Ue4 object has wrapping uvs как исправить

Epic Developer Community Forums

Loading

“Object has overlapping UVs.” How do I fix that in Unreal?

I made some simple assets in Unreal using brushes. Just some differently shaped boxes with some simple materials that I want to use for prototypes. I converted those simple box brushes to static meshes and gave them collision. Then, I added a couple point lights.

Now when I try to build, I get all these errors:

  • Object has overlapping UVs.

  • Lightmap UV are overlapping by 83.3%. Please adjust content – Enable Error Coloring to visualize.

Most of the information I’ve found is about either assets imported from 3ds max or maya, or they’re from an older version of Unreal.

I know I can open the mesh in Unreal and see the UV map, but I can’t seem to manipulate it.

If I have to export it to 3ds max then change the UV stuff then export it and import it again, I’m not really sure why there’s an option to convert brushes to meshes anyway. It’s literally a cube using the M_Tech_Hex_Tile_Pulse default material, nothing special. If anything should work out of the box, it’s this… So frustrating.

Could anyone shed some light on this issue? Pun intended… heh. :/

Аватара пользователя

Пользователь

Сообщения: 9

Всем привет!
Разбираюсь с мешами. Возникла проблема при билде проекта, вылезают ошибки Warning Object has overlapping UVs и затем Info kitchen Lightmap UV are overlapping by 10.3%. Please adjust content – Enable Error Coloring to visualize.

Прав ли я, что это связанно с:
1. У меня UV превышает по размерам текстуру
Изображение
2. UV lightmap не совпадает с UV?
Изображение

Исправить это можно вписав UV в размер текстуры, НО у моего объекта нужно использовать тайлящуюся текстуру, как пример это стол и на нем текстура дерева.
И теперь вопрос, как можно сохранить тайлющуюся текстуру вместе с корректным lightmap UV?

Пользователь

Сообщения: 403

Текстура идет по первому каналу, а лайтмапа по второму.
При создании развертки под лайтмапу поставь в UVWMap канал 2

Аватара пользователя

Пользователь

Сообщения: 4068

abdus писал(а):

1. У меня UV превышает по размерам текстуру

из этого следует что текстура у тебя вообще не корректно ляжет, или UV уменьшай, или текстуру увеличивай.

Аватара пользователя

Пользователь

Сообщения: 2319

я наверное присоединюсь с вопросами…
Изображение
Изображение
планарные стыки с артефактами
это лечится? или тупо прятать надо?
вроде уже читал на форуме обсуждение такого, но у нас тут свалка, и быстро не найдешь…

_________________
we need to go deeper

Пользователь

Сообщения: 403

Цитата:

планарные стыки с артефактами
это лечится? или тупо прятать надо?

Да лечится парой способов
1. Нужно чтобы расстояние между островками было более пикселя в развертке. Чтобы пиксель расчета одного островка не попадал на островок другой.
2. Нужно увеличить разрешение развертки…

Посмотри вот эти видео. Там UDK, но принцивы в Анриале не изменились с тех времен ))

Аватара пользователя

Пользователь

Сообщения: 2319

спасибки, я как раз первое видео уже смотрел. А тут уже подборка.

_________________
we need to go deeper

Аватара пользователя

Пользователь

Сообщения: 2319

Я основную проблему понял.
есть два дополнительных вопроса.
Изображение

за что отвечает 1? разрешения лайтмапы вроде там пониже в свитке.
2 – это насколько я понимаю индекс ЮВи для лайтмапы, правильно?
3 – не понимаю за что оно отвечает.
предположительно лайтмапа берет ЮВи с Source и строит его на новом канале которы указал в 3(пункте)

_________________
we need to go deeper

Пользователь

Сообщения: 403

1 – Это разрешение
2-3 – какой-то из них канал развертки на которую делается расчет лайтмапы
В мою бытность этого вроде не было, посмотри в доках для уточнения.

