glorious history. They will be worthy additions to the Legion.
    The Courier: I’ve been wondering why you don’t petition the Khans for membership as a show of allegiance.
    Karl: “[SUCCEEDED] Join? Oh, no, I simply couldn’t. That is… I’m not worthy of such an honor.
    The Courier: But surely a warrior in service of glorious Caesar is the equal of any tribe’s finest?
    Karl: “[SUCCEEDED] Of course I am! That is to say, Caesar has many fine warriors, and I wouldn’t wish to compare them to the Great Khans.
    The Courier: Because you know they’d come up lacking?
    Karl: “[SUCCEEDED] Enough! How dare you compare Caesar’s finest to this tribe of savages? The mightiest Great Khan is scarcely a match for a Legion recruit! The Burned Man would leave their mightiest shitting themselves in terror! I would… Uhhh, that is….
    (Karl’s dialogue)
  32. 32.0 32.1 The Courier: “You should look at this. It’s Karl’s journal, and it’s very revealing of his true opinions.”
    Papa Khan: “Let me see that… ‘filthy savages? Probably have to decimate the lot of them?’ Are these the words of our ‘friend,’ Caesar? Great Khans! Drive Caesar’s dog out of our camp! If he’s too slow to flee, kill him!”
    (Papa Khan’s dialogue)
  33. 33.0 33.1 The Courier: “So what do I do?”
    Regis: “Papa can be a stubborn man, but he’s not a tyrant. He listens to his tribe, and to four voices in particular: me, Jack and Diane, and Melissa. If you can convince all of us that allying with Caesar is a bad idea, you might be able to sway him.”
    (Regis’ dialogue)
  34. 34.0 34.1 The Courier: “Who are you?”
    Regis: “Name’s Regis – I’m Papa Khan’s advisor and right-hand man. I’m also the chief enforcer of the tribe’s laws – so watch your behavior.”
    (Regis’ dialogue)
  35. 35.0 35.1 Great Khan: “I heard from one of Melissa’s runners that that check-coated bastard got thrown out on his ass.”
    (Generic Great Khan dialogue)
  36. The Vault Dweller: “One of your followers told me.”
    Garl: “I hate it when they do that. I will have to make that loudmouth pay for his crimes. After I finish up with you.”
    (Garl Death-Hand’s dialogue)
  37. Papa Khan: “I understand you dealt the NCR a crushing defeat at Forlorn Hope. I hope that trend continues. That’s why I’ve made a decision: I’m naming you my heir. When I die, leadership of the Great Khans will pass to you.”
    (Papa Khan’s dialogue)
  38. The Courier: “I don’t want that kind of responsibility.”
    Papa Khan: “Then when I die, you can pass control of the Great Khans on to Regis. For now you are my heir, and will be accorded the honor of that position.”
    (Papa Khan’s dialogue)
  39. 39.0 39.1 The Courier: “So your name… it comes from Bitter Springs.”
    Bitter-Root: “In the Khans, you’re not fully grown ’til you’ve taken a beat-down. Everybody gathers round and hits you until you’re damn near dead. After that – if you haven’t begged for mercy – you get to choose a new name. One you’ll use for the rest of your life. When NCR slaughtered the Khans at Bitter Springs, I hadn’t got my beat-down yet. I was still too young. Way I see it, Bitter Springs was my beat-down. So afterward… I gave myself a name. It’s all I’ve got from the Khans, and it’s all I ever want.”
    (Bitter-Root’s dialogue)
  40. 40.0 40.1 The Courier: “How did you end up joining the Great Khans?”
    Melissa Lewis: It wasn’t easy. There’s a lot of initiation rituals to go through, and I’ve got the scars to prove it. But, in the end, I was tough enough to be made a member. Proudest day of my life.
    (Melissa Lewis’ dialogue)
  41. The Courier: “What is this initiation?”
    Jerry the Punk: “Everybody has to do it. Well, everybody who wants to be a Khan, anyways. They toss you into the ring there and beat on you for a solid minute. If you survive, you’re in.”
