Как составить инструкцию на английском языке

recipesИтак, сегодня мы с вами разберем, как написать рецепт (recipe), инструкцию (instruction) или руководство (direction) на английском языке, которые содержатся в поваренных книгах, учебниках, брошюрах.

Для того чтобы сделать это необходимо следовать следующим правилам:

Во-первых, когда вы пишите рецепт, инструкцию, руководство, вы должны предоставлять детальную, точную информацию в правильном хронологическом порядке (you should give detailed, accurate information in the right chronological order). Используйте короткие и простые предложения в повелительном наклонении (use short and simple sentences in the imperative). Отдельный фрагмент информации должен содержаться на разных строках.

Во-вторых, вам следует использовать пассивный залог (use the passive voice), когда вы описываете процессы, например, Coffee beans are picked. They are immediately laid to dry. When they have been dried, they are hulled to free the seeds from their coverings.

В-третьих, вы можете использовать подзаголовки, чтобы отделить одну информацию от другой (you can use sub-headings to separate the various stages of instructions or processess). Или в качестве альтернативы отдельные подпункты можно пронумеровать.

В-четвертых, вам понадобятся специальные слова связки, для более последовательного описания, такие как first, next, after that, then, as soon as, until, finally. Например, Finally, chop the onion, garlic and parsley.

И напоследок, перед тем как написать рецепт Вам необходимо указать ингредиенты (ingredients) необходимые для приготовления блюда.

Ну а непосредственно примеры рецептов вы сможете найти на нашем сайте в одноименной рубрике «рецепты».  

Чтобы дать инструкции, достаточно просто назвать действие, которое мы хотим, чтобы человек сделал.

  • Give me those shoes, please. – Дайте мне те туфли, пожалуйста.

Если напротив, что-то делать НЕ нужно, добавляем отрицание перед основным глаголом.

  • Don’t call me again! – Не звони мне больше!

Структура

verb without “to” particle

Don’t + verb

Примеры

  • Help me get all these clothes into my suitcase. – Помоги мне сложить все эти вещи в мой чемодан.
  • Don’t put many books on the shelf. – Не ставь много книг на полку.
  • Step this way. – Проходите вот сюда.
  • Calm down. – Успокойся.
  • Open it, please. – Откройте это, пожалуйста.
  • Give me the phone and her number. – Дай мне телефон и её номер.

Сделайте английский частью своей жизни и тогда продвинуться вперёд будет гораздо легче. 🔥🔥🔥 Эффективный для этого инструмент – наш полезный телеграм канал с ежедневными мини-уроками и напоминаниями о занятиях! Занимайся ежедневно хотя бы по 5 минут, чтобы прийти к своей цели с помощью маленьких шагов!

Нравится статья?

Поддержи наш проект и поделись с друзьями!



  • 0




  • 0


How to use a toaster
1) Plug in the toaster (включи тостер в розетку)
2) Put slices of bread into slots (помести ломтики хлеба в гнезда)
3) Set the time (use the toaster timer) (установи время с помощью таймера на тостере)
4) Use the lever to lower the toast down into the toaster. (С помощью рычага опусти тост в тостер)
5) When the time is up, tost will pop up. (По истечении времени тост выпрыгнет)
6) If you want your toast to pop up before the time set, push down the lever to bring the toast up. (Если надо достать тост раньше времени, нажми на рычаг для извлечения тоста)
7) Take the toast out using your fingers or tongs. (Достань тост руками или щипцами)

  • Комментариев (0)

Ваш ответ

Инструкции на английском языке

Есть разные способы дать инструкции на английском языке:

Императив на английском языке: Он образован просто с инфинитивом глагола без «to». Каждый глагол имеет уникальную повелительную форму, которая используется как для второго лица единственного числа, так и для второго лица множественного числа. Отрицание повелительного наклонения формы путем добавления «не делать» или «не делать» перед глаголом в инфинитиве.

Пример:

  1. Выключать огни, когда ты уходишь. / Выключайте свет при выходе.

Настоящее время: Другой способ дать инструкции – описать действия в настоящем времени. Глаголы могут использоваться во втором лице единственного числа (you / tú) или во множественном числе первого лица (we / Nosotros). Последний вариант обычно наблюдается, например, на кулинарных шоу.

Примеры:

  1. Когда пирог готов, ты позволяешь это остудить полчаса. / Когда торт будет готов, дайте ему остыть в течение получаса.
  2. После того, как яйца сварились, мы режем их по частям. / Как только яйца сварились, разрезаем их на части.

Модальные глаголы

Некоторые модальные глаголы могут использоваться как повелительное наклонение. Например:

  1. Ты собака свяжите две части веревкой. / Две части можно связать веревкой.
  2. Ты иметь поверните направо и продолжайте движение еще два километра. / Вам нужно повернуть направо и ехать еще два километра.
  3. Ты должен убедитесь, что поверхности чистые и сухие. / Убедитесь, что поверхности чистые и сухие.

