Космическая аномалия или просто Аномалия — космическая станция, которая служит хабом для игроков. Здесь можно встретить других игроков, посетить их базы или взять совместное задание в Нексусе. В версии игры на ПК хаб вмещает в себя до 32 игроков. В консольной вмещается всего 8.
Описание[]
На Аномалии помимо игроков можно встретить 2 сюжетных персонажей Нада и Поло. Они будут рассказывать нам о лоре игры по мере прохождения и выполнения заданий. Также на Аномалии можно встретить различных NPC, торговцев технологиями экзокостюма, мультитула и звездолёта. У этих торговцев можно посмотреть Ваше дeрево технологий и открывать новые чертежи за скопления нанитов. В строительном терминале можно также изучить чертежи строительных модулей, но уже за другую “валюту” – извлечённые данные. На Аномалии нет терминала межгалактической торговли. Здесь есть модификатор внешности, а также NPC, продающий предметы за ртуть. Также имеется Лаборатория синтеза, где можно купить чертежи предметов за наниты.
Обнаружение[]
Аномалия встречается при первом выходе в космос. Для того, чтобы удобно туда добираться, игра предусмотрела в быстром меню, открываемом клавишей “x”, быстрый вызов Космической аномалии.
Взаимодействие с сюжетными NPC[]
Сущность-священник Нада является важным NPC, с которым мы будем периодически разговаривать о последующих событиях, о встреченных нами других Странников-NPC, об Артемиде, которая непосредственно связана с Нада. В общем в квесте с незамысловатым названием “Космическая Аномалия” нам как раз таки придётся иногда возвращаться сюда и говорить с ним.
Специалист Поло – это ещё один важный NPC, но он будет помогать игроку больше по части второстепенного развития, чем по сюжету. У него можно узнать местонахождение чёрной дыры, интерфейса Атласа и т. п.
Примечания[]
- Космическая аномалия существенно помогает игрокам в развитии, заработке денег и освоении механик игры.
- На Аномалии можно бесплатно обменять свой мультитул на другой.
- На Аномалии можно найти игроков для совместной игры в группе, а также получить от них ресурсы.
Галерея[]
Место для посадки
Разговор с Поло
The subject of this article is from the Outlaws update.
The information from this article is up-to-date as of 19 July, 2022. |
The subject of this article is from the Outlaws update.
The information from this article is up-to-date as of 19 July, 2022.
Space Anomaly | |
---|---|
Type | Social Hub |
Description | Mobile space station |
Updated | Frontiers |
The Space Anomaly is a point of interest.
Summary[]
The Space Anomaly is one of the various star system Points of Interest.
It is a giant mobile space station that exists outside of time and space, and can be visited by any experienced Traveller during their journeys.
The Space Anomaly used to be home only to Priest Entity Nada, Specialist Polo, and the Quicksilver Synthesis Companion. With the release of the Beyond update, the Anomaly’s interior was expanded and overhauled into a large social hub that can be accessed anywhere in the universe, where Travellers may meet and take on missions at The Nexus. The Anomaly is also now home to a dozen different Travellers known as Iterations alongside the original trio of Nada, Polo, and the Quicksilver Synthesis Companion.
Primary Inhabitants[]
Nada is able to grant the player shortcuts to the centre of the galaxy, aid them on their quest to find Atlas, or supply them with technology to aid their exploration. If the player selects the shortcut option, the location of a Black Hole will be revealed to the player. If the player wishes to gain help finding the Atlas, the location of an Atlas Interface will be given, and if the player asks for aid in their own exploration, a random technology blueprint will be granted to the player.
Players also have the option to buy blueprints upon speaking with Polo (while each attempt apart from the first one will cost 20 Carbon). In later encounters with Polo in other star systems, one may gain a blueprint in exchange for collected data upon speaking with them. Note that sometimes past Polo there is a multi-tool locker that will open on approach to reveal a purchasable Multi-tool.