    (Jerry the Punk’s dialogue)
  42. The Courier: “That doesn’t sound so bad.”
    Jerry the Punk: “Sure, maybe not if you’re some hulking reprobate like Regis or baked to the gills like Jack. I’ve tried five times and still haven’t made it.”
    (Jerry the Punk’s dialogue)
  43. “After the majority of the Vault 19 Powder Gangers joined the Great Khans, the weaker members scattered throughout the Mojave Wasteland. Though a few managed to erase their pasts, most never survived the journey.”
    (Powder Ganger endings)
  44. The Courier: “Why don’t you go there and find out?”
    Jerry the Punk: “I don’t know. I mean, I’d go myself, but what if they said no? The Khans wouldn’t take me back, and then I’d have nobody.”
    (Jerry the Punk’s dialogue)
  45. The Courier: “Why are there so many Great Khan tags around the camp?”
    Captain Gilles: “This whole area used to be a Great Khan encampment before they relocated to Red Rock Canyon. We just haven’t had the manpower to clean it all up yet.”
    (Captain Gilles’ dialogue)
  46. Courier: “Why isn’t poetry ‘Great Khan-like?’ “
    Jerry the Punk: “Have you seen this tribe? If it’s not an epic drunken ballad of cracking skulls and hearing lamentations they think it’s a waste of time.
    (Jerry the Punk’s dialogue)
  47. The Courier: “Have a look at this book. If you want to see what your tribe could be, read about the Mongol Empire.”
    Papa Khan: “Hmm… this is exactly the kind of symbol the Khans could unite behind. We’ll begin readying the camp to move. As soon as Caesar makes his move, we’ll depart. We will make ourselves strong again, and we shall conquer!”
    (Papa Khan’s dialogue)
  48. Regis’ tent
  49. The Courier: “I might have heard of them. Remind me.”
    Colonel Moore: “They’re a rowdy bunch, and pride themselves as warriors. The dark leather and horned helmets they wear are pretty distinctive.”
    (Colonel Moore’s dialogue)
  50. 50.0 50.1 The Courier: “Why are things so tough?”
    Diane: “We used to send patrols out to acquire supplies, but ever since Bitter Springs there just aren’t enough of us left.”
    (Diane’s dialogue)
  51. Chairmen job offer
  52. 52.0 52.1 The Courier: “What’s this about someone killing refugees?”
    Captain Gilles: It started about six months ago. At first it was just supplies going missing – we figured it was refugees. Then people started dying. Always a single bullet to the head, always from extreme range. We’ve lost eight refugees and three soldiers to this son of a bitch. We know he must be hiding out in one of the caves up in the mountains, but I don’t have enough men to send out looking for him!”
    (Gilles’ dialogue)
  53. The Courier: “The Great Khans let the hostages go in exchange for their own freedom.”
    Lieutenant Monroe: “My hands are tied. I can’t go against orders… can I?”
    (Lieutenant Monroe’s dialogue)
  54. Great Khan supply cave
  55. The Courier: “Where can I find the rest of the Great Khans?”
    Melissa Lewis: “Our main camp is up in Red Rock Canyon, but we don’t allow just anyone to come on in. The NCR can’t touch us there – too many places for us to ambush them. We see their scouts poking around once in awhile, but they keep their distance.”
    (Melissa’s dialogue)
  56. The Courier: “Because the NCR is the best hope for long-term stability in the region, not Caesar.”
    Papa Khan: Don’t you dare mention the NCR under this roof. They are butchers without honor, killers of women and children!
    (Papa Khan’s dialogue)
  57. The Courier: “What’s going on in Westside?”
    Motor-Runner: “I try to keep my people out of Westside. Apart from trying to stay on good terms with the Khans, who do business there. There’s Mean Son of A Bitch.”
    (Motor-Runner’s dialogue)
  58. Why Can’t We Be Friends?