Важно отметить, что в испанском языке мы используем инфинитив для указания инструкций, но не для инструкций на английском языке.

Больше: Модальные глаголы в английском языке.

Словарь для инструкций

Чтобы дать инструкции для чего-то, что должно выполняться поэтапно, важно иметь правильный словарный запас, чтобы обозначить каждый шаг, который нужно выполнить:

Первый: Первый

  1. Сначала очистите помидоры и извлеките семена. / Сначала очистите помидоры и извлеките семена.

потом: тогда

  1. Затем нарежьте их небольшими кусочками. / Затем разрежьте их на мелкие кусочки.

Следующий: тогда

  1. Затем смешать перец с солью и добавить к помидорам. / Затем смешать перец с солью и добавить к помидорам.

После этого: после этого

  1. После этого яйца взбить и выложить на горячую сковороду. / После этого взбить яйца и выложить их на горячую сковороду.

Когда: “когда”. Используется для обозначения необходимого состояния

  1. Когда яйца начнут вариться на границах, добавьте кусочки сыра и дайте ему растаять. / Когда яйца начнут готовиться по краям, добавьте кусочки сыра и дайте ему расплавиться.

Наконец: в конце концов

  1. Наконец, сложите омлет пополам с сыром внутри и подавайте с помидорами. / В конце сложите омлет пополам с сыром внутри и подавайте с помидорами в качестве гарнира.

Примеры инструкций на английском языке

  1. Убедитесь, что все кабели и правильно подключены. Затем подключите смарт-телевизор и включите его. Вы увидите экран, который спросит вас, хотите ли вы начать настройку. Нажимаем «да». Выберите «Интернет-настройки» и введите свое имя пользователя и пароль.

Убедитесь, что кабели подключены правильно. Затем подключите смарт-телевизор и включите его. Вы увидите экран с вопросом, хотите ли вы начать настройку. Нажимаем «да». Выберите «Интернет-настройки» и введите свое имя пользователя и пароль.

  1. Двигайтесь по шоссе до съезда 22. Съезжая с шоссе, поверните налево на первую улицу и продолжайте движение, пока не дойдете до проспекта. Поверните направо на проспект и пройдите два квартала, где вы найдете заправочную станцию.

Двигайтесь по шоссе до съезда 22. Съезжая с шоссе, поверните налево на первой улице и продолжайте движение, пока не дойдете до проспекта. Поверните направо на проспект и продолжайте движение еще две улицы, пока не найдете станцию ​​технического обслуживания.

  1. Сначала необходимо промыть рану с мылом и полностью промыть проточной водой. Затем продезинфицируйте его спиртом. Когда рана станет чистой, обильно нанесите мазь и дайте ей высохнуть. Когда мазь высохнет, накройте повязкой.

Сначала следует промыть рану с мылом и тщательно промыть под проточной водой. Затем продезинфицируйте его спиртом. Когда рана станет чистой, обильно нанесите мазь и дайте ей высохнуть. Когда мазь высохнет, накройте ее повязкой.

Андреа – учитель языка, и в ней аккаунт instagram предлагает частные уроки по видеосвязи, чтобы вы научились говорить по-английски.

Why are good instructions important?

I’ve got something that I want you to do. I’m afraid it’s a bit tricky but if you can just listen now and if you don’t mind opening your books to page 67… just hang on a minute while I get this slide up on the screen… oh sorry… here we go – I can’t seem to find it… right, here we are. Now, as I said before, I’ve got this video we’re going to watch and you have to watch it – it’s about 2 minutes long – and then after that, I’m going to give you a task and you can jot some ideas down and chat about it with you partner and then report back to me what you’ve found out. Do you all understand?

This is an example – in case you haven’t guessed – of how NOT to give instructions. If you’re interested in analyzing exactly what’s NOT so good about this example and finding out how you can give clear instructions, keep watching…

This might seem self-evident – the learners need to know what to do – but giving clear instructions also means that your lesson runs smoothly and efficiently and it builds trust and rapport with your learners too – they’ll have confidence in you if they’re clear about what to do. It also increases opportunities for student talking time, because you’re not there. babbling on too much – you can actually get things going so there’s more of them doing something and less of you setting it up. These are all good reasons to give clear instructions – they’re a really central part of professional classroom management.

What can go wrong?

Think back to those first instructions I gave you – they were awful! But what was so bad – let’s see….

I’ve got something that I want you to do…

I’m not sure whether this gets their attention but I can certainly think of better ways of doing it. They need to be listening to you when you give instructions – make eye contact, don’t shilly shally around – be decisive.