The Quicksilver Synthesis Companion was created by Polo in preparation for Community Research, to help them explore synthesis and creation, transforming Quicksilver into exotic goods. The Companion now resides in a small stall to the right of the Nexus as you approach it from the Anomaly landing pads.
Rooms[]
The landing area of the Anomaly has 16 landing pads. The landing pads surround a central terminal called the Nexus which provides multiplayer missions. Behind it, there are two ramps leading to a large building. The Quicksilver Synthesis Companion can be found next to the right ramp.
The following areas are located in or around the central building:
- Interior central front room – Nada and Polo can be found here
- Interior left room – a large Teleportation Terminal room which can be used to access Featured Bases and bases of players currently in the Anomaly
- Exterior right plaza – a social area with an Appearance Modifier, an Egg Sequencer and other Iterations who may or may not want to trade with the player.
- Interior back left room – Korvax Simulation Terminal room
- Interior central back room – a variety of traders offering blueprints for Exosuits, Multi-Tools, Starships, Exocrafts
- Interior central back room – Construction Research Station (unattended) for unlocking base-building parts in exchange for Salvaged Data
- Interior central back room – Synthesis Laboratory (unattended) for unlocking new product recipes in exchange for
Lore[]
While the origins of the Space Anomaly are unclear, it is clear it has become a refuge for Nada and Polo, as well as Travellers, from the ever watchful eyes of the Sentinels and Atlas.
The interior back left room to the right of the Teleportation Terminal houses a Korvax subsimulation of an artificial star system, saved from the destruction of Korvax Prime by Nada. It can be interacted with through the Korvax Simulation Terminal at its base.
In the storyline quest The First Traveller, one can choose to either transfer Artemis’ consciousness into the subsimulation to restore their life or to not transfer it, instead allowing them to die and end their suffering. Nada and Polo support one regardless of their decision.
Additional Information[]
Leaving the Space Anomaly
- The option to help Atlas cannot be used again after the creation of a new star or once the player stopped following the Atlas Path.
- Reaching the centre of the galaxy does not reset the Atlas Path.
- The Space Anomaly first spawn happens after the player has one warp, after that it can be called to any system using Quick Menu.
- With each major update, the Space Anomaly is in worse condition with missing panels, steam leaks, and exposed pipework.
Residents[]
Korvax[]
- Priest Entity Nada – Co-discoverer of the Space Anomaly and unofficial leader of the Travellers.
Gek[]
- Specialist Polo – Co-discoverer of the Space Anomaly, Nada’s best friend, righthand Gek, and second-in-command.
Automaton[]
- Quicksilver Synthesis Companion – an artificial lifeform created by Polo to process quicksilver into exotic items for Travellers.
- Nexus – a spherical computer created by Nada and Polo, which functions as a meeting point for Travellers and mission board onboard the Space Anomaly.
Travellers[]
The following Travellers may be found in the Anomaly. Silicone/biological helmets with the appearance of the 12 Iteration travellers may be purchased from the Quicksilver Synthesis Companion. Once purchased, these can be used in the Appearance Modifier.
-
Priest Entity Nada
-
Specialist Polo
-
Quicksilver Synthesis Companion
-
Iteration: Ares
-
Iteration: Ariadne
-
Iteration: Cronus
-
Iteration: Eos
-
Iteration: Gemini and Iteration: Hesperus
-
Iteration: Helios
-
Iteration: Hyperion
-
Iteration: Mercury
-
Iteration: Perses
-
Iteration: Selene and an Exosuit slot upgrade cabinet
-
Iteration: Tethys
-
The Nexus
Release history[]
- Release – Introduced to the game.
- Foundation – Fixed collision in the Space Anomaly that was causing issues when exiting larger ships.
- Atlas Rises – Hidden changes: Korvax Simulation Terminal added as part of the storyline.
- Atlas Rises 1.35 – Players will no longer be directed to the Space Anomaly in systems where it can’t spawn (e.g. when an Atlas Station is present).
- Atlas Rises 1.38 – Fixed an issue where the Space Anomaly could remain in the player’s home system indefinitely.