Non-game

  1. 1.0 1.1 1.2 Fallout: New Vegas Official Game Guide Collector’s Edition p.43: “Great Khans
    The Great Khans are the only truly organised band of raiders in the Mojave, and as befits their warrior culture, men and women both can hold their own in a fight, whether a brawl or a shootout. As a tribe, however, the Great Khans are but a shadow of their former selves, their numbers and morale ravaged by a series of massacres and displacements. From their rocky stronghold at Red Rock Canyon, they eke out a living by drug-trafficking and the occasional raid or salvage find.
    Since the Bitter Springs massacre, the tribe has aspired to little more than survival and isolated, petty acts of vengeance on the occasional NCR citizen or deserter. The arrival of a Legion emissary, Karl, has changed this. Papa Khan, the tribe’s leader, wants to believe Karl’s assurances that the Great Khans will be absorbed intact by the Legion, assuming an honored place as one of its elite cohorts. To lead the assaults on Hoover Dam and the Vegas Strip would make for fine acts of vengeance. The rest of the Great Khans are not so convinced.
    Much as they want to exact revenge on the NCR and Mr. House’s Three Families, they know that they lack the strength to do so. Indeed, they believe it is only a matter of time before their enemies track them down, and that the Great Khans would be unlikely to survive such a confrontation. The looming conflict between Caesar’s Legion and the NCR and the message from Karl offers the possibility of a new way forward.”
    (Fallout: New Vegas Official Game Guide faction profiles)
  2. Fallout: New Vegas Official Game Guide Collector’s Edition p.458: “2278 Following the abduction and killing of four soldiers, NCR troops assault the Great Khans’ settlement at Red Rock Canyon and massacre several dozen men, women, and children. This event goes unreported in NCR press.”
    (Fallout: New Vegas Official Game Guide; Behind the Bright Lights & Big City) Note: The Guide states that Red Rock Canyon, rather than Bitter Springs, was attacked by the NCR.
  3. All Roads, p.14:
    Khan 1: “So who’s paying the caps for this job?”
    Khan 2: “Heard it’s raider work.”
    McMurphy: “Some big shot from Vegas. And it’s not raider work, it’s work.”
  4. All Roads, p.18-19:
    Jessup: “This courier wrong you?”
    Benny: “It’s not the courier I want as much as what they’re carrying.”
    Jessup: “Sounds valuable.”
    Benny: “Only to me.”
    Jessup: “This courier — traveling with a caravan? Any body-guards?”
    Benny: “Not a one. Draws less attention to the package.”
    Jessup: “So what, this courier’ll just give it to us?”
    Benny: “I’d rather our involvement not be known. Leaving the victim alive makes that difficult.”
    Jessup: “I know who you are, knew as soon as I saw the suit. You got plenty of boys for this job, yet here you are, talking to us. Khans don’t kill for Vegas caps, not like this. Tell him, McMurphy. It ain’t the Khan way.”
  5. All Roads, p.28:
    Jessup: “Oh shit. This isn’t gonna end well–“
    Benny: “–For him. Don’t draw attention to us. We get away clean.”
    Jessup: “No fucking way. McMurphy? That’s Chance down there.”
    Jessup: “Fuck this — if I’m the only Khan here, I’m dying with him.”

v · d · e

Factions in Fallout: New Vegas

Major factions Caesar’s Legion · New California Republic · Free Economic Zone of New Vegas (Mr. House · Yes Man)
Prospective factions Boomers · Enclave remnants · Followers of the Apocalypse · Great Khans · Mojave Brotherhood of Steel · Three Families (Chairmen  · Omertas · White Glove Society)
Secondary factions Aliens · Alpha Squad · Bravo Company · Bright Brotherhood · Cassidy Caravans · Crimson Caravan · Davison’s nightkin · Fiends · First Recon · Greasers · Gun Runners · Jackals · Kings · Maud’s Muggers · Mojave Express · New California Republic Army · New California Republic Rangers · NCR military police · Office of Science and Industry · Powder Gangers · Rad Pack Revue · Scorpions · State of Utobitha · The Misfits · Van Graffs · Vipers · Westside Cooperative · Westside Militia ·
Add-on factions Dead Horses Honest Hearts · Happy Trails Caravan Company Honest Hearts · Mormons Honest Hearts · Sorrows Honest Hearts · White Legs Honest Hearts · Think Tank Old World Blues (add-on)

Как присоединиться к Великим ханам?

Присоединиться к Великим ханам не так просто, как к некоторым другим фракциям. Есть два конкретных квеста, которые вы должны сначала выполнить. Первый Мы легион, в котором вы должны убить всех солдат НКР в лагере Форлорн-Хоуп. Мертвое море, член Легиона в Нельсоне, даст вам этот квест. 22 марта 2021 г.

Великие ханы хорошие или плохие?

К 2281 году Великие Ханы были вынуждены производить и продавать наркотики для Извергов и других, и стали менее жестокими, чем когда-либо, хотя по-прежнему очень враждебно настроены по отношению к НКР. К этому моменту они уже не являются по-настоящему злыми и могут считаться нейтральный.

Сможете ли вы стать великим ханом в Нью-Вегасе?

Да, ты можешь. Я уже делал это раньше, и тогда вы можете поговорить с одним из заместителей командира и сказать ханам, чтобы они убирались из Мохаве, прежде чем война убьет их всех. «Я Самый Настоящий Ремонтник!»

Являются ли Великие ханы рейдерами?

Великие ханы племя налетчиков в Пустоши Мохаве в 2281 году.. Они третье воплощение ханов. Великие ханы — единственная по-настоящему организованная банда рейдеров в Мохаве, и, как и подобает их воинской культуре, мужчины и женщины могут постоять за себя в бою, будь то драка или перестрелка.