Аватара пользователя

Пользователь

Сообщения: 2319

КреБотолий, еще момент. Нужен-ли отступ от края ЮВи (тоесть когда вершины лежат на 0 или 1)? Скорей всего не нужен но уточнить хочется

И подверди мои соображения:
При создании развертки я должен понимать разрешение lightmap назовем его lightmap.size, и соответсвено
отступ между кусками = 1/lightmap.size , или нужно все же двойной оступ: 2/lightmap.size ?

и привязка вершин к границам пиксела для прямоугольных елементов (самая неприятная муторная часть) – насколько принципиален этот момент?

_________________
we need to go deeper

Пользователь

Сообщения: 403

Цитата:

КреБотолий, еще момент. Нужен-ли отступ от края ЮВи (тоесть когда вершины лежат на 0 или 1)? Скорей всего не нужен но уточнить хочется

Лучше сделай потому что все эти лайтмапы собираются потом на большую и там они (островки развертки) могут оказаться на расстоянии меньше пикселя друг от друга. То есть отступы по тем же принципам что и расстояния между островками.

Цитата:

При создании развертки я должен понимать разрешение lightmap назовем его lightmap.size, и соответсвено
отступ между кусками = 1/lightmap.size , или нужно все же двойной оступ: 2/lightmap.size ?

Я не уверен. А когда не уверен то делаю тест на минимальном разрешении лайтмапы – самый простой способ проверить.Вообще всегда делай тесты на разрешениях 8-16 будет очевидно где у тебя что не так. Да и экономия опять же и времени рассчета и памяти на хранение лайтмап.

Цитата:

и привязка вершин к границам пиксела для прямоугольных елементов (самая неприятная муторная часть) – насколько принципиален этот момент?

Принципиален, потому что это именно расстояние в пикселях. Если ты выйдешь в другую область то этот пискель будет уже использоваться. Каждая клетка (как на видео) это пиксель )) Потому привязка важна.

How To Fix Object Has Wrapping Uvs Ue4

Hey everyone, I’m so excited to start this blog and share my thoughts on How To Fix Object Has Wrapping Uvs Ue4. I truly believe that How To Fix Object Has Wrapping Uvs Ue4 and I’m looking forward to hearing your opinions as well. But first, let’s introduce ourselves and connect! How fix 19k object wrapping uvs has to how has- object 256 views fix 000 fix 170 years subscribe to 7 to doan ago how wrapping ue4 uvs subscribers dallas ue4 has 5-48k object

How To Fix Object Has Wrapping Uvs Ue4 Youtube

How To Fix Object Has Wrapping Uvs Ue4 Youtube

How To Fix Object Has Wrapping Uvs Ue4 Youtube
It means that the specified light map coordinate has overlapping uvs. you can try fixing it by opening your static mesh in the viewer and using the auto uv tool. it should create the new uvs in channel 1 by default but you will have to change the lightmapcoordinateindex setting to match. robbie222 july 15, 2014, 5:34pm 3. Ue4 uses a pixel for padding meaning that we need to subtract one from each side when trying to find out snapping grid to manually snap uv charts to the grid. using the auto generated lightmap uvs will pack them with the appropriate padding. wasted uv padding necessary uv padding.

Messed Up Uvs In Ue4 Unreal Engine Forums

Messed Up Uvs In Ue4 Unreal Engine Forums

Messed Up Uvs In Ue4 Unreal Engine Forums
How to fix object has wrapping uvs ue4 0:00 2:56 how to fix object has wrapping uvs ue4 dallas doan 5.48k subscribers subscribe 170 19k views 7 years ago how to fix object has. It means that the specified light map coordinate has overlapping uvs. you can try fixing it by opening your static mesh in the viewer and using the auto uv tool (you can find that in the details panel). it should create the new uvs in channel 1 by default but you will have to change the lightmapcoordinateindex setting to match. Uv lightmap are overlapping resolve issue ue4 blueprints markom3d 70.2k subscribers join subscribe 734 36k views 3 years ago this is how to resolve issues with the uv light map. Open your mesh by double clicking so you get to the static mesh editor. go to window >generate unique uvs. a new tab will appear in the lower right corner of the editor by default. here you can set options for spacing and stretching of the uvs, and choose which uv channel to apply them to. i think channel 1 is a good choice for light maps.