I’m afraid it’s a bit tricky…

Ahh – don’t tell them it’s difficult – this won’t inspire confidence – and don’t be apologetic. You’re the teacher – you chose what to teach them. If you think it’s too difficult, plan something else that’s more appropriate.

but if you can just listen now and if you don’t mind opening your books to page 67…

It’s really humanly normal to be polite to people but politeness tends to lead to more talk.

Think about this – Page 67, Open page 67 in your books, Could you open page 67 in your books, please, if it’s not too much trouble, could I ask you to open page 67 in your books, please? See what I mean? It’s OK to be direct – you can just make your intonation polite and say please! Page 67, please.

Of course it becomes second nature eventually, but when you first start teaching you need to think about whether all of the language you’re using is necessary. This is especially true at lower levels, remember that any extra talk is just noise and it has to be decoded – you don’t want to overwhelm them or confuse them.

just hang on a minute while I get this handout up on the screen…oh sorry… here we go – I can’t seem to find it… right, here we are…

This is called commentating – the teacher telling the learners what she’s doing as she goes along. This tends to be caused by nerves, but it isn’t very helpful- again, it’s just another thing for learners to try to process. Try to keep it zipped. Now, as I said before, I’ve got this video we’re going to watch and you have to watch it – it’s about 2 minutes long… Long, repetitive unplanned instructions are a problem. If you haven’t thought about this before it’s not as easy as you’d think. You might even want to try writing down what you’re going to say to get it straight in your head – listen though – I’m NOT suggesting reading that out. It’s just to help you practice being clear and succinct.

and then after that, I’m going to give you a task and you can jot some ideas down and chat about it with you partner and then report back to me what you’ve found out.

There are a couple of problems here. The first one is that we’ve got four instructions in one. Don’t do this. Break it down – give one instruction and then let them do it. Then give the next one. They don’t need to know what’s going to happen in 10 minutes time – they just need to know what you want them to do now. The second issue with this part is the language – Jot down some ideas? Chat? Report back? Do they understand these expressions? You want them to understand your instructions so grade your language so that it’s easy for them.

Do you all understand?

This is a classic. Of course it’s good to make sure that they understand but this question isn’t very reliable. Will they be brave enough to say ‘no – I’m the stupid one who doesn’t understand?’ or maybe they THINK they understand but they don’t. There are a couple of better ways to check that they’re with you. You can ask what are called Instruction Checking Questions (ICQs) – questions with short, easy answers that can only be answered if they do understand (how many questions do you have to answer? Are you working with a partner?). But these can end up sounding quite patronizing and for my money, the best way to make sure they know what to do is to demonstrate. Do the first one or two questions with them, or demonstrate the interaction you want with a stronger learner.

Some useful guidelines

So, to summarize – what do you need to think about when you’re giving instructions?

Plan. The first thing is to plan your instructions, especially when you’re a novice teacher. Maybe even script them – Not all the time. But sometimes – to help you get some clarity and practice – keeping them succinct.

Get their attention. The next tip is to get their attention. They have to be listening to you, in order that they’re going to understand your instruction. So get their attention first. Doesn’t have to be anything major – right, okay. Something of that nature, but get their attention. This is even more important online because you can’t see so easily if they’re with you. You could get them to write ‘hi’ in the chat or a smiley – something to show you that they’re listening. This might seem obvious, but if you’re in a physical classroom, speak to the whole class – If you’re standing here, for example, and talking to this table, then your back will be turned to quite a few of your learners and they won’t be able to hear you. here might be a better place or possibly even here, but make sure they can all see you, and you haven’t got your back to any of them. If you’re online, use the Gallery view so that you can see them all more easily and check to see if they look confused.

Next, your instructions need to be clear – Speak clearly, project your voice, make sure they can hear you if you’re online. And grade your language – Use short sentences and simple language. This is particularly true at lower levels, of course. But even at higher levels it’s good practice. Visual cues can really help with clarity – Use gestures, facial expressions show them where the exercise is on the worksheet, you might find that writing some instructions on a PPT slide is helpful, especially if you’re online. Clear is important, but so is succinct. No need to be too wordily polite – stay in the moment – One instruction at a time – tell them what they are doing NOW, then let them do it. And cut the commentary – you don’t need to tell them what you’re doing – they can see!

Final tip. Check they understand – demonstration is usually the key here and then monitor when they’re doing the activity to check they’re on the right track – this is easier in a classroom obviously. If they’re in break out rooms online, you’ll need to sweep around into the different groups to check them.

One final thought – here’s a good question. Should you give a worksheet before or after the instructions? I think this depends a little bit on what your task is. As soon as you give a handout to anybody, they’ll read it, their attention will be on it. That’s for sure. It’s human nature. So if you’re giving out for example, a reading task, and you give it to them before you give the instructions, they will start to read it even if you ask them not to. But it might be easier to explain what to do if they’ve got the worksheet, so you’ll have to balance these things and make a decision for that particular activity. I hope that these thoughts help a bit.

Добавить комментарий