- NEXT 1.55 – Placed the Space Anomaly marker to the entrance rather than the centre of the model.
- NEXT 1.58 – Quicksilver Synthesis Companion added.
- NEXT 1.60 – Additional landing pads added.
- Abyss 1.70 – Improved ejecting from your ship in confined spaces, prevented being launched through low hanging ceilings and anomaly walls. Fixed a crash caused by the anomaly in certain systems. Prevented the anomaly being re-summoned if it is already present.
- Beyond
- Polo no longer provides the player with an AtlasPass v1 blueprint.
- Added the ability to summon the Space Anomaly to your location from anywhere in the galaxy.
- Significantly expanded and reworked the interior of the Space Anomaly.
- The Space Anomaly now serves as a hub, bringing together all the Travellers who are onboard regardless of their physical location in the universe.
- Added a new teleporter to the Space Anomaly. This teleporter allows players to visit the base of any other player currently on the Anomaly with them, as well as highlighting featured bases from the community.
- Moved multiplayer mission selection to the Nexus, a new hub area in the Space Anomaly.
- Added new and unique visuals for new NPCs aboard the Space Anomaly.
- Added an NPC to the Space Anomaly who will exchange a different product for nanites each day (Ares).
- Added an NPC to the Space Anomaly who will exchange milestone progress for nanites (Ares).
- Added an NPC to the Space Anomaly who will exchange different categories of discovery data for nanites each day (Helios).
- Added technology and base part research stations to the Space Anomaly, allowing players to browse the full tech tree, plan their upgrades, and purchase new technologies with nanites.
- Added an NPC to the Space Anomaly who will exchange food products for nanites (Cronus).
- Beyond 2.05 – Fix for crashes occurring in the Space Anomaly. Fixed a number of issues causing some players to experience low framerate after visiting the Space Anomaly. Fixed a situation where network connectivity issues could prevent players from speaking to NPCs aboard the Space Anomaly.
- Beyond 2.06B – Fixes for more rare crashes in Nexus. Fixes for performance issues within the Nexus and Trading Posts.
- Beyond 2.08A – Fixed a rare crash when summoning the Space Anomaly.
- Beyond 2.09 – Fixed an issue that caused starships to spin endlessly while attempting to dock in the Space Anomaly. Fixed an issue where some players were unable to summon the Space Anomaly after upgrading from NEXT. Fixed an issue that caused overly dramatic camera shake in the Space Anomaly.
- Beyond 2.09.1 – Fixed a number of collision issues on the Space Anomaly.
- Synthesis – New entries added to Starship and Exosuit upgrade trees, and to the Construction Research Station trees.
- ExoMech – Added ExoMech related entries to the Exocraft and Construction Research Station trees.
- Crossplay – Added purchasing of Upgrade Modules from Iteration Ares
- Desolation – Added two new modules to the Multi-tool upgrade tree.
- Companions – Added an Egg Sequencer.
- Prisms – Added a Synthesis Laboratory.
- Outlaws – Cargo Scan Deflector added to the Starship upgrade tree.
Gallery[]
-
Teleportation Terminal
-
Selection menu at the Teleportation Terminal
-
A new Polo and Nada room
-
Nexus
-
Nexus mission list
-
Upgrade room
-
Egg Sequencer
Pre-Beyond[]
-
Priest Entity Nada
(Pre-Beyond) -
Priest Entity Nada on Control Panel
(Pre-Beyond) -
Specialist Polo
(Pre-Beyond) -
Choice after Atlas Path
(Pre-Beyond) -
Inside view of Space Anomaly
(Pre-Beyond) -
View before entering inner core of Space Anomaly
(Pre-Beyond)
Как попасть в космическую аномалию? очень просто! No Man’s Sky прохождение.
2
Award
Favorite
Favorited
Unfavorite
Created by
Dalvard
In-Game
House Flipper
1,091 | YouTube™ Views |
36 | Unique Visitors |
0 | Current Favorites |
“No Man’s Sky является научно-фантастической игрой об исследованиях и выживании в бесконечной, процедурно генерируемой вселенной.