Ue4 Error Overlapping Uv Solución Youtube

Ue4 Error Overlapping Uv Solución Youtube

Ue4 Error Overlapping Uv Solución Youtube
Uv lightmap are overlapping resolve issue ue4 blueprints markom3d 70.2k subscribers join subscribe 734 36k views 3 years ago this is how to resolve issues with the uv light map. Open your mesh by double clicking so you get to the static mesh editor. go to window >generate unique uvs. a new tab will appear in the lower right corner of the editor by default. here you can set options for spacing and stretching of the uvs, and choose which uv channel to apply them to. i think channel 1 is a good choice for light maps. “object has wrapping uvs” this has been occurring for me in ue4 v 4.25.3. i’ve checked the light map destination, they’re all fine. it’s not a uv map tiling issue. it’s specifically a uv wrapping error, after taking a look at the 0 and 1 uv maps provided it doesn’t seem like they are overlapping. if they are it’s not by much. The unreal editor offers two ways to create uv mappings for a static mesh: option 1: unwrapping the mesh geometry option 2: projecting the mesh to 2d space project setup: in order to use either of the uv channel generation methods outlined below, you must install the uv editor plugin for your unreal engine project. click image for full size.

Ue4 Material Course Flow Uv Youtube

Ue4 Material Course Flow Uv Youtube

Ue4 Material Course Flow Uv Youtube
“object has wrapping uvs” this has been occurring for me in ue4 v 4.25.3. i’ve checked the light map destination, they’re all fine. it’s not a uv map tiling issue. it’s specifically a uv wrapping error, after taking a look at the 0 and 1 uv maps provided it doesn’t seem like they are overlapping. if they are it’s not by much. The unreal editor offers two ways to create uv mappings for a static mesh: option 1: unwrapping the mesh geometry option 2: projecting the mesh to 2d space project setup: in order to use either of the uv channel generation methods outlined below, you must install the uv editor plugin for your unreal engine project. click image for full size.

How To Fix Object Has Wrapping Uvs Ue4

How To Fix Object Has Wrapping Uvs Ue4

how to fix object has wrapping uvs ue4. how to fix the error for wrapping uvs in unreal engine 5. if you learn something new, please like and subscribe. below, it the this is how to resolve issues with the uv light map overlapping error message donate paypal guide on how to fix your uvs in ue5. twitch ▻▻ twitch.tv lukifah instagram ▻▻ instagram savesthenightdisco discord how to fix the error for the overlapping uvs error on your static mesh. if you learn something new, please like and subscribe. hello, this is a small video to quickly fix any issue you have, if your static mesh has overlapping uv. thanks for watching! tried to do a simple tutorial on how to fix uv overlaps issues hopefully someone finds it helpful sorry for the terrible sound quality i unreal is not a good creator of polished static mesh but it is a great way to create simple blockout static mesh that can make a a tutorial on how to fix the annoying lightmap uv overlap error from beginning to end. just a quick video showcasing where to change the lightmap uv channel in ue4. patreon: patreon stevestutorials patreon: patreon stevestutorials twitter:

Conclusion

All things considered, it is clear that post provides helpful insights regarding How To Fix Object Has Wrapping Uvs Ue4. Throughout the article, the author illustrates a wealth of knowledge on the topic. In particular, the discussion of Z stands out as a highlight. Thank you for this article. If you would like to know more, please do not hesitate to reach out through social media. I am excited about your feedback. Furthermore, here are a few related articles that you may find useful:

Related image with how to fix object has wrapping uvs ue4

Related image with how to fix object has wrapping uvs ue4

Source Link

Добавить комментарий