Посмотрите также в сложном микроскопе, через сколько линз вы смотрите одновременно, когда смотрите на образец?

Кто такой Шанс Нью-Вегас?

Шанс был член Великих ханов и переживший резню в Горьких источниках. У него были очень длинные светлые волосы, мускулистое телосложение и приемы рукопашного боя в стиле берсерка. Он также был немым, употреблявшим наркотики, психологически травмированным бойней своего племени в Новой Калифорнийской Республике.

Могут ли великие ханы присоединиться к yes man?

Великие ханы

Если Курьер не поговорит с Папой Ханом перед тем, как убить его, они не сможет выполнить квестовую часть с Да Мэн.

Сможете ли вы уговорить Братство Стали присоединиться к Да, чувак?

Вы можете завербовать Братство после прохождения «Все еще во тьме» и «Взгляд слепых». работаете ли вы с NCR или Yes Man. Просто у Yes Man нет диалога по этому поводу; все, что вы можете сделать, это сказать ему игнорировать их. Но если завербовать, Братство все равно придет и поможет в бою.

Как попасть в нарколабораторию Великого Хана?

Вернитесь на юго-восток, но смотрите на север, и вы должны увидеть узкий проход в скалах. Следуйте по нему на север, и вы найдете Лаборатория наркотиков Ред Рок, где два Кхана — Джек и Дайан — руководят операциями с наркотиками.

Из какого хранилища вышли великие ханы?

Убежище 15 Ханы — племя рейдеров, происходящее от одного из трех кланов рейдеров, происходящих из Убежище 15.

Где великий хан-оружейник?

Она находится в подвал разрушенного дома к юго-востоку от каньона Ред-Рок. Рядом с государственным парком Спринг-Маунт-Ранч здание представляет собой разрушенный деревянный дом у входа в каньон.

Где великий хан?

Лагерь Великого Хана — это локация в Пустоши Мохаве. Расположенный к юго-востоку от импровизированного лагеря Великих ханов и к западу от перекрестка карьеров, он используется Великими ханами для наблюдения за карьером.

Где найти цветок Брока?

Растение брок можно найти в Кладбище Гудспрингс, возле открытой могилы. Если встать перед кладбищем и посмотреть на дерево справа, можно обнаружить растение, растущее прямо рядом с ним.

Сколько Когтей Смерти в пещере мертвого ветра?

два

Он содержит два обычных когтя смерти и легендарный коготь смерти. Здесь же находится мертвый паладин Братства Стали, одетый в силовую броню Brotherhood T-45d и силовой шлем T-45d, с несколькими десятками 40-мм гранат на теле (как обычных, так и зажигательных).

Где могила Шанса?

Пустошь Мохаве

Могила Шанса — безымянное место в Пустоши Мохаве в 2281 году, расположенное к северу от Гудспрингса и к юго-востоку от племенной деревни.

Сколько концовок в Fallout New Vegas?

В Fallout New Vegas есть четыре ‘основные концовки: поддержка Хауса, поддержка НКР, поддержка Легиона Цезаря или работа с Йес Мэном для независимого Нью-Вегаса. Есть также варианты этого, такие как убийство Цезаря и позволение Легиону победить с легатом Ланием во главе.

Смотрите также какой прибор измеряет скорость ветра

Как мне избавиться от общества белых перчаток?

Охранник Общества Белых Перчаток спросит, что вы делаете, и сообщите ему, что Мортимер хочет избавиться от ребенка. Откройте морозильник и поговорите с Тедом.. У вас есть возможность немного поговорить или просто сказать ему, что вы заканчиваете то, что начали Белые Перчатки, что вызовет у него враждебность.

Можно ли вступить в Братство и НКР?

Могу ли я вступить в Братство Стали и НКР? Короткий ответ, да, вы можете встать на сторону НКР и заключить перемирие между двумя.

Как заставить великих ханов присоединиться к НКР?

Если персонаж игрока сможет убить Папу Хана незамеченным другими Ханами, Регис станет лидером Ханов.. Затем Регис согласится объединить ханов с НКР. Это единственный результат, который объединяет НКР с Великими ханами.

Какая концовка Нью-Вегаса лучше?

Дом был бы лучшим финалом для самого Вегаса, но НКР — лучшая концовка для всего Мохаве, несмотря на его коррупцию и налоги. Легион будет править железной рукой и рухнет, как только Цезарь умрет. В независимой концовке вообще не было бы особой стабильности в Мохаве.

Где мертвый паладин Братства Стали?