Прохождение новой игры на канале.
Discord — https://discord.gg/b8NUC8KJ9Y
Поддержать канал – https://www.donationalerts.com/r/dalvard
#nomansskyпрохождение #nomanssky #dalvard #песочница #открытыймир #нарусском #крафт #далвард #номэнсскай #выживание #survival #NMS”
Если вы только начали новую игру, вы будете разочарованы тем, что не можете получить доступ к Nexus сразу. Чтобы получить доступ к Нексусу, вам нужно найти Космическую Аномалию. Как только вы нашли его в первый раз, вы можете вызвать его в любой момент, когда находитесь на своем звездолете, нажав на D-pad. Тогда просто влетай в него и ты в Nexus.
Не беспокойтесь, если вы не видите слишком много игроков на Nexus, или кого-то вообще — кроме NPC — в этом отношении. No Man’s Sky не поддерживает множество игроков с самого начала, поэтому если вы не встретитесь с другом, может пройти некоторое время, прежде чем вы встретите другого игрока. Космическая аномалия может вместить до 16 игроков на консоли.
Нахождение космической аномалии
Вам нужно будет пройти начальное обучение, починить свой звездный корабль и поиграть некоторое время, прежде чем сможете найти Космическую аномалию. Там не совсем быстрый способ обнаружить это. Вам нужно будет часто путешествовать между солнечными системами, используя искривленный диск и сканируя монолиты пришельцев. Взаимодействуйте с одним, чтобы получить координаты интерфейса Atlas. После входа в интерфейс Атласа и выбора «согласия», космические аномалии будут появляться случайным образом по всей галактике.
заниматься
Не мужское небо
Возьми к звездам
No Man’s Sky — амбициозный симулятор освоения космоса от Hello Games. С самыми последними обновлениями вы можете каталогизировать неизведанную жизнь в чужих мирах, создать домашнюю базу со своими друзьями и многое другое. Небо больше не предел.
Мы можем заработать комиссию за покупки, используя наши ссылки. Узнайте больше
No Man39;s Sky наполнен странными и замечательными вещами, которые вы можете найти, в том числе планетами, живыми кораблями, инопланетянами, и многое другое. Однако вы никогда не гарантируете, что найдете что-либо из этого. Все, что вы можете сделать, это увеличить свои шансы с помощью одного конкретного предмета. В этом руководстве объясняется, как получить детектор аномалий в No Man’s Sky, чтобы у вас было гораздо больше шансов найти космические странности в следующем сеансе.
По теме: Как найти черные дыры в No Man’s Sky
Как получить детектор аномалий
Детекторы аномалий — это аномальные самонаводящиеся устройства, которые вы подбираете, стреляя по астероидам. Лучший способ получить их — найти хорошее поле астероидов и начать стрелять. Убедитесь, что у вас достаточно места в инвентаре для всего остального мусора, который вы подберете во время добычи на поле астероидов. Следите за предупреждениями, которые вы получаете в правой части экрана, и вы должны увидеть детектор аномалий, когда найдете его. Если вы хотите использовать несколько детекторов аномалий, держите один из них в своем инвентаре и стреляйте еще в несколько астероидов, пока не соберете столько, сколько захотите. В противном случае вы можете обнаружить, что вам придется очистить свой инвентарь, чтобы освободить место.
Как использовать детекторы аномалий
Если у вас есть детектор аномалий, вы s не так много, чтобы использовать его. Откройте экран инвентаря и найдите детектор аномалий. Наведите на него курсор и активируйте. Затем вам нужно использовать свой Pulse Engine, чтобы взорваться в космос, и ждать, пока устройство найдет что-нибудь интересное. Когда это произойдет, вы можете замедлиться, и обнаруженная аномалия появится рядом. Их довольно много, и многие из них могут быть опасными, так что будьте внимательны, когда отправляетесь на поиски неизвестного. Однако, если вы найдете Relic Gate, просто пролетите через них, потому что вы попадете в новую звездную систему, которой сможете дать имя.