Заявление о миссии XV-56

Голозапись можно найти у паладина Матиза, мертвого паладина Братства Стали на 3-й этаж штаб-квартиры РЭПКОНН.

Где находится Red Rock Drug Lab Fallout New Vegas?

Нарколаборатория Ред Рок — это локация. в Пустоши Мохаве в 2281 году, расположенной в каньоне Ред-Рок.. Это база операций наркобизнеса Великих Ханов.

Где находится каньон Ред-Рок в Fallout New Vegas?

Пустошь Мохаве

Каньон Ред-Рок — локация, служившая убежищем Великим ханам в 2281 году. Она находится на северо-западе Пустоши Мохаве, к западу от карты Шанса.

Где находится офис смотрителя в Убежище 3?

Пройдите через дверь в юго-восточный угол тюремной комнаты, поднимитесь по лестнице и идите в офис Смотрителя на юге. Обыщите комнату, чтобы найти боеприпасы на книжной полке и охотничью винтовку на полу, затем обратите внимание на «Терминал надзирателя» [Сложно] за столом.

Где найти Папу Кхана?

Его можно найти внутри длинного дома Великого Хана в каньоне Ред-Рок. Длинный дом — единственное бетонное здание в деревне, расположенное справа от входа в Каньон. Ночью его можно найти спящим за запертой дверью.

Сколько локаций в Fallout 1?

Всего в Fallout 12 локаций. В Fallout 2 всего 21 локация. В Fallout Tactics всего 26 локаций и 29 случайных встреч.

Как сделать Танди компаньоном?

Временные спутники

  1. По прошествии одной недели игрового времени Выходец из Убежища должен вернуться в Шейди Сэндс и начать квест «Спасите Танди от рейдеров».
  2. Она автоматически присоединится, как только ее освободят из тюремной камеры.

Смотрите также, как вулканы строят землю

Как получить доступ к арсеналу Великого хана?

Оружейная палата доступна через бледно-желтую дверь подвала снаружи дома. Он занят неназванным Великим Ханом и Великим Ханом-оружейником. Она будет торговать с Курьером, если у них будет достаточно славы у Великих Ханов. Склад оружия находится слева, с верстаком и скамейкой для перезарядки справа.

Сколько жен было у Чингисхана?

шесть

Он может быть вашим дальним родственником. У Чингисхана было шесть монгольских жен и более 500 наложниц. По оценкам генетиков, 16 миллионов живущих сегодня мужчин являются генетическими потомками Чингисхана, что делает его одним из самых плодовитых патриархов в истории. 19 декабря 2016 г.

Что означает Хан?

Хан ( / kɑːn / ) – историческое название Внутренней Азии, используемое в некоторых средневековых обществах Центральной Азии для обозначения правителю или военачальнику. … В Монгольской империи он означал правителя орды (улуса), а правителем всех монголов был каган или великий хан.

От чего умер Чингисхан?

18 августа 1227 г., Иньчуань, Китай.

Где корень ксандр?

Корень Ксандера обычно встречается растет вокруг троп, скал и входов в пещеры, а также в открытой пустыне. Его видно по высокому зеленому стеблю, корень которого частично выступает из земли. Собранный корень ксандра можно использовать для изготовления лечебного порошка и стимуляторов.

Где найти цветок брока и корень ксандр?

Санни просит Курьера достать корень ксандр. возле школы Гудспрингс и цветок брока с кладбища Гудспрингс. Оба растения также можно найти на холме прямо к югу от костра, где она ждет.

Как развести костер на тропе?

Прохождение

  1. Идите в здание школы Гудспрингс и соберите корень ксандр рядом со стволом дерева перед школой. …
  2. Отправляйтесь на кладбище Гудспрингс и соберите цветок брока. …
  3. Принесите корень ксандр и цветок брока Санни Смайлс возле источника Гудспрингс.

Что делать с яйцами Когтя Смерти?

Использование. Одно яйцо когтей смерти требуется во время неотмеченного квеста You Gotta Break Out a Few Eggs, и они являются основным ингредиентом, необходимым для приготовления омлета из пустоши. Яйца Когтя Смерти также могут быть используется для выполнения части квеста «Обескровь меня насухо»..

Fallout: New Vegas — бонусное прохождение — квестовая линия Великих ханов

Fallout New Vegas Red Rock Canyon Oh My Papa часть 1 из 2 Карл, папа, Реджис

История Fallout New Vegas, часть 17: Судьба великих ханов — О, мой папа

Станьте предводителем Великих ханов в Fallout: New Vegas.

Добавить комментарий